דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור 

מאת    [ 22/01/2010 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2836 פעמים ]

מה קורה כאשר בני זוג נמצאים במצב של סכסוך מתמיד ומבקשים ליישר את ההדורים כדי להמשיך לחיות ביחד? מה עושים כאשר מתפרץ סכסוך עסקי בין שני שותפים ויש צורך להגיע לפתרון מהיר ולא להיגרר אל בית משפט? כיום הפתרון המוביל לפתרון סכסוכים הוא הליך גישור.

בעשרים השנים האחרונות מקצוע הגישור הפך להיות נדבך נוסף בהליך של פתרון סכסוכים. לצד הליכים משפטיים שונים, דוגמת בוררות או משפט רגיל, יותר ויותר אנשים פונים אל מגשרים כדי לנסות לפתור את הבעיות שצצות ביניהם. הליך גישור הוא הליך שנמצא בטווח בין ייעוץ וטיפול לבין משפט. לא פעם הוא צעד שמגיע אחרי יעוץ ורגע לפני שנכנסים לכותלי בית המשפט לתת לשופט להכריע בדבר.

מגשר הוא אדם שעבר הסמכה במקצוע זה, אם זה באמצעות לימודי תואר למשל באוניברסיטת בר אילן או תל אביב, או באמצעות לימודי המשך כפי שעוברים עורכי דין במסגרת הלשכה של עורכי הדין.

במסגרת הכשרתו לומד המגשר, כיצד לעמוד מול שני גורמים שעוינים זה לזה, כיצד לנטרל קשיים ובעיות שנוצרו במהלך השנים והכבידו על היחסים בין בני הזוג או השותפים העסקיים. בין היתר לומדים המגשרים לעתיד כיצד לשלב בין האינטרסים של כל צד בנפרד ושני הצדדים ביחד, להכיר את החולשות מהן כל צד מגיע ולעזור לו להתגבר עליהן על מנת שיהיה מוכן ויוכל להגיע להסכם בלי חשש מהצד השני.

במסגרת הלימודים, לומד המגשר קורסים בתחומים שונים בהם יוכל לעבוד בעתיד, למשל, סכסוכים במשפחה, סכסוכי עבודה, סכסוכים בינלאומיים, ואפילו בעיות בסביבה, בתקשורת, בארגונים לאומיים ובינלאומיים ועוד. כך בעתיד יוכל המגשר להתעסק בתחום מסוים, לשלב בין תחומים או לקחת ידע מתחום מסוים ולהשתמש בו בתחום אחר.

חייו של מגשר אינם פשוטים. עליו לא רק להתמודד עם שני צדדים, אשר צריכים להתגבר על התהום שנפערה ביניהם לעיתים כתוצאה מיחסים ארוכי שנים שהפכו טעונים עם הזמן. כמו כן עליו להכיר בכך שליחסים אלו יש השפעה ארוכת שנים בין הצדדים וכן בין הצדדים לגורמים חיצוניים שנמצאים מחוץ להליך הגישור אך יש לו השפעה עליהם, למשל, ילדים, עובדים בעסק שהשותפים שלו נמצאים בהליך גישור, מדינות שכנות או מערכות גדולות יותר למשל מערכות בינלאומיות וכדומה. החשיבות בהיכרות עם כל הצדדים, תעזור הן למגשר להגיע לפתרון שיתאים להם והן לכל המערכת שלצידם בלי לפגוע בהם.

לסיכום, גישור הוא אופציה נוספת להגיע לפתרון בלי לעבור דרך מערכת המשפט, אשר לעיתים מקשה יותר ומושכת את הדיון ללא הגבלת זמן. אם זאת חשוב לומר, כדי שהליך גישור יצליח צריך ששני הצדדים ירצו בכך ויכירו באופציית הפשרה שלא בהכרח תיתן להם את כל מה שהם רוצים.

 

אתר תגובות הוא  מדריך עסקים  שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב