דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול זוגי - מדוע אנחנו בוגדים? 

מאת    [ 21/01/2010 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 3822 פעמים ]

בגידה של אחד מבני הזוג גורמת לפגיעה קשה בחיים הזוגיים במידה והיא מתגלה. גם כאשר יש חשד בלבד זה הופך את החיים הזוגיים בבית לבלתי נסבלים וגורם לעוגמת נפש גדולה. הבחירה לחיות בזוג, ההחלטה על חיים משותפים כזוג עם נישואין או ללא נישואין היא מחייבת. המחויבות לבני זוגנו היא שאיננו מנהלים קשר רומנטי אלא בינינו.

ישנן מחויבויות נוספות – מערכת יחסים עם כבוד, אהבה, קבלה, נתינה, ערכים ועוד... אבל בראש ישנה ההתחייבות לקשר רומנטי – מיני, אך ורק עם האחד או האחת.

מדוע אנחנו בוגדים?

בגידה קורית לרוב כאשר יש חוסר סיפוק מאחד התחומים בחיים הזוגיים או יותר מאחד. בן/בת הזוג מחפשים את הרגש החסר, תשומת הלב החסרה, התקשורת שחסרה עם מי שאנו חיים איתו בתקווה שתמצא אצל מי שבוגדים איתו. לא תמיד ישנה מודעות לגורם הבגידה ומחשבה אחריה אלא מעשה שייתן ולו לזמן מה הנאה כייף וריגוש חדש. הבגידה אינה מהלך מתוכנן ורוב הבוגדים אינם מרגישים בנוח עם המעשה.

מהי בדיוק בגידה ואיפה עובר הגבול בין בגידה ובין סקרנות?

העולם הווירטואלי, עולם האינטרנט פתח אפשרויות שונות לגברים ונשים ויש דרכים רבות לקיים קשר אם אחר/אחרת ולא רק בפגישה. אתרי הכרויות, אתרים של נערות ליווי, צ'טים, פייסבוק, פורנוגרפיה הם חלק מהאפשרויות ליצור קשר עם נשים וגברים אחרים גם אם אין נפגשים או אין שום כוונה כזאת.

האם צ'ט עם בחור מהפייסבוק יכול להיחשב בגידה? האם חיפוש, התבוננות באתר של נערות ליווי זו בגידה? מה עם צפייה בפורנוגרפיה, סרטים ארוטיים? איפה עובר הגבול ומי שם את הגבול הזה? הגבול הוא יכולת בני הזוג שלנו לקבל ולהכיל את "ההצצה" שלנו באחרים/אחרות.

ישנם בני זוג שירגישו קושי גדול אם בני זוגם ישתתפו בצ'טים עם אחרים ויש כאילו שלא יפריע להם כלל. כאשר ההתנהגות ממשיכה למרות הידיעה שבני הזוג נפגעים ממנה הפרוש של זה יכול להתקבל כבגידה. להתבונן בתמונות ארוטיות אינו מקביל לקיום קשר מיני אבל זה סוג של בגידה גם כן. בגידה במערכת האמונות ובחירה לעשות מעשה שביודעין מפריע ופוגע בבן הזוג.

ההתנהגות הזו מרחיקה בין בני הזוג ויכולה לגרום להסלמה בקשר הזוגי. תוצאות הבגידה הבחירה בבגידה גם אם ישנה הרגשה שאי אפשר אחרת - היא טעות. בגידה היא מהלך שאי אפשר לצפות את התוצאות שלו. מי שבוגד צריך לקחת בחשבון שהבגידה תתגלה וצריך להתמודד עם התוצאות.

התוצאות יכולות להיות החל ממתח גדול ומהלכים לשיקום הזוגיות עד לפרידה וגירושין. גם כאשר בוחרים להמשיך לחיות יחד ולא להיפרד, הולכים לטיפול זוגי ועושים כל מה שצריך לשקם את הקשר - העבודה היא קשה. עדיף ללכת לטיפול זוגי ללא רקע של בגידה וכאשר יש חוסר שביעות רצון מאלמנטים שונים בחיים הזוגיים - לפתוח את הנושא, לתקשר את הקושי וללכת לקבל עזרה .

טיפול זוגי, מיני ומשפחתי ע"י חגית ורד, מוסמכת ע"י האגודה לטיפול במשפחה ובנישואין, מתמחה בייעוץ מיני ומנחת סדנאות, בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי פסיכולוגי.


http://www.hagitvered-tipulzoogi.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב