דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח משכנתא בישראל 

מאת    [ 21/01/2010 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 3310 פעמים ]

בניגוד לעבר, כיום ישנה תחרות בתחום ביטוחי המשכנתאות ולכן כדאי לכם לברר טוב טוב לגבי הפוליסות המסתובבות בשוק. אם תתעקשו להבין מה כל פוליסה מציעה, תוכלו לחסוך עשרות שקלים בחודש, שהם סכום גדול מאוד אם מסתכלים על כל תקופת ההלוואה.

הדרכים להזמנת ביטוח משכנתא

ישנן כמה אפשרויות להזמנת ביטוח משכנתא : אפשר לעשות זאת דרך הבנקים, יחד עם לקיחת ההלוואה עצמה, כשהיתרון הגדול הוא ביצוע שתי הפעולות במקום אחד וחיסכון בזמן. מצד שני, אפשר לעשות זאת דרך חברות ביטוח, אם דרך סוכן או באמצעות פנייה אל חברות הביטוח הישיר, בטלפון או באינטרנט, מה שנחשב לזול יותר בדרך כלל.

איזה ביטוח משכנתא מציעים לי הבנקים?

בעבר, למעשה עד תחילת העשור, כל לווה משכנתא היה חייב להזמין גם ביטוח משכנתא אצל הבנק ממנו לווה את הכסף לקניית הדירה. הבנקים שימשו למעשה גם כסוכני ביטוח או חברות ביטוח, באותה הזדמנות בה מכרו לנו משכנתא.

מהרגע שהגבלה זו הוסרה, האפשרויות שלך לבחירת ביטוח למשכנתא גדלו משמעותית. כיום אינך חייב להזמין פוליסה עבור משכנתא או ביטוח דירה דרך הבנקים בלבד. ניתן לברר לגבי ביטוח המשכנתא גם אצל חברות ביטוח ולהשוות מחירים.

היתרון בלקיחת ביטוח משכנתא דרך חברות ביטוח

ההבדל הגדול ביותר בין הבנקים לחברות הביטוח בכל הקשור אל פוליסת ביטוח המשכנתא הוא ההבחנה בין כל לקוח ולקוח. בבנקים תנאי המשכנתא די אחידים והמחיר שהם מציעים כמעט ולא משתנה. חברות הביטוח יודעות להבחין בשוני בין הלקוחות: לדוגמא, לקוח צעיר לא צריך לרכוש ביטוח חיים למשכנתא באותו סכום שרוכש לקוח מבוגר.

ההבחנה הזו יכולה לחסוך לכם כסף רב בעת הזמנת ביטוח המשכנתא. כשהחברה מתאימה את הפוליסה לכל נתון ואפילו לוקחת בחשבון האם הלקוח מעשן או לא, כל אחד יכול לקבל ביטוח שמתאים לו ובכך לחסוך כסף רב.

כל הבדל שווה חיסכון גדול בסכום הביטוח

כשאתם ניגשים אל בחירת ביטוח משכנתא, זכרו שמדובר בביטוח לשנים רבות, כך שכל הבדל הוא משמעותי מאוד. גם הצעה נמוכה בכמה עשרות שקלים בביטוח חיים או ביטוח דירה היא משמעותית מאוד ובסיכום של כל תקופת הביטוח, החיסכון יכול להגיע גם לכמה אלפי שקלים. אם תרצו להבין כמה בדיוק תוכלו לחסוך, השתמשו במה שמציע מחשבון ביטוח משכנתא ותדעו בדיוק היכן אתם עומדים.

בחרו ביטוח משכנתא הגיוני, שמתאים לנתוני הנכס

הכוונה היא לביטוח שמתאים לנתוני הדירה שלכם: אין צורך לקחת ביטוח דירה שכולל כיסוי במקרה של רעידת אדמה אם הדירה שלכם היא דירת קרקע או כזו שאתם יודעים שחוזקה היטב. מצד שני, אם מדובר בבניין ישן, התעקשו על סעיף המכסה בעיות צנרת או תשתית ואפילו קריסה או התמוטטות של חלק מהמבנה.

ביטוח משכנתא גם למי שלא זקוק להלוואה

זה שיש לכם או לקרוביכם מספיק כסף, זה יפה מאוד: הדבר הטוב ביותר הוא לקנות דירה בלי להזדקק למשכנתא. אבל זה לא אומר שאינכם זקוקים לביטוח משכנתא. בכל מקרה שיש ברשותכם נכס, ביטוח כזה יסייע לכם וישאיר אתכם רגועים: ביטוח דירה יכסה אתכם במקרה של נזק למבנה או תכולתו, ביטוח חיים ידאג לפצות אתכם במקרה של מוות, חלילה. ביטוח משכנתא מומלץ לכל מי שיש בידיו נכס נדל"ן.

 

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב