שאלות מכוונות להבנה של צרכי הילד בגילאים השונים וכיצד יכולה המערכת החינוכית לתת להם מענה טוב יותר.
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שאלות מכוונות להבנה של צרכי הילד בגילאים השונים וכיצד יכולה המערכת החינוכית לתת להם מענה טוב יותר. 

מאת    [ 21/01/2010 ]
מילים במאמר: 767   [ נצפה 2105 פעמים ]

 
 

לעומת מעברים בחינוך

 

שאלות לכל אחד

השאלות מכוונות להבנה של צרכי הילד בגילאים השונים וכיצד יכולה המערכת החינוכית לתת להם מענה טוב יותר.

א..בשיטה הקיימת היום ישנם שני מעברים מיסודי לחטיבה ומחטיבה לתיכון.מעבר מיסודי לחטיבה מתבצע בגיל 11-12 ומעבר מחטיבה לתיכון מתבצע גיל 14-15.השאלות הן

1. מה היתרונות של מעברים בחינוך בכלל לעומת למידה ברצף מוסדי חינוכי ?

2. מה הם צרכי הילדים  בגיל 11 12?

3. מה הם צרכי הילדים בגיל 14 15?

 4. מה היתרון של המעבר מיסודי לחטיבה בשיטה השש שנתי לעומת המעבר בשיטה הנוכחית.? ואם אין יתרון כי  אלה אותם גילאים ואותה הפרדה  למה לעשות זאת?

5. האם יש הבדל בין בנות לבנים בצרכים ובהתנהגויות בגילאים אלה וכיצד המערכת ממלאת אותם בשיטה הנוכחית.

6. איזה מעבר קשה יותר  בגיל 11-12 או בגיל 14-15לילדים ומדוע?

7.  האם קשיים במעבר הראשון משפיעים על קשיים במעבר השני       

8. האם בני אדם בגילאים 14 15 מוכנים ובשלים יותר למעבר למערכת חינוכית חדשה וזרה מאשר בני 11 12 .

9.  מה מרגישים ילדים בגילאי 11 -12 שכופים עליהם להיפרד מחברים של שנים ולהסתגל לילדים אחרים שאותם הם לא מכירים.?

באותו זמן של פרידה כפויה משנים את שיטות הלימוד ליותר נוקשות .ובאותו זמן של פרידה ומעבר מחליפים להם 5 מורות כל יום . כשלכל מורה יש כ-100 תלמידים ולוקח לה כל השנה להכיר את כל ילד בשם.

10. מה קורה לילדים שכופים עליהם ללמוד ולהתמסר למורות חדשות, עמוסות ,ולא מוכרות. וכל שעה מתחלפת מורה   שמלמדת אותם בשיטות לא מוכרות וקשות ותובעניות יותר.?

11. מה קורה לילדים מבחינה רגשית ומבחינת יכולת למידה ,שבנוסף לכל השינויים. בחברים שלהם, ,במסגרת הלימודית ,בשיטות הלימוד , הם בתחילת גיל ההתבגרות ,גופם משתנה תחושותיהם משתנות הם נחשפים לתחושות מיניות  ותוקפניות שלא חוו בעבר האם יכולתם הלימודית גוברת או נחלשת?

12. מה המענה של המערכת החינוכית לשינויים שהוזכרו ולצרכי הילדים ?

13. מדוע להחליף את השיטה הקיימת  מה הממצאים ?

14. האם נערכה השוואה בין יעילות של שיטות מוסדיות המבוססות על רצף חינוכי לעומת שיטות המבוססות על מעברים כמו חטיבות הביניים ?

בערים גבעתיים ורמת גן[בגודל של ראשל"צ] אין חטיבות ואין שש שנתי ,יש שיטה של מ -א עד -ח ומ-ט עד- יב .

התוצאות שם,  הם פחות אלימות ,יותר הצלחות לימודיות,יותר התנדבות ליחידות קרביות.

מה דעתך על התוצאות.?

15. לפני הקמת החטיבות כולם למדו בשיטה של א עד ח ו ט עד יב. הכיתות היו צפופות מאד אפילו הייתה משמרת שנייה התוצאות היו הישגים בינלאומיים גבוהים יותר מאשר היום. אוניברסיטאות מדורגות גבוה מאד. הישגים גבוהים בפרסומים מדעיים,המצאות וטכנולוגיות ברמה גבוהה ביותר וזכייה במספר פרסי נובל .

האם אלה תוצאות גרועות יותר מאשר השיטה הנוכחית.

16. היום כשיש הרבה משפחות במשבר,אחוז גירושים ,חשיפה גדולה לאלכוהול וסמים איזה מענה יכולים לקבל ילדים במצוקה ומשפחות במצוקה כאשר כופים אליהם מעבר למסגרת חדשה ולא מוכרת ואף אחד במערכת החינוכית שאמורה להבין אותם ולטפל בהם לא מכיר אותם.?

האם לא עדיף לילד בגיל 11 להיות במסגרת מוכרת ,בטוחה שמכירה את יכולתו ואת משפחתו

ובה הוא מרגיש מוגן יותר ובטוח ויש לו אמון במערכת ובאנשיה .?

17.האם זה לא ברור וטבעי שתהיה תוקפנות ומיניות  גדולה יותר בקבוצה של נערים ונערות בגיל 11- 15 מאשר בקבוצה של ילדים 8 עד 11?  מדוע  לשים אותם ביחד ?

 

בכבוד רב

טובי פלד

 

 

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב