דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יחסי ציבור 

מאת    [ 21/01/2010 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 2852 פעמים ]

אם נעשה סקר בקרב האזרחים ונשאל אותם, מי מנהל את ענייני המדינה, סביר להניח שרוב האזרחים, לא משנה באיזו מדינה, יענו שאין זה הפוליטיקאים ואין זה המנהיגים אלא אנשי יחסי הציבור. אותם אנשים שאמורים למכור לנו את הפוליטיקאים, הם אלו שמנהלים את המדינה באמת. במילים אחרות, אל תשאלו איך מנהלים את המדינה אלא תשאלו איך מוכרים אותה נכון.

בניגוד לדעה הרווחת, לאנשי יחסי ציבור יש חלק חשוב וחיובי במערך של ניהול חברה או מדינה. נכון, לא פעם הם נשמעים לנו חלקלקים, אנשים שימכרו לנו את כל מה שהם יכולים כדי שנאמין להם וגרוע מכך היום הם ימכרו לנו מוצר אחד ומחר הם ימכרו לנו את המוצר המתחרה.

לפני שנסביר מדוע מדובר באנשים שיש להם חלק חשוב במערך הניהול חייבים לומר, מכירת מוצר, שירות, חברות עסקיות או פוליטיקאים  זה תפקידם. זה לא אומר שאין להם דעה או עמדה עצמאית, אלא שפשוט ברגע זה עבודתם היא למכור לנו דבר מסוים והם עושים את זה נהדר.

תפקידם של אנשי יחסי ציבור הוא פשוט, לגרום לפרט הבודד או לחברה להיראות טוב. בכל רגע שהחברה נראית לא טוב מעמדה וערכה יורדים. לכן אנשי יחסי ציבור צריכים להיות כל הזמן על המשמר שהדימוי של החברה הוא חיובי. ברגע שהוא חדל להיות כזה, מסיבה כזו או אחרת, הם נכנסים למצב שנקרא ניהול משברים. במצב זה הם אמורים לגרום לציבור להבין או, שהיתה זו טעות חד פעמית או שהאופן שמוצגת החברה איננו נכון. ככל שיעשו זאת מהר יותר כך יצליחו יותר.

נתייחס רגע לניהול יחסי ציבור של מנהיג פוליטי. לנו לעיתים זה נראה, שמנהיגים מקבלים החלטות על פי מה שאנשי יחסי הציבור אמרו להם. תעשו כך והציבור יאהב את זה. לפיכך אנו נוטים לראות באנשי יחסי ציבור את המנהלים האמיתיים של המדינה. אין זה נכון. התהליך מתחלק לשניים. זה נכון שאנשי יחסי ציבור אומרים לפוליטיקאים כיצד לנהוג הרבה פעמים, אך לא הם בהכרח אומרים להם מה להחליט אלא רק כיצד להציג זאת, כיצד למכור את זה. הפוליטיקאי מקבל את ההחלטה ואז עליו לגשת לציבור ולהציג אותה. אם הוא רוצה שהציבור יקבל את ההחלטה ויסכים איתה, הוא צריך למכור אותה. אחרת היא תיעלם בתהום הנשייה. לא משנה כמה ההחלטה טובה.

החלק השני של התהליך קשור ללגיטימציה של ההחלטה. תתארו לעצמכם שפוליטיקאי יקבל החלטה והציבור לא יאהב אותה. אז, או שהציבור יצא נגדו והפוליטיקאי יקבל החלטה שמנוגדת לדעת הציבור ולא משנה אם היא טובה או לא, או שהוא יצטרך לנהוג באמצעים פסולים כדי ליישם אותה. אנשי יחסי ציבור מכינים את הקרקע כדי שהציבור יוכל לקבל ולחיות עם ההחלטה. למעשה לא פעם הם משרתים את מהותה של הדמוקרטיה, קרי גורמים למנהיגים ולציבור להסתנכרן על ההחלטות המתקבלות בצורה דומה. אז הציבור והמנהיג יוצאים מרוצים וההחלטה יכולה להיות מיושמת בצורה חלקה.

 

אתר תגובות הוא מדריך עסקים  שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב