הוספה של חמישים מיליארד שקל לתקציב משרד החינוך לא תשנה את התמונה ואולי אפילו תרע את המצב.
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

הוספה של חמישים מיליארד שקל לתקציב משרד החינוך לא תשנה את התמונה ואולי אפילו תרע את המצב. 

מאת    [ 21/01/2010 ]
מילים במאמר: 1925   [ נצפה 1816 פעמים ]

 
 

 

                התנועה לצדק טבעי -המלט -HAMLET                                         

                                        חינוך ותקציב

 

תגובה ליאיר לפיד מתאריך 15/01/10

אתה טועה שאתה חושב [כמו כולם] שבכסף נוסף אפשר יהיה לפתור את נושא  "החינוך " במדינת ישראל.  

גם הוספה של  חמישים מיליארד שקל לתקציב משרד החינוך לא תשנה את התמונה ואולי אפילו תרע את המצב.

אני עובד כפסיכולוג בבתי ספר, ילדי לומדים בבתי ספר ואני מאמין אדוק ומיישם בהצלחה את הפסיכולוגיה האבולוציונית.

איך כסף יפתור את הבעיות הבאות?

1.    הפרעות בלתי פוסקות בכתה.

2.    תלמידים חלשים, חסרי מוטיבציה ללמידה בגלל שהם יודעים שהלימודים לא יועילו להם בחיים.

3.    תכני לימוד במקצועות הומאניים מועברים בצורה משעממת , לא רלוונטית וחסרי משמעות.

4.    המקצועות המדעים, במיוחד מתמטיקה דורשים למידה ברצף והכרות טובה מאד של המורה את התלמידים. תהליך למידה ברצף ממושך לא קיים כמעט בבתי הספר.

5.    משפחות במשבר, הורים לחוצים, מתערבים בתוקפנות בעבודת מערכת "החינוך" ומזיקים לתהליך הלמידה .

6.    עשרה אחוז מהתלמידים אינם מסוגלים לעמוד בדרישות הלימודיות וההתנהגותיות של המסגרת החינוכית  ו"כישלונם" במערכת הנוכחית הוא בלתי נמנע.

7.    שיתוף הפעולה בין המשפחה, מערכת "החינוך" ומערכת הבריאות לקוי מאד, עובדה זו מונעת טיפול טוב מהזקוקים לו ומפריע מאד לתהליך למידה יעיל.

8.    חינוך לערכים של אזרחות טובה מהווה חלק מיערי מתוכנית הלימודים.

 

9.    יש יותר מדי מעברים במערכת "החינוך", מעברים בגיל צעיר הם מכשול ענק לחינוך טוב.

 

10.לגבי מה יכול לעשות כסף ?

כסף יכול להחזיר לארץ יהודים חכמים שיחיו פה. כסף לא נחוץ להצלת מערכת ההשכלה הגבוהה כי היא לא במצב הדורש הצלה. היא מנופחת ובזבזנית.

כסף יכול למשוך להוראה אנשים יותר מוכשרים אולם ללא מהפכה במערכת החינוך, תרומתם תהיה שולית. אותם אנשים מוכשרים שיעברו להוראה, יעזבו תחומים אחרים. יש אחוז מסוים וקבוע של אנשים מוכשרים הם  לא יכולים להיות בשני מקומות באותו זמן.

פסיכולוג טוב 

 

יאיר היקר,

 חינוך זה הקנית ערכים לאזרחות טובה. את זה עושה כל החברה, התקשורת, התרבות המשפחה, הרחוב, החברים, המוסדות שלטוניים וידע הנרכש באופן אישי. למידה של תכנים  יכולה להיעשות בבית הספר.

מערכת החינוך וההשכלה היא רק אחת התורמות לחינוך.

לדעתי מערכת "החינוך" בישראל היא גרועה ביותר  היא פוגעת בעשרות אלפי תלמידים ומשפחותיהם.

היא מחלישה את החברה בכללותה. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה מערכת חינוך כזאת.  היא יכולה להיות הרבה יותר טובה

 

בנימה אישית - אביך היה בעיני אדם גדול וחכם שעשה רק טוב.

.

אני מצרף תוכנית שכתבתי המבוססת על מה שהמדע יודע על הטבע האנושי.

 

        מבנה אידיאלי למערכת חינוך-השכלה

[מבוססת על הצרכים האוניברסלים של בני האדם]

מטרות מערכת חינוך והשכלה  צריכות להיות

א- חיזוק האמונה של התלמיד ביכולתו להצליח כבוגר

ב- הגברת הנכונות לתרום לחברה.

ג- למידה אופטימאלית של תכנים נבחרים, שיפור יכולת החשיבה.  

ד-  שיפור היכולת להשתלב בחברה .

ה-   גיבוש זהות לאומית.

                                          עשרת הדיברות

                     קוד אתי, מבנה ודרכי פעולה למערכת ההשכלה והחינוך.

 

 

1. רציפות חינוכית חברתית מגיל 5 עד גיל-16

2. חווית הצלחה לכל תלמיד. 100% הצלחה!

3. אחריות מלאה   על הלמידה .100% אחריות!

4. התאמת החומר הלימודי ליכולת הלימודית

5. מניעת  פגיעה חברתית ולימודית בתלמידים [כולל אמצעי אכיפה פנימיים  וחיצוניים]

6. מתן תמיכה רגשית כוללת

7. בית הספר יהיה מרכז טיפולי [כל הטיפולים הקשורים ללמידה יינתנו במסגרת בית הספר]

8. במקרה של פגיעה בין הילדים או בתוך משפחה, תהיה עדיפות לטיפול על פני ענישה

9. חינוך לתרומה לקהילה

10. לידע את ההורים במצב הילד בכל התחומים ולספק ייעוץ .

 

הסעיפים המודגשים צריכים להיות חלק מהקוד האתי של מערכת ההשכלה מכיוון שאי מילוים פוגע בילדים פגיעה ישירה. מקורם של כל עשרת  כללי ההתנהגות הוא בידע שיש לנו על הצרכים האוניברסאליים של ילדים והאופן בו ניתן למלא אותם.

הפעלה נכונה של עשרת הדברות למערכת החינוך והשכלה תשפר את ההישגים של רוב הילדים,תפחית את האלימות והמתחים בבית הספר והכי חשוב תגדל בוגרים מחויבים לקהילה, בעלי ערך עצמי גבוה ובעלי מוטיבציה להצלחה ועזרה הדדית.

 

מבנה פיזי

מתחם למודי שיכיל מרפאה לילדים, מרכזים לטיפול בפעוטות, גני ילדים ומרכזי למידה [בתי ספר לשעבר]  מגיל 6 עד גיל 16 מכתה א עד ט.

ילדים יוכלו להתרועע ולראות ילדים אחרים מכל הגילאים. לא תהיה הפרדה מלאה בגילאים.

במתחם יהיו מתקני ספורט ויפעלו בו חוגים שונים. הוא יהיה פתוח לשימוש  מהבוקר עד הערב.

המבנה יהיה שילוב של בית ספר ומתנ"ס.

מתחם למידה יכיל בין 500 ל -1000 ילדים.

סביב מרכז הלמידה תיווצר ותתפתח קהילה בה אנשים יכירו אחד את השני טוב יותר.

 

תהליך הלמידה

1. אחריות  המערכת כולה היא לספק לכל ילד וילדה התנסויות של למידה מצליחה שדרכן יוכל לבנות אמונה ביכולתו להצליח בעתיד.

2. כל הלמידה תעשה במרכז הלמידה. כל ההוראה תינתן על ידי המורים הרשמיים של הילדים. לא יהיו מורים פרטיים, לא יינתנו שיעורי בית .

3. לימודי ליבה במקצועות הומאניים, מדעיים  ומעשיים   עד גיל 12,

ללא ציונים ללא מבחנים. תלמידים ילמדו בקבוצה קבועה [עם שינויים] מגיל 6 עד גיל 16. המורים ילמדו  את התלמידים.

4. כל התלמידים יחתמו חוזה עם המערכת לגבי כמות ואיכות החומר אותו הם לומדים.

כל תלמיד יוכל להגיע להסכמות לגבי כמות ואיכות החומר הנלמד. כל התלמידים יחויבו ללמוד את תכני הליבה.

5. תלמיד שיפריע לאחרים ללמוד יועבר לפעילות אחרת או למקום אחר במתחם  בה לא יוכל להפריע.

6. מורה אחד ילווה קבוצה קבועה של  התלמידים לאורך השנים. המורה יהיה אחראי ללמידה ולהתפתחות כוללת של הילדים עליהם הוא אחראי. לכל מורה יהיו עד 20 ילדים באחריותו. המורה יהיה כמו הורה נוסף. הוא ידווח להורים על כל התנהגות הדורשת התייחסות מיוחדת.

7. יהיו מקצועות  ופעילויות  בחירה בהם יוכל כל ילד להחליט בעצמו. בחלקן הן יהיו פעילויות פרטניות ובחלקן קבוצתיות. [חקלאות,טכנולוגיה,בעלי חיים, טיפול בנכים או מוגבלים, עזרה לאחרים, תיקונים לבית ולמכשירים, בישול, מחשבים, אופנה  ועוד ועוד...]

8.  מגיל 12 לערך יגדל מגוון המקצועות והפעילויות שיוצעו לתלמידים ותתאפשר הערכה מדויקת לגבי ההישגים הלימודיים למי שמעוניין בכך. תלמיד שירצה להיבחן ולקבל ציון יוכל לעשות זאת.

9. יתאפשר מעבר בין קבוצות לתלמידים הרוצים בכך. והקבוצה מעוניינת ומסוגלת לקבל תלמיד נוסף.

10. חלק מהפעילויות יהיה מחוץ למתחם וידרוש נסיעות ולינות מחוץ לבית.

 

פעילות חוץ ביתית

 כל ילד ישהה חודש  בשנה מחוץ לביתו. או מגורים אצל משפחה אחרת או מגורים ועבודה בחווה או במחנה או בטיול ללא משפחתו], פעילות זו נועדה להגביר את יכולתו של הילד לתפקד באופן עצמאי. 

 

 

צרכים אוניברסלים של ילדים

1- אהבה תמיכה ושייכות.

2- להיות בחברה של ילדים אחרים

3-  הצלחה במעשים ובלמידה. סביבה המאפשרת ביטוי היכולות .

4- הערכה ויציבות חברתית. בטחון פיזי ובריאותי.

5- למידה של תכנים משותפים,  והתפתחות לקראת חיים עצמאים.

לא כל הילדים רוצים ויכולים להיות מנהיגים אולם אין אף ילד בעולם שרוצה להיות דחוי בודד ונכשל.

 

המערכת לא יכולה לגרום לילדים לאהוב כל ילד או למנוע את כל הפגיעות החברתיות. המערכת יכולה לתמוך בכל ילד ולתת לכל אחד אפשרות להצליח לפי יכולתו.

המערכת יכולה לצמצם פגיעות חברתיות .

המערכת יכולה לחנך את כל הילדים להתנהגות תורמת ועוזרת .

 

 המלט-תנועה לצדק טבעי -HAMLET-

 

טובי פלד-פסיכולוג מומחה

0505406680

Tovi12@walla.com

 

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב