דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמנות הבישול 

מאת    [ 20/01/2010 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 3222 פעמים ]

הבישול בישראל עבר שינויים משמעותיים בעשור האחרון, וכיום במס' מקומות הוא עומד בטופ העולמי. אם זה ביין, אם זה במסעדות גורמה, והכי "מצחיק" הוא, שלרוב זה מתבסס על חומרי יבוא ואוכל לא מקומי. לדוגמה, בישול מולקולרי. זרם של שפים, המציעים חוויה גסטרונומית שונה שמבוססת על ניסויים כימיים בחומרי המזון. פראן אדרייה הספרדי והסטון בלומנטל האנגלי הם השפים שהקימו את התנועה הזאת, שקיימות לה שלוחות גם בישראל. לשניים יש גם תכניות טלויזיה שבהן הם מדגימים את אמנות הבישול שלהם, שהופכת למעין פילוסופיית מתמטיקה וחישובים מדוייקים של חימום וכו, ולא מרגישה כמו הסלט טבולה שאנחנו רגילים אליו. מעבר לשניים הללו, שאוחזים בשתי המסעדות שזוכות כבר מספר שנים במקומות הראשונים יש עוד הרבה שפים, כאמור, גם בישראל. לדוגמה, אביב משה מ"מסה" אכל בספרד ארוחה מולקולרית והרגיש שבא לו לייבא את הקונספט לישראל. בישול מולקולרי כאמור הוא מנות המתבססות על טכניקות בישול משמשלבות בין המדע למטבח. בנוסף, השפים נעזרים בידע של מדענים ברמת דוקטור לביולוגיה, והם מסייעים להם לעבוד עם החומרים ולהבין את המשמעויות של התהליכים שהם עושים למזון כדי שיקבל צורה, טעם, מרקם – כמובן בלי לפגוע בבריאות של הניזונים. אחד הד"ד מאונ' עברית הוא זה שמוביל את תחום הביולוגיה המולקולרית והראשון שהביא לארץ את נושא הבישול המולקולרי.  לפני מספר שבועות גם נערך כנס עם סדנאות לימוד של בישול מולקולרי בהן התנסו השפים באופן אישי ברזי הבישול המולקולרי ובהרצאות של מדענים ביולוגים וכימאים שהסבירו להם על התהליכים, על מנת שהשפים שלמדו בסדנה ישקלו להכניס את זה לתפריט של המסעדה שלהם, וכיצד ניתן לשלב בישול זה במטבח.
אוהבים אוכל טוב ורוצים לדעת את המילה האחרונה ברזי הבישול ואמנות הבישול העולמית? הרי האוכל הישראלי הוא בעצם מטבח פיוז'ן שמכיל אוכל יהודי אירופאי, אוכל ערבי, מאכלי עדות וגם פתיחות לאוכל מסוג אחר – כמו אוכל אסייתי, צרפתי, איטלקי וכמובן גם אמריקני. מעניינים אתכם הפרטים הקטנים, מה קורה בעולם המזון, או איך מבשלים? אולי מעניינים אתכם סיפורי מסע מיוחדים בעקבות שווקים ואוכל? השפים והטבחים הגדולים בארץ נמצאים אצלנו במאגר.

רוצים הרצאה טובה לאירוע? אתר מרצים מקצר לכם את הדרך ומסדר לכם את הרצאות הטובות ביותר עם אלפי מרצים המקצועיים ביותר בישראל. אם אתם רוצים הרצאה בנושא זה, פשוט פנו אלינו – לאתר המרצים, ואנחנו כבר נדאג לכל מה שאתם צריכים.

 

מרכז המרצים לישראל הינו האתר הגדול והוותיק ביותר המספק שירותי הרצאות מרתקות על ידי מגוון רחב של מרצים בכל תחום. היכנסו כעת להתרשם ולהזמין מרצים מרתקים בכל נושא ותחום!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב