דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על השילוב בין טיפול פיזיקאלי לטיפול אנרגטי 

מאת    [ 19/01/2010 ]

מילים במאמר: 814   [ נצפה 3707 פעמים ]

אנו מורכבים ממבנים שונים, פיזיים ואנרגטיים. הגוף הפיזי שלנו מוכר לנו כי אנו מודעים לו בחמשת חושינו: ראיה, שמיעה וכו'. מבחינה אנרגטית הגוף הפיזי הינו סוג מסוים של אנרגיה, צפופה מאד. בנוסף לגוף הפיזי קיימים מבנים אנרגטיים פחות צפופים, כמו שדות אנרגטיים ("הילות"), צאקרות, ו-וורטקסים. מבנים אלה נראים רק דרך "ראיה אנרגטית", מושג שקשה להוכיחו דרך החושים הידועים. לצורך ראיה אנרגטית משתמשים במה שידוע כ"החוש השביעי". קשה להסביר מהו חוש זה או כיצד רואים אנרגטית, ובחרתי לא לעסוק בנקודה זו במאמר זה.
יש קשרי גומלין בין כל המבנים האלה, ומה שקורה עם אחד מהם משפיע גם על האחר.  כל אחד ממבנים אלה משויך ל''נושא'' מסויים  ויש לו הקשר לנושאים מסוימים פיזיים או אחרים: ריגשיים, מנטליים, חשיבתיים או רוחניים .  למשל: הצאקרה הראשונה (מבנה אנרגטי), היורדת מאזור הפרינאום (חיץ הנקבים, הנמצא בין הרגלים) לכיוון מטה, אחראית , בין השאר, לנושאים הקשורים בהשרדות (העלאת רמת המוכנות לפעולה, וגם להעלאת מתח השרירים ולחץ דם למשל). צ'אקרה זו אחראית גם על הגב התחתון, הכליות והאדרנלים. מכאן אפשר להבין את הקשר שבין מצבה של צאקרה זו למצב הכליות, לחץ-דם, וכן להשפעתם של מצבי דחק (מהעבר או בהווה) על המטופל, לכאבי גב תחתון ועוד. מכאן גם המסקנה שאם נתייחס למרכיבים לא-פיזיים של המטופל נשפיע על הקורות איתו באופן פיזי וגם באופן לא פיזי, על התחושות הפיזיות, רגשיות, מנטליות, חשיבתיות ועוד.

תופעות אנרגטיות נחקרות כבר שנים:


    • מידע רב ועצום בנושא ניתן למצוא בספרו של ד"ר נאדר בוטו   ''רפואה ושבעת החוקים האוניברסליים - מודל אינטגרטיבי לאבחון וריפוי'' (הוצ. מודן), וגם (תקציר) באתר האינטרנט שלו.
    • ואלרי האנט ערכה מחקר בנושא: A STUDY OF STRUCTURAL INTEGRATION FROM NEUROMUSCULAR, ENERGY FIELD, AND EMOTIONAL APPROACHES  .
    • נושא ההילות האנרגטיות, למשל,  משויך להילה הנראית בצילום קירליאני.
    • יש מכשירים האמורים לקרוא ולהציג גרפית קריאה אנרגטית, של צאקרות, למשל.

עדיין יש קושי רב לחבר בין אנשי המדע המודרני, לאנשי ה"אנרגיות". זאת משום ש"איש האנרגיות" אינו מסוגל להראות ולהוכיח, פיזית, לזולתו מה הוא רואה. כך שהקשר בין 2 הגישות נשען ברובו על אמון הדדי ואינו מבוסס-עובדות "טכניות".

בדיקה של מצב אנרגטי נעשית על-ידי התבוננות אנרגטית (ראיה תבונית, תהליך הבנה של מה שאנו רואים). ניתן גם להרגיש מצב אנרגטי, לא רק לראות אותו. ניתן לעשות סקירה אנרגטית, וגם טיפול, גם בחפצים דוממים,  בבתים, משרדים, מסמכים, תמונות וכו'.
 בעייתיות נוספת בהתייחסות לנושא נובעת מכך שכל אחד מתבונן- מבין אחרת- את מה שהוא רואה. די לשמוע אנשים שונים המתארים את אותה התמונה (המצולמת), למשל,  כדי להבין את השונות האדירה של הפירושים שכל אחד מאיתנו נותן למראה עיניו.
ועדיין, כאשר מבקשים אנשים שונים המיומנים בהתבוננות אנרגטית לתאר מה הם רואים, רואים דמיון רב בין תיאוריהם.

בבדיקה האנרגטית אני מתבוננת אנרגטית במבנים אנרגטיים ותופעות אנרגטיות כגון צאקרות, גופים ושדות (הילות) אנרגטיים.  מבנים אלה נמצאים במימד אחר, "מעבר" לגוף הפיזי המוכר לנו, אותו ניתן לחוש פיזית בעזרת חמשת החושים. אני מסתכלת על מדדים שונים כגון צורת המבנה האנרגטי, צבע, תנועה ועוד. ניתן לראות, למשל, מצבים כמו-פיזיים של מבנים אנרגטיים , כגון שינוי צורה עקב לחצים מצד אנשים אחרים או טראומות פיזיות, "העלמות" חלקים מסיבות שונות, ועוד ועוד.
טיפול שלי, המשלב התייחסות פיזית ואנרגטית יתנהל באופן זה:


    • אבצע בדיקה אוביקטיבית הכוללת תחקיר רפואי, התייחסות לתוצאות של בדיקות מעבדה והדמיה, כמו בתחילת כל טיפול פיזיוטרפויטי.
    • אבצע בדיקה פיסיקאלית רלוונטית לתלונות הפונה , כמו בכל טיפול פיזיוטרפויטי.
    • אברר  מהם הנושאים בהם רוצה המטופל לעסוק- כאב? מגבלת תנועה? מגבלה תפקודית? נושאים אחרים?
    • אתבונן אנרגטית בפונה, כללית או ספציפית, לפי אזורים או לפני מבנים אנרגטיים רלוונטיים.
    • לבסוף אקבל החלטה במה להתחיל את הטיפול- בעזרת כלים אנרגטיים.

מכאן אתחיל בטיפול המשלב ועובר לסרוגין בין טיפול פיזי לאנרגטי, לפי הצורך בכל שלב ושלב. עם סיום כל שלב  אני מבררת כיצד להמשיך. המשך הטיפול יכול להיות פיזי, אנרגטי, ולפעמים גם משולב: ביצוע טכניקה פיזית, תוך כדי יצירה סימולטנית של הקשר אנרגטי.
במהלך כל פגישה טיפולית ובסיומה נעשית - לפי הצורך,  הערכה של סימנים אוביקטיבים, כמו טווח תנועה . כמו-כן נעשית הערכה מחודשת של תלונות המטופל בפגישה הבאה, כדי להעריך את התקדמות הטיפול, ולקבוע מטרות טיפול המשכיות או נוספות, אם יש צורך.

אני מטפלת בטכניקות וכלים אנרגטיים שונים, ביורגונומי, תטא הילינג, טכניקות הדמיה שונות, קלפים ועוד. בטיפול בגוף הפיזי אני משתמשת  בטכניקות שונות, רובן בשיטת   IMT . (שיטה ידנית עדינה, הוליסטית, המבוססת על התפישה שלגוף יש יכולת לתקן את עצמו בנסיבות מסוימות ומתאימות). כאמור, כאשר הדבר ניתן וגם רלוונטי, אני משלבת טיפול פיזי יחד טכניקות וכלים אנרגטיים מתאימים באותו הזמן, שכן זה מייעל את הטיפול ומקצר אותו.
לפי הצורך אני משתמשת בכלים מהפזיוטרפיה המקובלת, מדריכה את המטופל בביצוע תרגילים שונים, מייעצת בנוגע לשימוש בגוף בחיי היום יום ולהתאמת סביבתו לצרכיו.
השאיפה שלי היא להגיע לתוצאות מה שיותר טובות מבחינת תלונות המטופל. כפזיוטרפיסטית נוכחתי שלמטופלים רבים שלי איני מצליחה למצוא מענה עם הטכניקות הפזיוטרפויטיות, הפיזיות, הידועות. בעקבות נסיון של שנים ועם מטופלים רבים אני יכולה להעיד ממקור ראשון שטיפול משולב, פיזי ואנרגטי, (באותו הזמן או בנפרד, ובלבד שסך כל הטיפול יכלול את שתי הגישות) נותן תוצאות הרבה יותר טובות מאשר טיפול פיזי בלבד. 
לסיכום:
האפשרות לחבר בין הפיזי לאנרגטי מאפשר התייחסות מעמיקה יותר ורב-מימדית לתלונות המטופל. ביצוע של טכניקות משולבות מייעל את תוצאות הטיפול- הכל לטובת המטופל

 

רונית גלעד:  פזיוטרפיסטית מוסמכת ומטפלת אנרגטית. משלבת בטיפוליה פזיוטרפיה קונבנציונאלית , טכניקות פיזיות לא קונבנציונאליות, ועבודה אנרגטיות במגוון שיטות: ביורגונומי, תטא הילינג, עבודה אנרגטית על הילות, צ'אקרות וכד'. לפי הצורך משתמשת בקלפים, דמיון מודרך ועוד. הטיפול המשולב מייעל את התוצאות הטיפוליות ומאפשר לתייחס לתלונות  ול"מקומות" שקשה להגיע אליהם בדרכים נפרדות ו/או אחרות.     מייל לרונית גלעד   href="mailto:r-gilad@inter.net.ilr-gilad@inter.net.il">">r-gilad@inter.net.il


לפניות:


 href="mailto:r-gilad@inter.net.ilr-gilad@inter.net.il">">r-gilad@inter.net.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב