דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיקוד חיצוני כבסיס להצלחה 

מאת    [ 19/01/2010 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 1834 פעמים ]

 

כשמגיע אלי מתאמן וכולו מתרכז במה שקורה סביבו כהסבר לקושי שלו בעסק או בקריירה אני מציע לו לבדוק את עצמו. בדרך כלל, יותר ממה שנדמה לנו שקורה מסביבנו - הוא חלק אורגני ממה שאנחנו מייצרים ומזמינים לחיינו. אנחנו משחררים כעס - חוזר אלינו כעס, או כל דבר לא נעים אחר. והוא מתחיל אצלנו בפנים.

בפשטנות נאמר - חייך אל העולם - הוא יחייך אליך. אני מאמין בכך מאוד. אני גם מאמים בכל לב שאם תזייף אל העולם (חיוך) יש סבירות גבוהה שזה מה שתקבל בכל מיני צורות... כולל חשד עמוק הנובע מההשלכה. אני מזייף - משמע כולם מזייפים...

בנוסף - יש היום שיטות, כמו היוגה צחוק ועוד דברים שמתחברים גם אל האימון: בצע את זה עד שזה יהיה חלק ממך Fake it till you make it.... מרוב שתצחק בסוף תצחק... גם כאן נראה לי שניתן להבחין לעתים קרובות בין פרח אמיתי לפרח שבסיסו חסר ברמת האותנטיות שלו.

בכל מקרה, שיטות רבות עובדות על "האני". אני רוצה לכוון פרוז'קטור לנקודת מוצא אחרת, נוספת, כבסיס לשינוי והצלחה בחיים, עסקית וגם אישית. כאן - אני הופך את האחר, את הסביבה החיצונית כבסיס לשינוי.

אני רוצה להעיר בפתח דברי הקצרים כאן, שכל סביבה - בין אם זה האיטי אחרי האסון הנורא, מדינות המכונות לא מפותחות בעולם המערבי, או מדינות לא מפותחות על פי הגישות של העולם השלישי ועוד גישות רוחניות - כל סביבה יכולה להיות בסיס לשינוי רדיקלי של אדם. ברור בכל מקרה שהשינוי הוא גם פנימי. אבל ההתבוננות שאני רוצה להציע היא התנועה מהחוץ - פנימה!!! בררו שמי שמתבקש לבצע את התנועה זה מי שבוחר לעשות שינוי. ולכן ההצעה הזאת אינה סותרת גישות קיימות. היא באה להאיר כיוון עשייה מרתק שעוד אכתוב עליו. 

גיורא אלמוג (גנן הילדים) ייעץ לי פעם בקשר לניהול משק הילדים (משק חי). הוא שאל אותי: כשאתה מטפל במשק הילדים - האם אתה עושה את זה מבפנים החוצה או מחץ פנימה? כבר אז עניתי לו: באופן שאינו משתמע לשני פנים: מפנים החוצה - ומחוץ פנימה!

בעיני שינוי וצעדים להצלחה יכולים להתחיל מהתמקדות משמעותית בסביבה. העבודה כולה תתבצע למשל בכך שאדם יעריך את אלו שסביבו, להבחין בייחודי ובנפלא שבהם, לראות את הניצוץ גם במי שנראה כבוי.

מעצם יכולתו להעריך אותם יכולים לנבוע שפע תהליכים נוספים עם הסביבה וגם עם עצמו. הראשון שבהם שזה הופך אותו לאדם מעריך. השני הוא שבהיותו אדם מעריך - הוא בלי להתכוון לכך יתחיל להעריך את עצמו. הדבר האחר שינבע מכך הוא משהו מעשי באינטראקציה שלו עם הסביבה. הוא יתחיל להתייחס אליה כמשהו שהוא יכול לקיים בו תלות. התלות וההשלמה איתה יגרמו לו לבקש. כיוון שיבקש יווצר מעגל חדש ביחסיו.

האפקטים והדינמיקות האלו בעסקים או אנשים שאני מלווה נמדדים בשקלים!!פרדוקסלית - דווקא היכולות האלו יקטינו את התלותיות של המתאמן. הוא מוצא ולומד להעריך כאלה שקודם לכן התייחס אליהם בדרכים ציניות או ממעיטות או דרך החסר והשלילה - גם בהם יש ערך ואפילו רב. מכאן הוא ילמד שהוא יכול למצוא מרבצים עשירים של ערך בכל אדם. מי שילך אתו - ירוויח.

מכאן, בתהליך שכל תשומת ליבו מופנית החוצה - נוצר תהליך מרתק שהופך את אותו אדם למכלול חדש בפנימיותו. 

אם אתם רוצים ליצור שינוי אצלכם - מפתח נוסף הוא להתבונן החוצה, לפעול החוצה, לקרוא אחרת את החוץ, לזהות אותו, לבקש, לחוש, להקשיב, להיווכח ולראות שאתה מסתובב בקרב אנשים מרתקים.

להגיע לכך -  זה יכול להיות מטרה של תהליך. אבל החוץ הוא גם נקודת מוצא אפשרית לשינוי ולהצלחה אישית ועסקית.

 

 

 

 

 

 

 

עידו כץ אימון פורץ דרך לקריירה ולשינוי


www.idocoach.co.il


ideocoach@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב