דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלונות 

מאת    [ 19/01/2010 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 1665 פעמים ]

חלונות הזכוכית בבית

עולם עיצוב הפנים ככלל ומגוון סוגי החלונות בפרט, גדל ומתרחב לאורך השנים ומציע אפשרויות רבות לבחירת חלונות מתאימים ובמחירים נוחים. החלון הינו פתח בבית שמאפשר כניסה של אוויר ואור ואף יוצר קשר ויזואלי ליושב בתוך הבית עם המתרחש בסביבתו החיצונית. הזכוכית מקושרת לרוב עם החלונות כיוון שזכוכיות הינם חומר שכיח ממנו מורכבים החלונות. לרוב משתמשים בזכוכית כדי ליצור את המחיצה בין תוך הבית ובין החלק שמחוצה לו. יתרונות הזכוכית הן בהיותה שקופה ובכך מאפשרת קשר עם הסביבה החיצונית ומעבר של אור של תוך הבית.

במקרים רבים נהוג לשים כיסוי נוסף לחלל החלון כדי לשפר את רמת הבידוד ולמנוע חדירה של אור בשעות לא רצויות. ניתן להתקין על חלונות  הבית תריסים מסוגים שונים, חלקם ידניים וחלקם חשמליים המאפשרים מגוון רחב של אפשרויות פתיחה. תריסים מנוצלים לרוב הן כדי ליצור שכבה נוספת של בידוד והן לאטימת החלון מפני כניסה של אור. ניתן להשתמש בוילונות המותקנים על חלונות הבית בחלקו הפנימי של המבנה, וילונות עשויים אף הם למנוע מעבר של אור או במקרים אחרים למתן את עוצמתו ולהפוך אותו לנעים יותר.

הזכוכית מפנה כיום את מקומה לחומרים אחרים ויעילים יותר, אולם בעבר הייתה חשיבות רבה לעבודת הזיגוג בעת התקנת החלונות. הצורך בעבודה עם הזכוכית לצורך קביעת העובי והצורה היא עבודתו של הזגג. בעת בניית בית ותכנון החלונות שלו, במידה והם מזכוכית יש למצוא איש מקצוע מיומן בעבודת הזגגות, אשר יוכל לוודא כי הזכוכיות מתאימות לגודלו ולצורתו של החלון. בנוסף יש לדאוג כי חלונות הבית בנויים מזכוכית בעובי המתאים ביותר עבורם. חלונות הפונים לעבר רחוב רועש צריכים במקרים רבים להיות עברם יותר ואפילו בעלי שתי שכבות של זכוכית, זאת כדי לבודד את הרעש הרבה שעשוי להגיע מן הרחוב. חלונות הפונים לעבר לחצר משחקים ממנה עשוי להיזרק כדורים או חפצים אחרים לכיוון החלון צריכים להיות עבים ועמידים יותר.

לעיתים יש לדאוג לתריסים מאסיביים ואף לסורגי ברזל שימנעו את מהחפצים להגיע אל זכוכית החלון ולשבור אותה לרסיסים. חלונות הבית מתפקדים בתור פתחים לצרכים שונים בחיי היום יום, עד השנים האחרונות הייתה הזכוכית המרכיב העיקרי ממנו היו מרכיבים חלונות. למרות שבשנים האחרונות החלו להשתמש בחומרים אחרים ונוחים יותר, עדיין יש בתים רבים בעלי חלונות זכוכית ועבודת הזגגות, שתפקידה עיצוב אותם זכוכיות עברו חלונות הבית, עדיין רלוונטית עבור רבים.

בחירת זכוכית מתאימה הן מבחינת עובי והן מבחינת צורה הינה חשובה במקרים רבים, כמו כן יש לאבזר את חלונות הבית באביזרים נוספים כגון תריסים או וילונות כדי להגיע למצב בו חלונות הבית מעוצבים באופן הטובו הנוח ביותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב