דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להזמין טכנאי מזגנים? רק אם באמת צריך 

מאת    [ 19/01/2010 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 9924 פעמים ]

אתם אולי מכירים את הסיפור הזה, או שאולי הדחקתם, אבל לכולנו זה קרה לפחות פעם: המזגן מפסיק לעבוד בדיוק בשיא החום או הקור, באמצע אוגוסט או בשיא הסערה. ייאוש ממלא את לבכם והיד מגששת בחיפוש אחר ספר הטלפונים או מדריך דפי זהב.

רגע, לא צריך להילחץ. הטיפים שלנו יעזרו לכם לפצח את הבעיה - בהנחה שהיא פשוטה ולא דורשת טכנאי - או להבין אותה טוב יותר כדי שתוכלו לקבל החלטה מהירה, לתקן או להחליף. כן, גם זה קורה.

מזגן לא מניע? תביאו כבלים

שיעור גבוה להפתיע של תקלות מזגנים מתבררות כ"טעויות אנוש". לדוגמא, מזגן שלא נדלק ורק אחרי שהגיע טכנאי מזגנים עם תעודה והכל מתברר שזה משום שהוא לא מחובר לשקע או שהסוללות בשלט נגמרו או שנפל "פקק" בארון החשמל (אל תלכו לשם יחפים!). אלו מסוג הדברים שאפשר לבדוק לפני שמרימים טלפון.

כנ"ל מזגן שנדלק ואז נכבה. בחלק מהמקרים מדובר בקצר או בבעיה אחרת (נזילה למשל) שיוצרת קצר כתופעה משנית. מצד שני, בהרבה מקרים הסיבה היא עומס יתר על נתיך. לכן, אם מזגן נדלק ונכבה כדאי לבדוק את מצב המפסקים (כאמור, אחרי שנעלתם משהו על הרגליים שלכם) ובמידת הצורך לנתק מכשירים.

אם הכל תקין ובכל זאת המזגן לא נדלק - זה בדרך-כלל אומר בעיה שתצטרכו טכנאי בשביל לפתור.

המזגן נדלק אבל לא מחמם/מקרר

למצב שבו מזגן נדלק אבל לא מחמם או מקרר או שפעולתו פגומה באופן אחר, יכולות להיות הרבה סיבות. זו יכולה להיות תקלה פשוטה של דליפת גז, קלקול בתרמוסטט או בגוף חימום. לא תמיד התיקון זול אבל בהרבה מקרים הוא לא מאד מורכב או ממושך; מצד שני, כל אחת מהבעיות הנ"ל עלולה לדרוש החלפה של חלקים יקרים.

ומצד שלישי, הרבה ליקויים בפעולת מזגן יכולים להתברר כפשוטים לפתרון וכאלו שלא דורשים הזמנת טכנאי. לדוגמא, אם המזגן לא מקרר או מקרר במקום לחמם, כדאי לבדוק שהוא מכוון על קירור ולא על חימום (או להפך) או על מצב מאוורר בלבד. במזגנים החדשים יותר בהם ניתן להגדיר טמפרטורה, כדאי לבדוק שהוגדרה הטמפרטורה הנכונה.

לפני שאתם מחפשים תקלה מורכבת שגורמת לכך שמזגן לא מקרר, תמיד כדאי לבדוק - האם ניקיתם לאחרונה את הפילטר? אם לא אז זה בוודאי לא יזיק לעשות את זה עכשיו: כבו, שילפו, שיטפו, יבשו והחזירו את הפילטר למקומו. גם סתימה בצינור ניקוז היא בעיה שבמקרים רבים קל לזהות ולפתור באמצעות נשיפה בריאה לתוך הצינור.

הזמנת טכנאי מזגנים גם לא פוטרת אתכם מקבלת החלטות שקשורות לתיקון - או, במקרה הצורך, לרכישת מזגן חדש. לדוגמא, במקרה בו התקלקל מדחס או שישנה דליפת גז מורכבת שדורשת החלפה של מספר חלקים, הטכנאי עשוי להמליץ לכם להחליף את המזגן. אם מצאתם איש מקצוע אמין אז כדאי לסמוך עליו גם בעניין הזה.

 

מדריך המקצוענים - בעלי מקצוע מציע פרטים של בעלי מקצוע מומלצים בעשרות סיווגים. אתר המקצוענים כולל גם מגוון כלים צרכניים כגון מחירונים, טיפים, מאמרים ובלוג.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב