דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתיחת עסק חדש - צעדים ראשונים 

מאת    [ 17/01/2010 ]

מילים במאמר: 568   [ נצפה 2742 פעמים ]

חלומם של רבים הוא לפתוח עסק עצמאי ולעבוד ללא "בוס". רבים חוששים מהתהליך, ולכן אינם מנסים לעבוד כעצמאים בעסק משלהם. קיים פחד שזהו תהליך מסובך ומורכב, וזה אכן נכון, אלא אם כן נעזרים מראש באנשי מקצוע כמו יועץ מס או חברת שירותי הנהלת חשבונות - או אז התהליך פשוט ומהיר בהרבה.

מעבר להכנות העסקיות כמו תכנית עסקית, מימון, שיווק, מציאת ספקים וכו', ישנם הצעדים הפרוצדורליים שיש לבצע לפני פתיחת העסק. בכתבה זו נסקור את הצעדים המשמעותיים בדרך לפתיחת עסק חדש.

 

•·         רישום במע"מ

כל עסק חייב להרשם ולפתוח תיק במשרד המע"מ הקרוב לפני תחילת כל פעילות עסקית. לאחר התייעצות עם יועץ מס או חברת הנהלת חשבונות ניתן להחליט האם להרשם כעוסק מורשה או עוסק פטור. עוסק פטור זהו עסק קטן עם מחזור שנתי נמוך מ-70,650 ש"ח (2009) והוא אינו מחייב במע"מ ואינו מתקזז עליו. עסק עם מחזור גדול יותר או כמה עובדים יירשם כעוסק מורשה. יועץ מס יכול לייעץ בנושא זה. חברת הנהלת חשבונות שתעבדו איתה תוכל לסייע לכם במילוי הטפסים עבור רישום מע"מ.

 

•·         פתיחת תיק מס הכנסה

בתור עצמאי חובה לפתוח תיק במס הכנסה מיד לאחר הרישום במע"מ. יועץ מס או חברת הנהלת חשבונות יעזרו כמובן במילוי טפסים וליווי התהליך עצמו. לאחר פתיחת התיק תקבלו פנקס מקדמות, זוהי הדרך לשלם את מס ההכנסה עפ"י הכנסותיכם הצפויות או בפועל. יועץ מס או חברת הנהלת חשבונות במסגרת סיכומי סוף השנה יעזרו להבין האם העסק זכאי להחזר מס או חיוב מתוקן.

 

•·         ביטוח לאומי

צעד נוסף בדרך להקמת העסק הוא רישום בביטוח לאומי. יש להרשם כעצמאי, ולרוב יש לתת הערכה על ההכנסות השנתיות ולפי זה נקבע גובה התשלום. לאחר סיום תהליך השומה בסוף השנה מתקבלים החזרים או דרישה לשלם הפרשים עפ"י ההכנסה בפועל. יועץ מס או חברת הנהלת חשבונות יכולים לעזור בביצוע הרישום ובדיקת זכאות להחזרים. אם אתם מתכוונים להעסיק עובדים יש לפתוח תיק ניכויים בנוסף, ואז בוודאי שתזדקקו לשירותי יועץ מס.

 

•·         חשבון בנק

כל יועץ מס או מנהל חשבונות יגידו לכם שחשבון הבנק של העסק צריך להיות נפרד מחשבונכם האישי. פיתחו חשבון עסקי לאחר סקר שוק בין הבנקים מבחינת התנאים המוצעים לכם. חשוב להפריד בין פעילות אישית לפעילות עסקית, גם מבחינת מיסוי וגם מבחינה מקצועית.

 

•·         הכנסות/הוצאות - ניהול שוטף

חשוב ביותר לבצע ניהול ספרים מקצועי ומדויק. חובה לרשום כל הכנסה או הוצאה מכל סוג בספרי העסק. ניהול ספרים משפיע על המיסוי, על תוצאות הרווח/הפסד של העסק ועוד. לא מומלץ לנהל זאת לבד, גם לא לעוסק זעיר ופטור. יועץ מס או חברת הנהלת חשבונות הם גוף מקצועי ומיומן שזהו תפקידו, והם ידאגו שלא יהיו הפתעות בהמשך הדרך. חוקי ניהול הספרים משתנים בין סוגי עסקים, ולכן חשוב להעזר בשירותי יועץ מס או חברת הנהלת חשבונות לצורך תשלום מיסוי כנדרש.

 

•·         רשיון עסק

לא כל עצמאי צריך להוציא רישיון עסק, אך יש לברר זאת לפני התחלת הפעילות. יועץ מס או מנהל חשבונות יידע האם העסק שלך זקוק לרישיון, ומה הצעדים שיש לבצע במידה וכן.

 

•·         חשבוניות

כל עסק צריך להפיק פנקסי חשבוניות (לעוסק פטור פנקס קבלות). מומלץ לברר עם יועץ מס או מנהל חשבונות מה יש לרשום על פנקסי החשבוניות מבחינה חוקית.

 

פתיחת עסק כרוכה בהליכים פרוצדורליים שונים. חשוב מאוד להיעזר בשרותי יועץ מס וגם בשירותי הנהלת חשבונות בליווי העסק מההקמה ועד התפעול. כך תחסכו במיסים והוצאות מיותרות, לא תטעו בצורות הדיווח ותקיימו מנהל תקין. יועץ מס טוב הוא קריטי להצלחת הניהול הפיננסי של העסק שלך!

עמי אביטן - חשבונאי ויועץ מס מוסמך, יועץ ביטוח פנסיוני, מגשר וחשב מלווה ברשויות מקומיות.המשרד נותן שירותי ייעוץ כלכלי ומיסוי לחברות, עמותות וגופים ציבוריים, סוכנות לביטוח חיים וייעוץ פנסיוני. לאתר המשרד - לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב