דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעוץ מס בנושא מס הכנסה שלילי - הכי חיובי שיש! 

מאת    [ 17/01/2010 ]

מילים במאמר: 620   [ נצפה 3553 פעמים ]

מס הכנסה. מרגיז. אף אחד לא אוהב את זה. כמעט. מאז כניסת חוק מס הכנסה שלילי, יש גם כאלה הנהנים מהמושג מס הכנסה. יעוץ מס מקצועי מאפשר לקבל החזר מס הכנסה למי שמגיע לו על פי החוק. מהו מס הכנסה שלילי ומדוע רצוי להיעזר בשירותי יעוץ מס בכתבה שלפניכם.

תכנית מס הכנסה שלילי וחלוקה שוויונית של נטל המס היא למעשה חוק "הגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים" שחוקק ב-2007. החוק אומר, שינתן החזר מס לזכאים אשר הכנסתם החודשית נמוכה. החזר מס החל לפעול בצורה ניסויית בשנת 2008 לגבי שנת המס של 2007 , כאשר היקף הניסוי גדל כל שנה עד לפריסה ארצית של החזר מס או המענק בשנת 2012.

למעשה, לא בכל המקרים מדובר על החזר מס, כי בעלי הכנסה שאינה חייבת במס הכנסה מקבלים כסף נוסף שאינו החזר מס - מכאן מקור השם, מס הכנסה שלילי.

מס הכנסה שלילי - המטרות

המטרה העיקרית היא של מס הכנסה שלילי היא לעודד יציאת אנשים לעבודה, להגדיל את ההכנסה של בעלי הכנסה נמוכה וצמצום פערים כלכליים ע"י החזר מס או מענק מס שלילי.

זכאות למס הכנסה שלילי או החזר מס

יש לזכור כי לקבלת החזר מס או מענק יש קריטריונים:

  1. עובד מעל גיל 23 עם לפחות ילד אחד או בן 55 גם ללא ילדים אשר הייתה לו הכנסה בשנת המס. לחישוב החזר מס או מענק ישוקללו כל ההכנסות מעבודה או משלח יד.
  2. שלא היה בבעלות המשפחה נדל"ן בעל ערך מעבר לדירת מגורים אחת.
  3. לגבי שכיר, אם חלוקת כל הכנסות העבודה במספר חודשי העבודה היא בין 1,860ש"ח ל-5,540ש"ח למי שיש לו עד שני ילדים או עד 6,067 לבעלי 3 ילדים לפחות.

 


    • בשנת 2008 (לשנת מס 2007) היו זכאים רק שכירים תושבי איזורי שילוב לקבלת החזר מס או מס שלילי. איזורי השילוב הם: ירושלים, אשקלון, שדרות, נצרת, נצרת עילית, עין מאהל, באקה-ג'ת, משמרות, עין עירון, ערערה, כפר פינס, כפר קרע, אור עקיבא, חדרה, פרדס חנה-כרכור, מועצה מקומית בסמ"ה ונתניה
    • בשנת 2009 (לשנת מס 2008) החזר מס או מס שלילי מגיע לשכירים ועצמאים תושבי איזור שילוב.
    • בשנים 2010-2011 יכנסו לזכאות של החזר מס או מס שלילי כל שכיר/עצמאי שהוא חד הורי או נשים אשר להם לפחות ילד אחד מתחת גיל שנתיים ללא קשר למקום מגורים.
    • משנת 2012 התכנית תוחל על כל הארץ ללא תנאי מקום מגורים. כל הזכאים למענק או לקבלת החזר מס יקבלו כסף.

סכום החזר מס או מענק

הסכום נקבע כמובן עפ"י גובה ההכנסה של העובד ושל בן/בת זוגו ועפ"י מספר ילדים. סכומי המענק הם 20ש"ח לחודש עד 420ש"ח לחודש.  המענק מחושב לפי משק בית ולא באופן יחידני. ניתן לפנות לשירותי יעוץ מס לבדיקת הסכום. יעוץ מס יצביע לכם על סכום הזכאות המגיע לכם עפ"י חוקים וטבלאות של רשות המיסים.

בקשה למענק - הדרך הקלה בעזרת יעוץ מס

מענק מס הכנסה שלילי אינו ניתן אוטומטית, חייבים לדרוש אותו. יעוץ מס יכול לראות האם אתם זכאים, ומה גובה המענק אותו תקבלו. כמו כן, יועץ המס יסדיר איתכם את תהליך מילוי הטפסים.

רשות המיסים מבצעת יעוץ מס ובדיקה של הזכאות למענק. אם חסרים פרטים תשלח אליך הודעה המבקשת השלמתם. יעוץ מס יוודא שאכן כל הפרטים הנדרשים נשלחו מראש, ויקצר הליכים.

שימו לב שיש תאריכים אחרונים להגשת הבקשות. טיפול בנושא ע"י יועץ מס ימנע טעויות ואיחורים שיבטלו את המענק.

יעוץ מס וקבלת המענק

יעוץ מס יסביר את אפשרויות קבלת המענק. שכירים, לרוב מקבלים ארבעה תשלומים שווים מדי כמה חודשים. עצמאים יכולים לקזז את הסכומים מתשלומי מס עתידיים. לעצמאים מומלץ לקבל יעוץ מס מקצועי, כדי לוודא שאינם מפסידים כספים.

במקרים בהם יהיה סירוב של רשויות המיסים לבקשת המענק, ניתן לערער על ההחלטה, אך יעוץ מס מראש ימנע טעויות ועוגמת נפש. כמו כן, מעבר למס הכנסה שלילי, יעוץ מס יכול לגלות החזרים נוספים להם אתם זכאים. שווה בדיקה!

עמי אביטן - חשבונאי ויועץ מס מוסמך, יועץ ביטוח פנסיוני, מגשר וחשב מלווה ברשויות מקומיות.המשרד נותן שירותי ייעוץ כלכלי ומיסוי לחברות, עמותות וגופים ציבוריים, סוכנות לביטוח חיים וייעוץ פנסיוני. לאתר המשרד - לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב