דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם מקצועות חופשיים ומה ההבדל בינם לבין מקצועות מחייבים? 

מאת    [ 17/01/2010 ]

מילים במאמר: 648   [ נצפה 26843 פעמים ]

מהם מקצועות חופשיים ומה ההבדל בינם לבין מקצועות מחייבים? / מאת יואב ברנזון

 

 

 

מקצועות חופשיים

  

מקצועות חופשיים הם מקצועות שמעניקים חופש פעולה מאוד רחב למי שעוסק בהם. למשל, דיילת אוויר בחברת תעופה בינלאומית עובדת מספר שעות בכל טיסה, אולם לאחר מכן היא פנויה מעבודה במשך מספר ימים עד לטיסתה הבאה.

 

מקצועות חופשיים אופייניים לאנשים שאינם אוהבים להתחייב או להתקבע במקום אחד. אלה מקצועות דינאמיים, שמאפשרים מרחב גדול, אינם אינטנסיביים אלא בנקודות זמן מועטות ובסך הכל מותירות המון זמן חופשי ואישי לעובד בהם.

 

 

דוגמאות

 

 

שפית ביאכטה פרטית היא אדם העוסק במקצוע חופשי מאוד. בין מסע למסע היא חופשייה. היא אינה מקובעת למקום אחד. היא נמצאת בתנועה מתמדת והיא קובעת לעצמה כמה מסעות היא תעשה בחודש.

 

בדרך כלל, אנשים בעלי צורך גדול מאוד בחופש אישי בוחרים לעבוד במקצועות חופשיים. היתרון עבורם הוא ברור - אף אחד לא יושב להם על הראש, הם אינם עובדים במסגרת שגרתית אלא במסגרת דינאמית, יש להם את האפשרות לא לעבוד לתקופות זמן מסויימות והם נהנים מכל העולמות - הכנסה מצד אחד אבל חופש אישי מצד שני.

 

  

 

מקצועות מקובעים

 

מקצועות מקובעים הם מקצועות בהם ישנה מסגרת הדוקה ומחייבת יותר למקום העבודה. למשל, תפקיד של מנהל סניף בנק שדדורש ניסיון, וותק והתמדה של שנים במסגרות התעסוקה של הבנק.

 

מנהל כזה אחראי על כמות גדולה של עובדים. הוא אינו יכול להיעלם כך סתם לשבוע או שבועיים מהעבודה. עליו להיות נוכח ולהיות מעורב בכל מה שקורה בסניף, וגם אופי העבודה מחייב אותו להיות אדם מקובע, יציב ושגרתי יותר מאשר אדם שעובד במקצוע חופשי.

  

 

 

ניהול וחופש

 

בדרך כלל, דרגות ניהול גבוהות הולכות יד ביד עם מקצועות מקובעים. עובד שמנהל מחלקה או חטיבה ואחראי אישית על מספר גדול של אנשים חייב להיות אדם יציב ומקובע, אחרת הוא לא ישרוד לאורך זמן בתפקידו.

 

לעומת זאת, ככל שאדם מנהל את עצמו בלבד, כך הוא מתאים ופנוי יותר למקצועות חופשיים הדורשים מידה רבה של ניהול עצמי, אבל הם בדרך כלל אינם מחייבים ניהול רציף והדוק של עובדים אחרים. 

   

 

וטיפ לסיום: ההבדל הגדול בין מקצוע חופשי למקצוע מקובע הוא שמקצוע חופשי מבוסס יותר על תפיסה של "פרוייקט" מוגבל בזמן ובמקום ואילו מקצוע מקובע מבוסס על תפיסה רציפה של עבודה במקום עבודה קבוע.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב