דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוצה ללמוד קסם? 

מאת    [ 17/01/2010 ]

מילים במאמר: 920   [ נצפה 4965 פעמים ]

 

האם זה טוב ללמד אנשים קסמים באינטרנט? איזה סוג של קסמים כדאי ללמד? למה ללמד?

שאלות ששאלתי את עצמי.

אתם אולי צופים בקוסם במסכה שמגלה וחושף הרבה מסודות הקסמים. הרבה אנשים שואלים אותי מה דעתי על הנושא ומה זה עשה לקוסמים, איך זה משפיע, למה הוא עשה את זה, האם וכיצד אפשר להיות קוסם עכשיו כשהסודות הגדולים התגלו.

קודם כל, אני חושב שטוב עשה. העובדה שאנשים צופים בתוכנית גורמת לעניין בנושא ולא לסלידה. זה גם מכריח את הקוסמים לעשות צעדים משמעותיים כדי לשפר את ההופעות שלהם.

אם כל מה שקוסמים מוכר זה סודות אז מה יש בו? איפה האישיות שלו? האומנות? מה יש לו להגיד ולתת לקהל שלו?

בעבר, כשנכנעתי ללחצם של סקרנים והסברתי איך קסם עובד שמעתי מפיהם את הקריאות - "אה, איזה פשוט, זה רק טריק." ו...נכון זה באמת טריק, תעלול, אשליה. זה מאכזב נכון?

כך גם אני חושב.

כשמסבירים למישהו איך טריק מתבצע הוא מאבד חלק גדול מהקסם. הוא מקבל מכניקה במקום רגש. פיזיקה במקום תחושה. אשלייה במקום חוויה.

אבל קסם איננו רק טריק, קסם הוא רגש שאדם יכול לחוות. תחושה. חוויה. השראה.

כאשר אתה קורא מחזה על הנייר, פעמים רבות אתה יכול לפספס את התחושה החשובה כל כך שעוברת, מבלי שתיאמר אף מילה, בשעה שההצגה מועלית על הבמה.

רבים מאמינים שאם הם ידעו איך הקסם מתבצע הם יוכלו להיות קוסמים בעצמם. זה נכון במידה שבה אדם שיודע את המילים והמנגינה של שיר הופך להיות זמר... לי נראה שלהבין זה לא מספיק.

הסוד האמיתי של הקסמים הוא באופן ההגשה שלהם. מי מציג אותם ו-איך. אלו הם הדברים החשובים באמת.

יחד עם זאת, גם הסודות חשובים, כי מי רוצה לקרוא סיפור מתח אחרי שגילו לו את הסוף!

אם אתה מודע לשיטות שבהן קוסמים יכולים להשלות אותך, אתה פשוט תהיה ערני יותר, אבל קוסם טוב ינצל את זה ויגניב אותך עוד יותר.

ולעניין הקוסם במסכה, ששמו אגב הוא,- ולנטינו (אני מכיר אותו וראיתי אותו במופע לפני שנים במועדון לילה על סנסט בולברד בלוס-אנג'לס, שולף יונים ומחבר טבעות) אני יכול לאמר שהוא כנראה ניסה רוב חייו להקסים אנשים ואז גילה שבשביל לאכזב אנשים ישלמו לו יותר מאשר בשביל להקסים אותם. שמח לכיס שלו, אך מאוד מאכזב בשבילו. לחשוף סוד זה לאכזב.

ללמד איך לעשות קסם בצורה טובה זה כבר דבר שונה לגמרי. הנתינה היא שונה. המטרה שמאחוריה היא בונה. אדם יכול לשמח ולרגש את חבריו באמצעות קסמים שלמד. כמובן, הוא יהיה חייב לעשות את הצעדים הנחוצים כדי ללמוד, להתאמן, להתכונן ולהציג את הקסם בפני אחרים, אבל אם אף אחד לא היה מלמד את המורים שלי הם לא היו מלמדים אותי ואני לא הייתי מלמד את הדור הבא. (ובין תלמידי יש כמה מפורסמים וטובים מאוד :)) )

קסם מוגדר במילון כ: א. דבר נפלא המושך את הלב.

ב. מעשה פלא באחיזת עיניים. אומנות תיאטרלית של יצירת אשליות והונאת החושים.

ג. כישוף. כוח או השפעה מסתוריים שלכאורה אין להם הסבר.

בכל סוגי הקסם יש, לפחות למראית עין, ביטול של חוקי הטבע או שליטה מופלאה בהם.

למשל: מישהו מתרומם באוויר. אישה המנוסרת לשניים ממשיכה להתקיים ואף חוזרת להיות שלמה. חפיסת קלפים מעורבבת מסדרת את עצמה לפי סיפור. איש המצליח לראות הכל למרות שעיניו מכוסות לגמרי. הנביא ידע מה יהיו בחירותינו ומעשינו. דוקרים בובה במחט ולפתע בן-האדם, (המיוצג ע"י הבובה) הנמצא מאות קילומטרים משם, חש בכאב.

קסם הוא דבר שתמיד גורם לנו לתהות ולהתרגש. טריק גורם אך ורק לתהיה הזאת: איך עושים את זה?

 

הקסם:

נפגשתי לא מזמן עם חבר שמאוד התרשם מהעובדה שהצלחתי להפסיק לעשן. ישבנו יחד בבית קפה והיה לו קשה להחזיק את עצמו הוא היה חייב סיגריה כמעט כל רגע. בעודנו מדברים, הסתבר שהוא מעריץ גדול של אורי גלר, הוא מאמין בכוחו של אורי וחושב שהאיש הוא פחות או יותר בחזקת אל. אני לא אחד שילך לשבור את אמונתם של אנשים, מה גם שאין לי כל סיבה לערער על יכולותיו המופלאות של מר גלר (אף אחד לא משלם לי על זה). לכן הצעתי לחברי שאני אנסה לתקשר עם אורי גלר ממרחק ולראות האם אורי יהיה מסוגל לגרום לדברים לזוז כאן בבית הקפה.

חברי היה נפעם מעצם הרעיון וכמעט ירד על ברכיו בתחינה. הוא התכונן להצית את הסיגריה שבידו כשלפתע האצבע שלי התרוממה מעלה בתנועה מוזרה ואני נפלתי לטרנס שטלטל את ראשי ימינה ושמאלה. קול משונה יצא מפי וציווה על חברי להניח את הסיגריה על השולחן, עומדת במרכז. אצבעי הימנית הסתובבה במעגלים ללא שליטה ולפתע הצביעה על הסיגריה שלו שבאותו רגע נפלה ונשארה שכובה על השולחן. שנינו הבטנו במתרחש בחוסר אמון כשלפתע שוב בקע קול מגרוני ואמר: עישון זה רע. אצבעי נעה באופן מוזר, מכוונת בידי כוח נעלם, פנתה לעבר הסיגריה וכאילו ציוותה על הסיגריה להסתלק. הסיגריה החלה לנוע בעצמה, התגלגלה על השולחן ונעצרה כשנגעה בידו של חברי, שקפץ פתאום ממקומו כאילו מוכה ברק ונשבע בו ברגע שהוא יותר לא נוגע בסיגריה. באותו רגע התייצבה אצבעי מול פניו והקול המשונה אמר: נגמלת!

שנינו היינו המומים למשך מספר שניות ואז חברי שאל אותי האם אני בסדר. הקול שלי חזר אלי ואמרתי לו שאני מקווה שכן. הבחור לא מעשן כבר חודשיים.

האם גלר ביקר אותנו? האם זאת הייתה אשליה? איך הסיגריה נפלה והתגלגלה?

 

הסוד:

סוד הקסם הוא הטעיה ו...נשיפה. כל שתצטרכו לעשות כדי ליצור את אשליית ה'טלקינזיס' הזאת הוא למשוך את תשומת הלב לאצבעכם בשעה שאתם תנשפו על הסיגריה. פעם ראשונה כדי להפיל אותה ופעם שניה כדי לגלגל אותה על השולחן. חשוב מאוד ללמוד לנשוף מבלי למשוך תשומת לב אל פיכם. התאמנו בנשיפה מכוונת, ללא קול, מספר פעמים לפני שתנסו לבצע את הקסם הזה. כדאי להתאמן בנשיפה מול מראה.

נמשיך לקוות שתצליחו לגמול אותם. אמן!

הנה קסם אמיתי שיעזור לכם לגרום למישהו להפסיק לעשן

 

אורי אשכנזי

אמן הבלתי ייאומן

ת תח תחמ תחמן מיומן  :)))

 

 

© כל הזכויות שמורות לאורי אשכנזי

 

אורי אשכנזי אובחן מגיל צעיר כבעל הפרעת כשף ומאז הוא לא מפסיק להפתיע, להקסים ולהדהים אנשים ברחבי העולם. לאחרונה הוא הפך גם לליצן רפואי. אל תתפלאו שלא תפסיקו להתפלא!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב