דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי (לא) מפחד מהוצאה לפועל? 

מאת    [ 16/01/2010 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 2959 פעמים ]

עבור רובנו, המילים "הוצאה לפועל" הינן מילים מפחידות, שאנו מקווים שישארו רק בסיפורים של אנשים אחרים, הרחק הרחק מחוץ למעגל חיינו. אולם במציאות, המנגנון המכונה הוצאה לפועל קיים בתוך החברה שלנו וכולנו יכולים למצוא את עצמנו זקוקים לשירותיו או נדרשים לעמוד בדרישותיו.

לחוק המגדיר את הגוף הנקרא הוצאה לפועל, תפקיד כפול - מחד החוק בא לעגן ולהגן על זכויותיהם של נושים לקבל את כספם, במקרה בו החייבים אינם עומדים בתשלומיהם. מאידך, הוצאה לפועל מגנה על חייבים מוגבלים באמצעיהם, שאינם יכולים לעמוד בתשלום חובם ופורסת את חובם, כך שלא יגיעו לידי מחסור בפת לחם.

כיצד פועלת מערכת הוצאה לפועל?

החל מינואר 2009, מערכת ההוצאה לפועל אינה שייכת עוד לרשות המשפט, וביחד עם המרכז לגביית קנסות היא מהווה את 'רשות האכיפה והגביה', הכפופה לשר המשפטים. הוצאה לפועל מטפלת בגביית חובות שלא כובדו. על מנת לפתוח תיק הוצאה לפועל, על הנושה להביא ללשכת ההוצאה לפועל פסק דין שלא מומש, שטר חוב או שעבוד שלא כובדו או שיק שחולל. לרוב נהוג להוציא לחייב מכתב דרישה לתשלום והתראה לפני פתיחת הליכי הוצאה לפועל, אך אין הכרח בכך.

הפעולה הראשונה שמבצעת ההוצאה לפועל הינה הוצאת מכתב רשום לחייב, ובו הודעה כי אם לא ישלם את חובו, יהיה הנושה זכאי להפעיל נגדו הליכי הוצאה לפועל ובהם עיקולים. במידה והחייב אינו מביע את התנגדותו לדרישת התשלום או במידה והתנגדותו נדחית, על החייב לפעול, על מנת שתתבצע בדיקה של יכולתו הכלכלית. במידה והחייב אינו משתף פעולה ואינו מתייצב לחקירת יכולת, ניתן להביאו למשרדי ההוצאה לפועל באמצעות צו הבאה משטרתית.

בסיום חקירת היכולת, יקבע רשם מטעם הוצאה לפועל מה יהיה הסכום החודשי אשר יחזיר החייב לזוכה, בהתאם ליכולתו. אי עמידה בתנאי התשלום שנקבעו לחייב, עלולה לגרום לעיקולים ולצוי מאסר כנגדו.

מהי פשיטת רגל?

פשיטת רגל הינה אחד הסטטוסים בהם ניתן להגדיר חייב, כאשר אינו יכול להחזיר את חובו ועומדים כנגדו הליכי הוצאה לפועל.  נושה יכול לבקש ולהכריז על חייב כעל פושט רגל, כאשר הוא מאמין שהחייב מחביא נכסים שבבעלותו והגדרתו כפושט רגל תאפשר להתחקות אחר נכסים אלו. מבחינת החייב, הגדרתו כפושט רגל פוגעת בשמו הטוב ומטילה עליו מגבלות רבות אולם היא מאפשרת לו להקפיא את הליכי ההוצאה לפועל המפריעים לחייו. משהוכרז אדם כפושט רגל, ימונה לו  כונס נכסים, שידאג לפירעון חובותיו או חלק מהם, עד לקבלת צו ההפטר שישחררו מהם.

פשיטת הרגל הינה תהליך מסובך לכל הצדדים המעורבים בו, ומומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בכך.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב