דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זהירות - אינטרנט 

מאת    [ 16/01/2010 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 3510 פעמים ]

האינטרנט הוא כלי נפלא למבוגרים. דרך האינטרנט אפשר להכיר חברים חדשים, לחלוק חוויות, לתכנן טיולים ופעילויות, לצפות בתמונות ובסרטונים של בני המשפחה, לתקשר עם בני משפחה שגרים רחוק, ללמוד תחביבים, לקבל מידע בכל נושא ולמצוא מקורות בידור. אולם, על אף כל היתרונות שקיימים במדיום הזה, ישנו חסרון אחד בולט והוא הסיכון ליפול כטרף קל בידיהם של נוכלי אינטרנט שונים.

כל אוכלוסיה חשופה ופגיעה בפני סכנות האינטרנט, אך עבור אנשים מבוגרים הסיכון גבוה יותר. נוכלי אינטרנט מכוונים את פגיעתם באופן ספציפי כלפי מבוגרים, והם עושים שימוש ציני ופוגעני בעולם המושגים של מבוגרים. למשל, אם הונאת קטינים תהיה מבוססת על הבטחת כרטיסי לונה-פארק או צעצועים, הרי שהונאת מבוגרים תהיה מבוססת על הצעת תרופות מוזלות, ביטוחים שונים ומשונים וזיוף מסמכים בנקאיים או ממשלתיים.

בנוסף להיותה מטרה קלה עבור חורשי המזימות באינטרנט, האוכלוסייה המבוגרת הינה בעלת תכונות מסוימות אשר הופכות אותה לפגיעה יותר בעת הגלישה ברשת. מהן התכונות הללו?

1. מיומנויות מחשב פחותות

למרות שמבוגרים רבים גילו את המחשב ואת הרשת והחלו להיות מעורבים בהם מאוד, הרבה יותר מבעבר, ישנו חלק גדול באוכלוסייה זו שעדיין לא אימץ את המחשב ככלי חיוני. כך קורה לעיתים שהמחשבים שלהם אינם מוגנים ומאובטחים די הצורך, או שהותקנה תוכנת אנטי-וירוס אך היא אינה מתעדכנת באופן שוטף, או שחומת האש (firewall) אינה פעילה, או שהסיסמאות שנבחרות על ידם אינן בטוחות מספיק, וכדומה. לכן, אפשר וכדאי לרתום לעניין קרוב משפחה שהוא פריק מחשבים (בכל משפחה יש אחד כזה לפחות), או להזמין טכנאי אמין שתוכלו לסמוך עליו עם סיסמאותיכם (ושלא יהיה בעצמו נוכל), שיתקין את התוכנות הרלוונטיות ויבדוק את כל ההגדרות על מנת לוודא שהכול פועל כראוי.

2. מיומנויות אינטרנט חסרות 

מדי יום ביומו צצים באינטרנט אתרים חדשים, תוכנות חדשות והמצאות חדשות, וכמעט בלתי אפשרי לעקוב אחריהם ולהיות תמיד מעודכנים, על אחת כמה וכמה כשמדובר באנשים מבוגרים. אל תתביישו להתייעץ עם הילדים ורצוי עם הנכדים – הם נולדו עם מחשב ביד ויודעים כל מה שקורה. אפשרות נוספת היא לקחת קורסים בנושאי מחשבים ואינטרנט, ודרכם ללמוד להשתמש בתוכנות ולהכיר אתרים מעניינים. זוהי גם מסגרת מצוינת להכיר אנשים חדשים עם אותו רעב ללמידה כמו שלכם, ולבלות מחוץ לבית.

3. ביטחון יתר

נכון, יש לכם ניסיון חיים עשיר ורב, ואתם יודעים לשפוט ולאבחן את תכונותיו של כל אדם שנמצא מולכם, אך באינטרנט מפגש כזה לא מתקיים ולכן קשה יותר לדעת מיהו האדם או החברה אותם אתם פוגשים ברשת. למבוגרים, יותר מאשר לצעירים, יש נטייה לבטוח יותר בחומר שנראה רשמי או מכובד, ולכן הסיכוי להיקלע למעשי הונאה גבוה יותר. בעולם האינטרנטי, כאשר לא בטוחים במאה אחוז עם מי מתעסקים, כדאי לצאת מתוך ברירת המחדל של "כבדהו וחשדהו". גם אתר שנראה תמים למראה יכול להיות אתר מזויף – כל אחד יכול היום להקים אתר כזה, ולו רק משום שהוא קיים על רשת האינטרנט שהיא חופשית וחסרת כל צנזורה ופיקוח.

אז לא משנה באיזה גיל אתם. רמאויות קיימות באינטרנט ויכולות לתפוס כל אחד מאיתנו. ככל שתבלו יותר זמן אונליין כך תרכשו יותר ביטחון ותצברו יותר ידע לגבי מה שהולך ברשת. זכרו שידע הוא כוח, וככל שתדעו יותר כך תוכלו ליישם יותר ולהיזהר יותר. אם תבינו את מה שעומד מאחורי התוכן שקיים ברשת, תוכלו לזהות דפוסי פעולה של אתרים המנסים להונות אתכם, וכך תוכלו להימנע מהם.

אגודת קשת - בית אבות, מרכזי יום לקשישים, מוסדות גריאטריים

קשת – האגודה למען הקשיש בתל אביב-יפו. בעידן בו תוחלת החיים גדלה משנה לשנה יש חשיבות עליונה לקיומה של עמותה הפועלת למען הציבור כבר למעלה מ-25 שנה. קשת הינה עמותה ללא כוונת רווח, שכל יעודה מתן שירות באופן המקצועי, המסור והטוב ביותר ללקוחותיה. לאתר לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב