דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ווי לאב ווי! 

מאת    [ 16/01/2010 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 2996 פעמים ]

טניס, גולף, באולינג, התעמלות אירובית, יוגה ועוד ועוד – אם עד היום חשבתם שמשחק ה Wii של חברת נינטנדו מיועד רק לילדים מתבגרים ולרווקים תל-אביביים, טעיתם. במדינות רבות בעולם התחילו לספק את קונסולות המשחק גם לקשישים במוסדות גריאטריים, בתי אבות ומתנ"סים.

קונסולת המשחק Wii היא קונסולה מהדור השביעי, בעלת שלטי משחק אלחוטיים, הכוללים מצביע אופטי, חיישני תנועה וחיישני התמצאות. החיישנים מסוגלים לזהות תאוצה ושינויים בזווית בה מוחזק השלט, וכך משמש כאמצעי שליטה תלת ממדי. בעזרת החיישנים, מכשיר ה-ווי מזהה היכן נמצא השלט, ומתרגם את תזוזת השלט לתנועות במשחק. למשל, אם השחקן משחק גולף באמצעות הקונסולה, השלט משמש לו כמחבט, והוא יכול לראות את החבטה שביצע בפועל על מסך הטלוויזיה בזמן אמת.

מוסדות שיקומיים לקשישים הבינו כבר מזמן, כי משחק ה-ווי יכול לספק, פרט להנאה, גם אביזר שיקומי ראשון במעלה. ה-ווי יכול לשפר יציבות ואיזון אצל הקשיש, וכך לעזור להימנע מנפילות. אוניברסיטת אברדין שבסקוטלנד, יחד עם שירותי הבריאות הלאומיים של אנגליה, ביצעו מחקר של 4 חודשים בנושא. המשתתפים, כולם מעל גיל 70, התבקשו לשחק במשחק Wii Fit, בו מבצעים תרגילי יוגה שונים, כפיפות בטן, תרגילי כוח, יציבה ואירובי. המשחק הוא בעצם הרחבה של הקונסולה, והוא כולל משטח אשר מקליט את התנועות ונותן פידבק על ביצוען.

ד"ר מארי פרייזר מביה"ח וודאנד בסקוטלנד, מנהלת את המחקר. "נפילות הן גורם הפציעות השכיח ביותר אצל מבוגרים, וגורם המוות הנפוץ ביותר אצל קשישים בגיל 75 ומעלה", טוענת פרייזר. בעקבות מחקרה, מקווה פרייזר להביא לכך ששימוש ב-ווי פיט ישפר את יציבותם וביטחונם העצמי של מבוגרים.

ד"ר אליסון סטיוארט, אשר הגתה את המחקר לראשונה, אמרה שהרעיון למחקר הגיע מעבודתה במחלקה לאוסטיאופורוזיס באוניברסיטת אברדין, שבמהלכה ראתה מקרים רבים של שברים אצל קשישים שחוו נפילות. בעקבות זאת, החליטה סטיוארט לבצע מחקר שיבדוק כיצד ניתן לשפר את יציבותם של הקשישים. היא מצאה אמנם מכשיר שמשפר יציבות, אך הוא היה יקר מדי; ואז הגיע למוחה רעיון ה-ווי, שמחירו נמוך בהרבה. "מה שטוב ב-ווי", אומרת סטיוארט, "הוא שיש בו גם אלמנט של הנאה. העובדה שכיף להפעיל אותו מגבירה את הרצון להשתמש בו".

מחקר נוסף בנושא נערך באוניברסיטת סאות'רן קרוס שבאוסטרליה, שם בדקו את יתרונות השימוש ב-ווי כמכשיר סיוע לחולי פרקינסון. 7 חולים שיחקו כמעט כל יום ב-ווי, ותוצאות הפרוייקט תוארו כ"חיוביות" על ידי החוקר המוביל, פרופסור ריק וא-דר-צוואן. "אנשים מתחילים לפתח את המחלה בגילאי 50-60. המחלה גורמת לריפיון וחוסר יכולת לעמוד ביציבות", טוען ואן-דר-צוואן. "מה שאנו מנסים לעשות הוא להוריד את הסיכון לפגיעה חמורה שמקורה בנפילה – דבר הנפוץ פי 9 אצל חולי פרקינסון מאשר אצל אנשים בריאים".

ומה הם אומרים על זה?

"כולם אוהבים לשחק ב-ווי ושמנו לב שהמשחק שיפר את הכושר הגופני והנפשי של הקשישים" (רייצ'ל טוד, בית אבות מק'ארדי)

"תמיד אהבתי משחקי ספורט, בעיקר כדורגל, אבל לפני חצי שנה קיבלתי שבץ מוחי וכעת אני בכיסא גלגלים. מאז שהתחלתי לשחק ב-ווי אני מרגישה שהתנועה בידי הימנית השתפרה, וזה כל מה שאני צריכה כדי לשחק באולינג" (בטי דניס, בת 86, בית אבות מק'ארדי)

"לאחרונה שיחקתי ב-ווי עם הנין שלי, בן ה-4. למרות שזה מתאים לכל הגילאים, עדיין הנין שלי ניצח אותי פעמיים" (איאן פישר, בן 74, בית אבות מק'ארדי).

קשת – האגודה למען הקשיש בתל אביב-יפו. בעידן בו תוחלת החיים גדלה משנה לשנה יש חשיבות עליונה לקיומה של עמותה הפועלת למען הציבור כבר למעלה מ-25 שנה. קשת הינה עמותה ללא כוונת רווח, שכל יעודה מתן שירות באופן המקצועי, המסור והטוב ביותר ללקוחותיה. לאתר לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב