דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפת גוף, תקשורת בין אישית: ליצור קשר ב-90 שניות 

מאת    [ 15/01/2010 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 5407 פעמים ]

כולנו מרגישים שמי שמכיר אותנו לרוב גם מחבב אותנו. אולם, בעולם לחוץ וסוער כמו שלנו, בייחוד בעולם העסקים התחרותי, זמן הוא פריבילגיה שרובנו לא יכולים להרשות לעצמנו. לרוב אין לנו את הפנאי להשקיע בהיכרות מעמיקה וממושכת. אז מה בכל זאת ניתן לעשות כדי להבטיח שההיכרות הראשונית תוביל ליצירת קשר עסקי מוצלח?

 

סרט ההדרכה של מולטידע "ליצור קשר ב- 90 שניות" מספק לצופיו 3 טיפים, קלים ופשוטים לביצוע, אותם יכול כל אחד לנצל בכדי לתעל את  השניות הראשונות של ההכרות. ניצול נכון ייצור תקשורת בינאישית מוצלחת, שתביא עמה לא רק שיפור שירות  פנים אל פנים או בעת שיחת טלפון, אלא גם הגדלת הסיכוי שהלקוח ימשיך לבצע את עסקיו מולנו בעתיד. גרסה נוספת של הסרט עוסקת ביצירת קשר בין נותני שירות למטופלים ובני משפחותיהם בסביבת עבודה של שירותי בריאות .

 

את הסרט מנחה ניקולס בות'מן, מומחה בכיר בהכשרה נוירו-לינגוויסטית ומרצה מבוקש ברחבי העולם והוא מתבסס על ספרו רב המכר בעל השם הזהה. בות'מן בילה שנים רבות בחקר הדרכים שבהן בני אדם מתקשרים. את הקריירה שלו הוא התחיל דווקא בתור... צלם אופנה! לטענתו, שם הוא גם גילה את סוד הקסם ליצירת קשר אמיתי בין בני אדם. בות'מן אומר שכל צלם יודע שאם תבקש חיוך - תקבל חיוך, אבל יהיה זה חיוך מזויף. על מנת לקבל חיוך אמיתי, מהלב - יש ליצור קשר אנושי אמיתי.

 

אותו עיקרון נכון גם בעסקים. יצירת קשר אמיתי עושה את כל ההבדל.  לפני שמישהו קונה את המוצר, עליו "לקנות" את המוכר. למעשה, מה שקובע את החלטתו הסופית הוא הקשר האנושי האמיתי שנוצר עם האדם שמולו. מרגע שאנשים מחבבים אותנו, הם מחפשים סיבות לומר "כן".

 

אז איך יוצרים את הקשר הזה, ועוד ב-90 שניות בלבד? קודם כל בוחרים את הגישה!

הגישה בתחילת השיחה היא שקובעת כשלון או הצלחה, שכן היא עומדת בבסיס ההתנהגות. רוב האנשים מאמינים שגישתם היא תוצאה של עובדות חייהם. כלומר - הם מגיבים למה שקורה, מאפשרים לאירועים בחייהם לשלוט ברגשותיהם ובתגובותיהם. אולם, ממש כשם שאנו בוחרים מה ללבוש לעבודה, כך אנו יכולים לבחור את הגישה שתלווה אותנו במהלך היום. גישה שמשדרת הזמנה ופתיחות, התלהבות, סקרנות או תושייה -  היא המוצלחת ביותר.

 

מטרתה של השיחה העסקית היא כמובן להעביר מסר. שפת גוף, הכוללת קשר עין, חיוך, עמידה "פתוחה" והפניית הלב אל האדם שמולנו - יכולה להגדיל את הסיכוי שהמסר יעבור בצורה הטובה ביותר. רבות דובר על חשיבותו של קשר העין ליצירת קשרים, אך פעמים רבות אנו שוכחים ממנו במהלך השיחה. בות'מן מציע שיטה שתעזור להתמיד בו - על ידי מתן תשומת לב לצבע עיניו של האדם שמולנו. גם חיקוי שפת הגוף וקצב הדיבור שלו משפרים את יצירת הקשר והאמון, שכן הם משדרים תחושה של הזדהות וקרבה.

 

על מנת להבטיח שהקשר שנוצר לא ידעך, בות'מן מציע  "לעודד אותם לדבר ולדאוג שימשיכו לדבר". שאלות סגורות מובילות לתשובות בנות מילה אחת והן נוטות לסגור שיחות ואנשים. על מנת ליצור שיחה קולחת, שתבסס את הקשר והאמון, עלינו לפתוח בהצהרה קצרה שתלווה בשאלה פתוחה. תמיד ניתן גם לבקש מבן שיחנו לספר עוד על הנושא. כל אחד אוהב שמקשיבים לו ומביעים בו עניין אמיתי.

את הטיפים שהסרט נותן כולנו יכולים ליישם בקלות וביעילות ולא רק ליצירת קשרים עסקיים. הטיפים האלו נכונים גם בפגישה רומנטית, במפגש עם שוטר תנועה או בכל סיטואציה שבה אנו מבקשים ליצור קשר מוצלח ולהבטיח רושם ראשוני טוב. והכל ב-90 שניות בלבד.

 

מולטידע מפעילה ספריה מקצועית ועדכנית של סרטים המיועדים למקומות עבודה ומהווים כלי עזר לביצוע כל סוגי הלמידה בארגון.


שפת גוף


תקשורת בין-אישית



אתר: http://www.multiyeda.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב