דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין פלילי - גזר דין בעבירת גניבה 

מאת    [ 15/01/2010 ]

מילים במאמר: 643   [ נצפה 3973 פעמים ]

על פי עובדות כתב האישום, גנב הנאשם יומן ובו מסמכים שונים, מספר שיקים, כרטיסי אשראי וכסף במטבע חוץ בסך של כ- 400 ש"ח.

הנאשם דפק על דלת ביתו של המתלונן וביקש צדקה. כשניגש המתלונן לחדר פנימי בביתו ע"מ להביא צדקה, ניצל הנאשם את ההזדמנות וגנב את היומן על מסמכים וכספים שהיו בו. ב"כ המאשימה טען כי הנאשם הודה והורשע בעבירות רכוש וכי לנאשם עבר פלילי  בעבירות מאותו סוג. לדבריו, ישנו מאפיין חוזר ונשנה במעשיו של הנאשם, אשר מבצע עבירות תוך ניצול טוב ליבם וחולשתם של קורבנותיו.

לדבריו, מתסקיר שירות המבחן עולה כי הנאשם חוזר על מעשיו ולכן קשה להם לבוא בהמלצה אחרת מאשר מאסר בפועל. אף ששירות המבחן המליץ על מאסר לתקופה קצרה, ביקש לגזור על הנאשם מאסר משמעותי, במצטבר למאסר על תנאי התלוי ועומד נגדו. לדבריו הנאשם נכנס ויוצא מהכלא, שוב ושוב מזיק לחברה, והדרך יחידה למצות עמו את הדין היא להטיל עליו עונש משמעותי וכן מאסר על תנאי נוסף. 

עורך דין פלילי מטעם הנאשם טען כי לנאשם סיפור קשה. לדבריו שני הוריו נפטרו, אחיו נפטר בנסיבות טראגיות, הנאשם היה מוזנח כל חייו מבחינה רגשית והוא נכנס לכלא, משתחרר, מכורח המצוקות שלו עובר עבירה נוספת וחוזר חלילה. לדברי עורך הדין, הנאשם זועק והוא זקוק לטיפול פסיכולוגי כדי לצאת מהמעגל.  תסקיר שירות המבחן נותן תקווה וממליץ על טיפול, ולו באמצעות העמדתו של הנאשם למבחן, וזו ההזדמנות שהנאשם יכול לקבל אם בית המשפט יקבל את המלצת שירות המבחן ולא ימצה עמו את הדין.  

קראו עוד בתחום המשפט הפלילי - דין פלילי

הנאשם, בדבריו ביקש להתחשב במצבו. לדבריו הוא בא מרקע משפחתי קשה, הוריו נפטרו, הוא השתחרר ממאסר לפני זמן קצר ולמחרת מצא עבודה, הוא התחיל לעבוד, נתקע ברחובות בלי כסף והוא זקוק לעזרה. לדבריו, מחוץ לכלא אולי יוכל לעשות משהו, ללמוד מקצוע אולי דרך לשכת התעסוקה. הוא זקוק למישהו שיתמוך בו מבחוץ.

שרות המבחן הגיש תסקיר לגבי הנאשם. על פי האמור בתסקיר, הנאשם רווק בן 28, סבל ממספר אובדנים של קרובים משמעותיים, בין היתר אחיו שנפטר בצורה טראגית בהיותו נער ופטירת הוריו בשנים האחרונות. הנאשם החל לבצע עבירות גניבה בהיותו בן 15 שנה. לגבי העבירה צויין כי הנאשם לוקח אחריות על מעשיו ולדבריו ביצע את העבירות על רקע מצוקה כלכלית קשה. קצינת המבחן התרשמה כי הנאשם עלול להמשיך לפעול באותה דרך גם בעתיד.

לגבי ההמלצה קצינת המבחן התלבטה בין המצוקה בה הנאשם נתון במעצר ולקיחת אחריות לגבי העבירות, ובין חומרת המעשים והעובדה שהנאשם חוזר לבצען למרות שנענש עליהן בעבר. בסופו של דבר המליצה על תקופת מאסר קצרה, מאסר על תנאי ארוך ומשמעותי אשר יהווה גורם מרתיע ומציב גבולות, ותקופת מבחן של שנה. הנאשם הורשע בתיק זה בסדרת עבירות הנובעות כולן מאירוע אחד, במהלכו גנב הנאשם מביתו של המתלונן יומן ובו מסמכים, כסף ושיקים, בהם ניסה להשתמש לאחר מכן, תוך שהוא מגיע לביתו של המתלונן כדי לקבל ממנו כספי צדקה ומנצל זאת לביצוע גניבה.

לזכותו של הנאשם יש לזקוף את הודאתו ואת העובדה שהוא מקבל אחריות על מעשיו. כמו כן יש להתחשב בנסיבותיו האישיות, כעולה מתסקיר שירות המבחן.

למרות עונשי מאסר שנגזרו על הנאשם בעבר, ואף שלאחרונה הנאשם ריצה עונש מאסר של 18 חודשים, הוא לא הפנים את חומרת מעשיו ולא נרתע, והוא חוזר ומבצע עבירות רכוש, תוך שהוא מנצל את טוב ליבם וחולשתם של הקורבנות. בנסיבות אלה, ועל אף הנסיבות המקלות, יש מקום לגזור על הנאשם עונש מאסר משמעותי, אשר יתן הגנה לחברה מפניו.

לאור המלצת שירות המבחן ולאור בקשת הנאשם כי תנתן לו עזרה בצאתו מן הכלא, יוטל על הנאשם מבחן בנוסף לעונשים האחרים שיגזרו עליו.

בית המשפט דן את הנאשם לעונשים הבאים:

א.  מאסר של 20 חודשים.

ב.  מאסר על תנאי למשך 4 חודשים, שנגזר על הנאשם בתיקים פליליים קודמים. הנאשם ירצה מאסר זה במצטבר למאסר הנוכחי.

סך הכל ירצה הנאשם מאסר למשך 24 חודשים.

המידע מוגש באדיבות האתר - עורך דין פלילי בכתובת


www.criminal-lawyer.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב