דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאגרי מידע 

מאת    [ 14/01/2010 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 3480 פעמים ]

האגדה מספרת שבמסע הבחירות שנערך בארה"ב בין ג'ורג בוש הבן לבין אל גור, היו יותר מ4 מיליון כתובות, ידיעות ומיילים אשר עברו קטלוג ונכנסו למאגרי המידע בארה"ב. מדוע זה חשוב? כי יום יבוא ומישהו ירצה לחקור את מערכת הבחירות הסוערת הזאת, יהיה בידיו את מלוא החומר על מנת לעשות כך.

מאגרי מידע הם למעשה הערובה שלנו לשמירה על זיכרון ההיסטורי שלנו. מאגרים אלו כוללים ספרים, תמונות, כתבות, מאמרים ועוד. מאגרים אלו מתחלקים לשניים, ישנם מאגרים ששייכים למוסד מסוים, ובו מוחזק חומר של המוסד. למשל, ארכיון של עיתון הוא למעשה מאגר מידע שיש בו את כל הכתבות והתמונות שפורסמו בעיתון. מאגר מסוג אחר הוא מאגר שמכיל חומר מידע עבור הציבור הרחב מתחום נושא מסוים וכן של חברות ומוסדות שונים. כך למשל בנוי מאגר מידע של אוניברסיטה שיש בו ספרים ומגיזינים מתחומי הלימוד השונים. מאגר מידע מאוד גדול הוא של בית אריאלה בו אפשר למצוא עיתונים עבריים עוד מלפני קום המדינה ועד היום.

מאגרי מידע משמשים קבוצות שונות של אנשים. ראשית, מאגרי המידע משמשים את האנשים שעובדים במוסד. למשל, ארכיון של עיתון משמש קודם כל את העיתונאים. הארכיון מכיל את כל החומר שפירסם העיתון וכאשר עיתונאי מבקש לפרסם כתבה, היא צריכה להיות מבוססת על חומר ישן (ציטוטים, עובדות היסטוריות וכדומה), מכאן שהוא יבוא לארכיון להוציא את החומר שהוא צריך.

שנית, מאגרי מידע משמשים גם את הציבור הרחב. כך למשל יכולים חוקרים להגיע למאגרי מידע כדי להוציא חומרים עבור המחקר שלהם. בדרך כלל מדובר על מאגרי מידע ממשלתיים, מוסדיים, ספריות, ארכיונים של עיתונים, ארכיונים של מוסדות ציבוריות וכדומה.

מאגרי מידע כפי שצוין בתחילת המאמר נועדו לשמר את הזיכרון. החומר שהם מכילים משמש אותנו ללימוד היסטוריה, לספר את ההיסטוריה ולבחון אותה לאורך שנים. החשיבות של כך היא מעבר לרעיון האקדמי או המדעי, למאגרי מידע יש חשיבות עצומה במדינות דמוקרטיות שכן הם מאפשרים גם לשמור חומר מהעבר שהמשטר לא יוכל למחוק וגם מאפשר לציבור לעלות ביקורת כנגד המשטר על פי אירועים שהיו בעבר.

לסיכום, מאגרי מידע חשובים מאוד בכל הקשור לזיכרון העבר ושמירתו. בלעדיו אנחנו נתקשה לזכור את מה שהיה ולא פחות חשוב מזה, אנחנו נתקשה ללמד את הדורות הבאים מה היה כאן טרם הם באו לעולם.

אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב