דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צילום אירועים - 10 השאלות שחשוב לשאול את הצלם הפוטנציאלי 

מאת    [ 13/01/2010 ]

מילים במאמר: 1048   [ נצפה 4682 פעמים ]

צילום אירועים -  10 השאלות שחשוב לשאול את הצלם הפוטנציאלי

לאחר שכבר עברתם סינון ראשוני ובפתח אתם עומדים לפני פגישה עם הצלם הנה מספר שאלות שחובה לשאול . עכשיו כל שנותר לכם להחליט בין שתיים או שלוש. אתם אוהבים את העבודה שלהם ויש להם חבילות ומחירים דומים. אך עדיין אינכם בטוחים מי לשכור. מחירים ותקציב זה חשוב, כן, כמובן רצוי לברר אותם. אבל ברגע שיש לך מושג ברור למדי ממה שצפוי לשלם, ישנם מספר דברים אחרים, עליך לוודא גם...

מה עוד ניתן לעשות כדי לסייע לך להפוך את ההחלטה שלך?

 אלה עשר שאלות מפתח:

1: האם הצלם ערך תחקיר קצר להכרת בני המשפחה ?מי חשוב לצלם ומי חשוב פחות?

לרשימה זו היא ערך רב עבורכם  ועבור הצלם שלכם. ברשימה זו, מילוי השמות של החתונה ושל בני המשפחה כך הצלם שלכם יודע מי הוא מי, מבלי שיהיה עליכם לבזבז זמן יקר מיום החתונה שלכם כדי להציג את כולם. לאחר מכן באפשרותכם להוסיף מידע לצלם איזה תמונות חשוב לכם בכל חלק של החתונה . תמונות של מסיבת החתונה .הגעה לאולם . צד החתן צד הכלה. תמונות המשפחה לפני ואחרי החופה. תמונות של קבלת הפנים

כל הפרטים האלה (ועוד) ניתן לארגן עם הצלם שבועות או חודשים מראש על-ידי מילוי טופס אירוע ודגשים שלכם. פעולה זו מבטיחה לכם ולצלם לדעת למה לצפות כמה זמן יש לך עבור כל פעילות ומיקום. דברים שלא סוכמו ולא נירשמו לא תמיד יבוצעו!

2: אם שוכרים צלם , הוא יתן לך יעוץ חינם לפני תאריך החתונה?

התשובה לכך צריכה תמיד להיות כן. בין אם מדובר באדם או באמצעות הטלפון, לפחות כמה ימים לפני החתונה שלכם, צלם שלכם .בכל מצב בו אתם חשים צורך לשוחח עם הצלם בכדיי לעדכן אותו בשינוי כל שהו בלוח הזמנים,או בכל דבר חדש העולה על דעתכם בלוקיישן רעיון חדש שעולה לכם בראש רצוי וחשוב לדון עם הצלם על כך .זה היום החשוב שלכם אל תשכחו

3: כמה זמן לאחר החתונה שלכם  עליכם לצפות לקבלת התמונות .                                                

 הכלל הרגיל על זה, עומד תחת 60 יום סבירים. לא יהיה יותר מ- 60 ימים. במידת האפשר, בחוזה העבודה לוודא כי סעיף זה כלול בחוזה שלך לצילום החתונה.

4: האם לצלם יש אמצעי תאורה ניידים במקרה של מזג אוויר גרוע או במקרה של מיקום עמום, מקורה?

אתה רוצה להיות בטוח ששכרת מישהו מוכן לכל אפשרות. שימוש באמצעי תאורה ניידים ממש טוב בעת צילומי המשפחה בקבלת הפנים . מאפשר לבצע תמונות באוירת סטודיו בגן האירועים אן בעולם . ישנם מיקרים שהתאורה המקומית לא תמיד מאירה טוב את המצולמים ולכן שימוש באמצעי תאורה ניידים יודעים מיד להבין את תנאי התאורה ומשתמשים בפלאשים עם מטריות וחצובה .

 5: צילום בעזרת מצלמות דיגטליות - האם הצלם מספק לכם הדפסים או תקליטורי CD של התמונות שלכם?

בימים אלה, אחוז גדול מאוד מהצלמים עובדים אך ורק במצלמות דיגיטליות, ולכן לחשוב שאפילו לא יהיה עליך לבקש. אך לעתים צלמים מעדיפים לצלם סרט או שילוב של שניהם. עליך לציין זאת למקרה שישנו תשלום נוסף עבור מה שהם מצלמים בסרט.בצלמים דיגיטליים יש יתרון נוסף ויעניק לך תקליטור או DVD עם כל התמונות הדיגיטליות במקום שיהיה עליך לעבור תהליך יקר של הזמנת הדפסות מ הצלם. צלם אשר מספק הדפסות שיהיה מקדם זה הוצאות נוספות

6: כל עסקה חייבת להסתיים בחוזה כתוב וחתום על ידיי שני הצדדים .האם הצלם מספק חוזה, קבלות או חשבוניות?

לא לשכור את כל מי שאינו מספק לך צורה כלשהי של תיעוד עבור העסקאות שלך. חוזים, חשבוניות/קבלות הם היתרון והגנה. בדיוק הסיבה שחוזה נועד. תמיד הקפד לקבל חוזה חתום .

7: שאל את הצלם פוטנציאליים שלך אם הם דורשים תשלום ההזמנה/הפקדה?

צלם מקצועי ידרוש זאת, ולכן מצפה מהם לומר כן. צלם מקצועי הממוצע אינו נוטה שתשלמו יותר מ? 20%  עבור פיקדון, ולפעמים קצת פחות. הפקדה זו מבטיחה הזמינות של הצלם עבור תאריך ושעה. הוא גם מבטיח קבלת שירותים ע"פ ההסכפ שנקבע בינכם.

8: להיות בטוח -שאלו אם קיים החזר עבור דמי ההזמנה בעת ביטול מתוך הסכום הכולל עליו הוסכם עבור החוזה לצילום החתונה. התשובה לכך מופיעה בתנאי החוזה . הקפידו לקרוא את השורות הקטנות .

9: לשאול מתי אתה נדרש לשלם את הסכום שנותר לצילום החתונה שלך?

כניגזרת לחוזה יש לקבוע את מועדי תנאי התשלום . מרבית הצלמים קובעים מקדמה במעמד חתימת החוזה . תשלום שני הינו ליום האירוע ותשלום אחרון כ 30 יום או בעת קבלת מכלול התמונות והסרטים כפי שנקבע בתוכן החוזה.

10:לבסוף, זכור תמיד לשאול אם re-touching תמונת Photoshop נכללת התעריפים של הצלם או אם הם גובים תוספת על כך?

בעידן זה של צילום דיגיטלי, Photoshop (או תוכנית שווה ערך). תיקון החדות וצבע, מותאם. פגמים אלה יוסרו, חידוד המוקד, ניתן להוסיף אפקטים, יכול להיות אפקט תמונות בשחור- לבן, כמו גם צבע. ביצוע התאמות אלה תמונות הוא חלק כל משימת צלם מקצועי, אתה צריך לא צפוי לשלם כסף נוסף עבור שירות זה. אם מישהו אינו כולל שירות זה בשערי הצילום שלהם, אני ממליץ לשכור צלם שמקבל.

 

שני צלמים  מקצוענות  שירות  איכות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב