דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לרזות דרך הראש 

מאת    [ 13/01/2010 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 2766 פעמים ]

אנשים רבים רוצים לרזות. הם נשקלים יום יום, ומאוכזבים מחדש לראות שעלו עוד קצת. בשלב זה הם מוכנים לעשות הכל על מנת לרזות, כולל דיאטה חריפה, ואכילת ירקות בלבד .  אם תפנו גם אתם לגישה הזאת, תכשלו ותתאכזבו. אתם עלולים פשוט להפוך למתוסכלים ממצבכם ולסלוד מהאוכל שנכפה עליכם. אתם פשוט תתגעגעו לאוכל טעים, ובכלל מה שנחשב לאוכל אסור מבחינתכם.

חשיבה זו תגרום לכם פשוט ליתר עצבים, הפסקת דיאטות לעיתים תכופות, ולמעשה לסבול מכל אותה סיטואציה. אתם צריכים להבין, שכדי לרזות, אין צורך להתחיל בדיאטת כסח, או להפסיק לאכול הכל חוץ מדברים דלי קלוריות, אלא ללמוד לאכול בהיגיון ובמידה, תוך כדי הקפדה על שתייה מרובה. כדאי לבצע זאת, כדאי לכם דבר ראשון לפנות למאמן אישי ובעזרתו, בעצם, לשנות את דרכי המחשבה.


מרביתכם מן הסתם, כבר רואים את האוכל כאוייב. חובה עליכם לשנות גישה זאת ובמהרה. בתור התחלה, עליכם להפריד את רגשותים מהצרכים האמיתיים של הגוף. אם הדבר היחידי שתחשבו עליו זה ההכרח לרזות, תוך כדי התמקדות רק בקלוריות של כל מאכל ומשקה, פשוט לא תצאו מזה.
במצב זה מומלץ לכם לפנות למאמן אישי, אשר יכיר לכם את המודל של גישת "לרזות דרך הראש", הממן האישי ישלב טכניקות התנהגותיות וקוגנטיביות שיעילותן כבר הוכחה. אותו מאמן אישי ישתמש גם בכלים עצמאיים שלו מתחום האימון, וכמו כן בטכניקות מעולם ה- NLP.


אז איך באמת יש אפשרות לדעת איך לחשוב נכון, ואיך לאכול נכון? המאמן האישי יוכיח לכם שאתם בעצם נדרשים לאכול רק לפי צרכי הגוף, הצרכים הפיזיולוגיים. אסור לכם לאכול סתם מתוך גחמה, מצבי רוח או סתם חשק. רבים שוגים וחושבים שמותר לאכול יותר בשבתות, חגים או ארועים. חלק אחר מכם בוודאי אוהב סתם לנשנש תוך כדי צפייה בטלויזיה. זו גם טעות חמורה.  המחשבה שלכם צריכה להיות לאכול רק כשאתם רעבים.

איך מומלץ לכם לאכול?
המאמן האישי יראה לכם שכדאי לא לאכול הרבה ולבלוע חצי המבורגר בפעם אחת. תתפלאו עד כמה שלאכול לאט יעזור לכם לאכול במידה נכונה. מומלץ גם לאכול בביסים קטנים. הדבר יותר משביע וגם כמעט באופן אוטומטי תאכלו כמות קטנה יותר.


כעת בטח חלק מכם יתפלא. כולם משוכנעים שאסור לאכול דברים עתירי שומן וקלוריות. גישה זו מוטעית. המאמן האישי יסביר לכם שאפשר לאכול כל דבר ורק לא להפריז באכילה.
תמיד תאכלו את הכמות שהגוף צריך, לא פחות ולא מעבר.
משהו, שחשוב בהרבה ממה שאתם אוכלים ובאילו דיאטות אתם משתמשים, זה פעילות גופנית. חשוב להתמיד בהתעמלות. ניתן ללכת חדר כושר, או להתאמן בבית. גם בשלב זה המאמן האישי יעזור לכם. הוא יגיד לכם מאיזו פעילות טובה לכם, באיזו תדירות ואיך לא להגזים.

 

 

רונית לוי-תלמי מאמנת אישית מפתחת שיטת האימון הראשון בארץ ל"נשות נכים" מאמנת את קהילת הלהט"ב ובני משפחותיהם מאמנת נשים בצמתי התלבטות,משבר ושינוי ronitlt51@gmail.com http://www.ronitlt.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב