דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכמי שכירות מן המוכן מנקודת מבטו של המשכיר 

מאת    [ 13/01/2010 ]

מילים במאמר: 781   [ נצפה 2555 פעמים ]

אין חולק על העובדה שמדובר בפתרון זול בהרבה בהשוואה לשימוש בשירותיו של עורך דין, אולם מדובר בחיסכון קטן שעלול להסתבר בדיעבד כיקר מאד.

 

 

 

בהמשך תמצאו את סיפורו, האמיתי מאד, של אחד מלקוחותיי. נקרא לו "דניאל". דניאל לא היה לקוח שלי מלכתחילה, כמובן; הוא הפך ללקוח כאשר נקלע מבלי שהתכוון הישר אל "סיפור מהגיהינום של משכירים" והסתבך באופן כזה שנדרש סיוע מקצועי כדי לחלצו משם. כדי למנוע אפשרות לזיהוי, שיניתי חלק מהעובדות בסיפור ושילבתי בו עובדות ממקרים דומים.

דניאל הוא לא היחיד שנתקל בבעיות כאלה. הוא יכול היה בקלות להקים קבוצת תמיכה בינלאומית למשכירי נכסים ממורמרים עם סיפורים דומים, משום שמדובר בבעיה בהיקף לא מבוטל בה נתקלים לא מעט משכירי נכסים.

דניאל היה הבעלים של בית יפהפה אותו השכיר למשפחה. נקרא להם "המשפחה". הוא השתמש בהסכם שכירות פשוט, בו השתמש פעמים רבות קודם לכם לשביעות רצונו המלאה.

בנקודת זמן כלשהי בתוך תקופת ההסכם, סירבה המשפחה לאפשר לדניאל להיכנס לבית. לטענתם היו פריטים בבית שנזקקו לתיקון, אולם הם סירבו לאפשר לדניאל גישה לצורך ביצוע התיקונים הנדרשים.

המשפחה החלה לנכות באופן שרירותי סכומים שונים מדמי השכירות, בתואנה שהם נאלצו לבצע את התיקונים בעצמם. למעשה מדובר היה בהפרה של הסכם השכירות.

מדי חודש תהה דניאל מה יהיה הסכום שיקבל כדמי שכירות, משום שהמשפחה ניכתה בעקביות סכומים שונים בהתאם לשיקול דעתה ומבלי שתינתן לדניאל האפשרות להתנגד או להסכים. לא ניתנה לו הזדמנות לבצע את התיקונים בעצמו, או לקבוע דבר כלשהו ביחס לתיקונים שבוצעו, עלותם, או אפילו האם היה צורך באותם תיקונים מלכתחילה.

דניאל מעולם לא קיבל קבלות כלשהן עבור התיקונים ולעיתים קרובות לא היה לו ברור כלל, ועיקר האם הניכויים היו, למעשה, לצורך תיקון נזקים שהמשפחה עצמה גרמה ולא לתיקון בלאי רגיל וטבעי.

לאחר מספר חודשים, ביקש דניאל מהמשפחה לאפשר את כניסתו של שמאי לבית, לצורך הערכת הבית למטרות ביטוח. המשפחה שבה וסירבה לאפשר כניסה למושכר וחדלה מלמסור לדניאל מכתבים שמוענו אליו והגיעו אל הבית.

המצב יצא מכלל שליטה במהירות. הקש ששבר את גבו של דניאל בסופו של דבר, אם ניתן להתבטא כך, היה ניסיונה של המשפחה להתקין ציוד מסוים מסביב לבית, אשר את עלותו, בהתאם לנוהגם הרגיל, ניכו מדמי השכירות. פעם נוספת היה מדובר בהוצאה שלא דיברו עליה עם דניאל, וכמובן לא קיבלו את הסכמתו לבצע אותה, הוצאה שעליה נודע לדניאל מהשכנים.

בשלב זה התעוררו בליבו של דניאל חששות רציניים בנוגע למצבו של הבית, אשר אליו לא הורשה להיכנס מזה חודשים. הוא פנה אלי, במטרה לבדוק מה ניתן לעשות לגבי אותם שוכרים בלתי נסבלים, בהתאם לתנאי החוזה שחתם עימם.

לרוע מזלו של דניאל, החוזה הסטנדרטי מן המוכן בו השתמש כלל מספר סעיפים בעייתיים במיוחד, כמו גם כמה השמטות משמעותיות.

כתוצאה מהחוזה המרושל, הצליחה המשפחה לקבל חזקה בבית מבלי שתספק לדניאל בטחונות כלשהם והוא גם לא ביקש שיפקידו בידיו המחאות דחויות לתשלום דמי השכירות. עובדות אלה הן שאפשרו למשפחה לבצע את אותם ניכויים שרירותיים מדמי השכירות מבלי שתבקש את הסכמתו ומבלי שתינתן לו אפשרות לארגן את ביצוע התיקונים בעצמו.

דניאל שלח למשפחה הודעה הדורשת מהם לפנות את בית עקב הפרת חוזה. הם כמובן סירבו להתפנות.

דניאל אמנם לא התייעץ עם עורך דין טרם החתימה על הסכם השכירות, אבל המשפחה לעומת זאת דווקא כן התייעצה.

הסכם השכירות לא כלל סעיפים כלשהם המקנים לדניאל את הזכות להפסיק את אספקת השירותים הציבוריים למושכר או לסלק את המשפחה באופן פיזי מהבית. ההסכם גם לא כלל סעיף המונע מהמשפחה מלפנות לקבלת צו מניעה שימנע ממנו מלהפסיק את אספקת השירותים הציבוריים.

המוצא היחידי שנותר לדניאל היה לפנות לבית המשפט בבקשה לקבלת צו פינוי. פירושו של דבר שכירת עורך דין, תשלום אגרות שונות לבית המשפט ושכר טרחה משפטי, וכמובן המתנה של חודשים לתוצאה, כאשר במשך כל התקופה נותרת המשפחה במושכר.

עד כמה שאין ויכוח על העובדה שמצבו של דניאל היה לא טוב, יש מצבים גרועים בהרבה. לפחות במקרה שלו השוכרים המשיכו לשלם חלק משכר הדירה. במקרים דומים אחרים, השתמשו השוכרים בנכס למטרות אחרות מאשר אלה שנקבעו בחוזה השכירות, גרמו נזקים לרכוש וחדלו בכלל מלשלם את דמי השכירות.

וכאן אנו מגיעים למוסר ההשכל של סיפורנו: דאגו להתייעץ עם עורך דין וודאו שהסכם השכירות מגן עליכם, כבעלי הנכס. הנכס שלכם הוא רכוש רב ערך, אל תמסרו אותו לידיהם של זרים ללא ההגנות המתאימות.

ניקול לוין משרד עורכי דין הנו משרד המתמחה בעסקאות נדל"ן מגוונות תוך התמקדות באזור מודיעין בית שמש ירושלים ויישובי הסביבה. המשרד מתמחה גם במתן שירות לאוכלוסייה האנגלוסכסית בחו"ל ונותן את שירותיו גם בשפה האנגלית. http://www.levinlawoffices.co.il/hebrew.shtml>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב