דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קבלי אותו 

מאת    [ 12/01/2010 ]

מילים במאמר: 574   [ נצפה 2297 פעמים ]

אישה שמה לה למטרה לשנות את הגבר ולחנך אותו מחדש, כל גבר בסופו של דבר מתעצבן מהניסיונות לשנות אותו, וכל המצב הזה מוביל לויכוחים ועצבים מיותרים מצד שניהם. יש דרך להימנע ממצב ביש שכזה


חיי הרווקות טומנים בחובם ללא ספק כמה יתרונות. הרווק יכול לצפות במשחקי כדורגל ללא הפרעה ולשטוף כלים אחת לשבועיים, ואילו הרווקה נהנית משינה באלכסון ולא צריכה להקפיד על גילוח הרגליים.


למרות זאת, בשלב כזה או אחר בחיינו אנחנו ממצים את שלב הרווקות וההוללות ורוצים זוגיות. פתאום הרווקה הסרבנית מסכימה לצאת לבליינד דייט עם הבן של החברה של השכנים של סבתא שלה, אותו בחור שמנסים לדחוף לה כבר שנתיים. והרווק הנצחי? הוא שובר חיסכון וממשכן כליה כדי לממן אינספור דייטים כושלים.


לאחר מצוד ממושך, שני הצדדים מבינים שבררנות יתר לא תוביל לשום מקום ומכירים בעובדות החיים: "גבר החלומות" קיים רק בחלומות, וגזרת 90-60-90 קיימת רק בפוטושופ. הפער בין המצוי לרצוי מוביל למסקנה שבשביל למצוא זוגיות צריך ללמוד להתפשר, אז אנחנו מוותרים על הפנטזיות ומתפשרים.


האמת, גברים בדרך כלל חיים בשלום עם הפשרה, בעיקר כל עוד ה"פשרה" מבשלת להם אוכל כמו של אמא שלהם. אצל נשים זה הרבה יותר מסובך. אמנם גם הן מתפשרות בשביל לצעוד אל החופה, אך אחרי החתונה הן מתחילות בפרויקט לשיקום הבעל. לאישה יש מטרה ברורה לשנות את הגבר ושום מחאה מצדו לא תעזור. היא תנפה לו את החברים וכמובן שגם את הידידות, תקנה לו בגדים שהוא שונא, תשאיר לו רשימת מטלות ותגיד לו איך להתנהג. בכל מה שקשור לניהול הבית, ברור שהגבר צריך לעשות כל מה שהאישה מבקשת, כי הרי לו אין מושג והיא למדה את זה מאמא שלה, כי גם לאבא שלה לא היה מושג. בקיצור, האישה מנסה לשלוט ביד רמה על בחיר לבה ולהפוך אותו למישהו שהוא לא.

כשזעקת ה"קבלי אותי כמו שאני" כבר עולה השמימה, סימן שהפיצוץ קרוב מתמיד. הגבר הממורמר מואס בסדרת החינוך ופוצח במרד גלוי. במלחמה כמו במלחמה, כל אחד מבני הזוג מחרף נפשו כדי להגן על עמדותיו, והמריבות גוברות ומחריבות את היחסים.

אז איך נמנעים ממצב ביש שכזה? חכמת הקבלה שעוסקת בתיקון הקשר שבין בני האדם מציעה פתרון פרקטי לזוגיות מוצלחת. קודם כל צריך להכיר בכך שלא ניתן לשנות את טבע האדם. כל אדם נולד עם גנים מסוימים שקובעים את תכונותיו ונטיותיו, ובנוסף יש את הסביבה שמעצבת אותו בשנותיו הראשונות. אולי הנשים לא ישמחו לשמוע, אך בשלב שהן פוגשות את הגבר שאיתו הן עתידות לחיות, הוא כבר בעל אופי מגובש וחזק. גם אם לא יודה בכך.

כל אחת שואפת להפוך את בעלה לגבר רגיש ומתחשב שעוזר בבית, ולרומנטיקן שמרעיף עליה פרחים ומתנות, אך כל הניסיונות לא מועילים. גבר זה עסקת חבילה, על כל מעלותיו ומגרעותיו, אז עדיף לרדת מהשאיפה לשנות אותו בכוח.


במקום להילחם בבן הזוג עדיף ללמוד לוותר. הבעיה היא שאף אחד לא אוהב לוותר, כי לכולנו יש אגו שמניע אותנו להתעניין בסיפוק רצונותינו האישיים בלבד. כשהאגו מתגבר, כל אחד מבני הזוג חושב על טובתו ולא רואה את הרגשות והצרכים של האחר, וזה בדיוק המתכון הבטוח להרס מוחלט של הזוגיות. רק ויתורים הדדיים מביאים לחיבור ולהבנה שבני הזוג צריכים להתעלות מעל האגו ולהתאחד.

אם אנחנו מטפחים את הרגשת הכבוד זה לזה, אפילו לחסרונות של האחר, נבנית בינינו אהבה. למרות שאנחנו רואים אצל בן הזוג תכונות שלא מוצאות חן בעינינו, האהבה מטשטשת אותן. המשמעות של "על כל פשעים תכסה אהבה" היא שה"פשעים" של האחר נשארים, שום דבר לא נעלם, אבל בני הזוג לומדים להתעלות מעליהם באמצעות ההתחשבות והאהבה, ומעליהם להתחבר.

חיי הזוגיות טומנים בחובם ללא ספק כמה יתרונות. כשכל אחד מבני הזוג מרגיש את הרצונות של השני, ומוכן לוותר למענו, ביחד הם מגלים מה זאת אהבה.

נשים - זווית אישית
קבלה לעם
אתר התוכן הגדול והמקיף ביותר בנושא קבלה: שיעורי קבלה און-ליין, למתחילים ולמתקדמים, סרטים, תוכניות וקליפים מערוץ הקבלה"מתחברים לטוב" 66 ב-YES וב-HOT,



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב