דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנו את עצמכם - האם אתם מעדיפים להיות טובים או מאושרים? 

מאת    [ 12/01/2010 ]

מילים במאמר: 662   [ נצפה 2492 פעמים ]

בחנו את עצמכם - האם אתם מעדיפים להיות טובים או מאושרים? / מאת יואב ברנזון

 

 

 

אנשים טובים

  

אנשים טובים הם אנשים שמנסים לחיות לפי הספר ולעשות את כל מה שמצופה מהם מבחינה מוסרית ומעשית. כתוצאה מכך, הם יפעלו רק בדרכים ישרות והוגנות.

 

הם ישתדלו לא לסטות מדרך הישר, לא להזיק, לא לבגוד, לא לשקר, לא לעגל פינות, לא לעשות שום דבר שממנו עולה ריח של חוסר הגינות, חוסר מוסריות והפרה של הכללים הכתובים והלא כתובים בין בני אדם.

 

 

אנשים מאושרים

 

 

אנשים מאושרים אינם חיים לפי שום ספר. הם חיים לפי איך שמתאים ונוח להם, גם אם פירושו של דבר לסטות מהנורמה ולעשות דברים שלא ייעשו, כמו לשקר, לרמות, לאיים, לעשות מניפולציות ולפגוע באחרים.

 

אנשים מאושרים מזמן הבינו שדרך הישר אינה בהכרח הדרך הנכונה בכל המקרים, ואינה בהכרח תטיב עימם ותהפוך אותם למאושרים ומסופקים. לכן, הם נוטים לקחת מהחיים מה שהם יכולים גם אם הדבר מחייב סטייה מהנורמה וממה שמקובל. 

 

  

 

אנשים מאושרים אינם בהכרח אנשים טובים

 

חלק גדול מהאנשים המאושרים אינם בהכרח מה שהחברה תכנה "אנשים טובים". מרבית המצליחנים בעולם אינם אנשים "טובים" אלא אנשים שבמהלך חייהם עשו אינספור פעולות שליליות, רעות, נבזיות והרסניות רק כדי להבטיח את האושר האישי של עצמם.

 

המחשבה שאושר וטוב הולכים יחדיו אינה נכונה ברוב המקרים. המאושרים עושים מה שטוב להם - אבל הם אינם בהכרח טובים בכלל או טובים לאחרים בפרט. ואילו הטובים עושים מה שנכון ומצופה מהם - אבל הם אינם בהכרח מאושרים מזה, וחלק לא קטן מהם אפילו סובל מזה, אוכל את עצמו ומשלם על כך מחירים אישיים גדולים.

  

 

 

אנשים טובים בדרך כלל אינם מאושרים

 

אנשים טובים לא רק שבדרך כלל הם אינם מאושרים, אלא שבמקרים לא מעטים הם סובלים, אוכלים את עצמם מבפנים, מרגישים תקועים וחנוקים בנסיבות חיים בלתי אפשריות שנוצרות בגלל סטנדרטים גבוהים שהם עצמם מציבים לעצמם.

 

הם נדרשים לוותר, להוכיח אצילות נפש, לבלוע צפרדעים ולהמשיך לחייך, לראות איך אחרים תופסים את מקומם בעזות מצח ובחוצפה ולעמוד מנגד, לשתוק כאשר הכי מתאים להם זה לצרוח או להרוג מישהו, למשוך כתפיים בחוסר אונים במקום לקחת יוזמה ולעשות את הדבר המתבקש אך הלא מוסרי והלא יפה.

   

 

וטיפ לסיום: מי שמעדיף להיות "טוב" ישלם על כך בדרך כלל באושר האישי שלו ובתחושת החופש והשחרור שלו. כפי שנאמר "רשע וטוב לו - צדיק ורע לו".

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב