דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיקון שטיחים על רגל אחת 

מאת    [ 11/01/2010 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 3552 פעמים ]

שטיחים נוטים להתלכלך, להתבלות ולהיפרם, זו דרכו של עולם. אבל אם יש לכם שטיח איכותי שאותות הזמן ניכרים בו, הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות הוא לזרוק אותו בלי שבדקתם את האפשרויות שלכם.

תיקון שטיח יכול להיות עסק מורכב, ממושך ואפילו יקר. מתקני שטיחים מקצועיים הם בעלי מקצוע נדירים למדי, וכמובן שאם השטיח שלכם הוא איכותי ובעל ערך רב אתם רוצים שיטפל בו מתקן שטיחים מיומן, מקצועי ומנוסה.

כפי שאפשר להבין, תיקון שטיחים הוא שירות שמיועד בעיקר למי שיש לו שטיחים יקרים, מאיכות טובה, שטיח עבודת יד או לפחות שטיח בעל ערך סנטימנטלי רב - זהו לא פתרון לשטיחים שנרכשו באיקאה או בשוק.

בכל מקרה, לפני שתתקנו, כדאי להיוועץ בשטיחן שיגיד לכם מה האפשרויות שלכם - ניקוי, תיקון קל או שיקום יסודי של השטיח. השטיחן גם יוכל לתת לכם הצעת מחיר, הערכת זמן, הערכת שווי וכו'.

 

חידוש שטיח: כיצד זה מבצע

כדי לחדש שטיח, בשלב ראשון מעניקים לו ניקוי יסודי: ניעור, השריה במים עם דטרגנט עדין, הברשה, שטיפה, סחיטה עדינה ואז ייבוש. כמובן שהכל מתבצע עם ציוד ייעודי שנבחר בקפידה. הייבוש, באופן ספציפי, בדרך-כלל נעשה בחדרי יבוש מיוחדים (היום ניתן אפילו לבצע תהליך יבוש מפוקח מחשב). שטיחים מסוימים עדיף לייבש בייבוש טבעי, וזה כמובן דורש מיומנות והרבה ניסיון.

 

בכל אחד משלבי הניקוי השטיח עלול להינזק, במיוחד אם מדובר בשטיח ישן ולכן הטיפול צריך להתבצע בזהירות ותוך מעקב מתמיד. בשלבי ההברשה, לצורך הדוגמא, ניתן להשתמש במברשות מסוגים שונים בהתאם לחוזק השטיח ולרמת הניקיון לה הוא זקוק. לעיתים, במהלך ההברשה, מתברר שנדרש תהליך השריה נוסף או מתגלים פגמים שונים.

אם שלב הניקוי הסתיים ולא נתגלו פגמים שדורשים תיקון, כל מה שנשאר לעשות הוא להעניק לשטיח סירוק ולהחזיר אותו לבעליו. אלא שכשהשטיח נקי מתגלות לעיתים בעיות כמו דהיית צבע או שינויי צבע, אזורים פרומים או קרעים. בהם מטפלים בשלב התיקון.

 

תיקון שטיח: מה הוא כולל

כאשר תהליך הניקוי מסתיים השטיח עשוי לאבד את קשיותו. במקרה כזה מעבים את שכבת הדבק בגבו (תהליך שמכונה אשפרה). אז גם ניתן לבצע תיקונים אם יש בהם צורך.

תיקון שטיח הוא מומחיות בפני עצמה. ישנם סוגים שונים של תיקונים - החלפה או השלמה של חוטים קרועים, פרומים או חסרים, שלעיתים דורשת הזמנה מיוחדת של חוטים זהים; אריגה מחדש וצביעה של חלקים חסרים בהתאם לדוגמא; שחזור מעברי צבע; וכו'.

אם מדובר בשטיח פרסי, אפגני, סיני וכו', מוטב כמובן שהשטיחן שמטפל בו יתמחה בסוג הזה של השטיחים. ישנם מעט שטיחנים שמומחים לטיפול בכל סוגי השטיחים, אבל ישנם רבים שמתמחים בסוג אחד או מספר סוגים. מה שעליכם לעשות הוא להבטיח שתשתמשו בשירותיו של בעל מקצוע שמכיר היטב את סוג השטיח שלכם.

המאמר מוגש באדיבות אתר המקצוענים, מדריך מסווג של בעלי מקצוע במגוון תחומים לרבות תיקון שטיחים, ניקוי שטיחים, שטיחים מקיר לקיר ועוד. מדריך המקצוענים מציע בעלי מקצוע בכשישים סיווגים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב