גולשים יקרים,
אני שמח לפתוח במאמר זה נושא מאוד מעניין והוא הקרב הניטש בין יצרנית ברבי ליצרנית בראץ. מארוול היא היצרנית של ברבי. מדובר בחברת בובות הקיימת מעל 50 שנה ! חברה מאוד ותיקה בשוק שעד לפני עשור שלטה באופן בלתי מעורער בשוק הבובות.
לפני 50 שנה שהיו אומרים בובה היו מתכוונים לתינוקת, הבובות של פעם היו רק בדמות תינוקות אך ליצרנית מארוול צץ רעיון והוא ליצור בובה שנראית כמו אישה אמיתית ובוגרת, הרעיון הזה תפס מהר מאוד ובובת ברבי הפכה ללהיט ! כל ילדה אמרקאית רצתה שיהיו לה כמה שיותר בובות ברבי רזות וחטובות שהיווה מודל עבורה. כמובן שיצרנית הבובות הבינה את הפוטנציאל והחלה ליצור בובות נוספות של ברבי הפעם גם בנים ועוד דמויות של בנות ואביזרים.
שוק האביזרים הפך להיות לא פחות גדול מהשוק של הבובה עצמה, יצרנית ברבי החלה לייצר עשרות אביזרים כגון בגדים, נעלים, כלי איפור והכי חשוב בתי בובות שיכלו להחיל מספר בובות ברבי.
כמובן שמדובר בשוק של מילארדי דולרים ולכן במשך העשורים האחרונים היו לא מעט נסינות של מתחרים לקחת נתח מהשוק של ברבי אך אף חברה לא הצליחה. עד שבשנת 2001 הגיעה בראץ ושינתה את כל התמונה. בראץ הייתה בובה בעלת ראש גדול ומאוד אופנתית ופחות רזה מברבי. להפתעת כל השוק בראץ הצליחה לקחת נתח מרכזי מברבי והיא הפכה לבובה הלוהטת של העשור. לאחר מכן, היריבות בין בראץ לברבי עברה לבתי המשפט ושם בראץ נחלה תבוסה מרה כאשר נקבע כי היא מועתקת מברבי ונאסרה מכירה שלה בכל ארצות הברית!
לפי מה שהבנתי המאבק המשפטי עדיין לא הסתיים ואני אשמח לעדכן במאמר נוסף על מאבק זה.