דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה בין יעוץ רוחני, תקשור וקלפי הטארוט 

מאת    [ 11/01/2010 ]

מילים במאמר: 1879   [ נצפה 3648 פעמים ]

רבים מאיתנו היו פעם אצל קורא/ת קלפים. אחרים ביקרו אצל אסטרולוג, נומרולוג, כירולוג (קורא כף יד), או אפילו "פותחת בקפה".

תהיה השיטה אשר תהיה – הסיבות לביקור אצל יועץ רוחני הן זהות: סקרנות לגבי העתיד, ורצון לקבל הכוונה לגבי דרכנו בחיים, ממי שנראה בעיננו כ"סוכן" של כוחות הגורל ומסתרי הקארמה.

האמת היא שיועצים רוחניים הם בני אדם כמונו, אשר פיתחו את יכולותיהם העל חושיות במידה המאפשרת להם ראיה רחבה יותר של המציאות. זאת בתנאי, כמובן, שהם יועצים אותנטיים (עוד על כך בהמשך). אין הדבר אומר, עם זאת, שהם יכולים, או אמורים בכלל, לגלות לנו את העתיד…

 

נוסטראדמוס והספריה הקוסמית: העתיד עכשיו

 

בכל תרבות בעולם, ובכל זמן, היו רואי נסתר, מגידי עתידות, נביאים ומנחשים. זמנם של מגידי העתידות ביריד, המנבאים לנו על הזר המסתורי שנפגוש, עברו כבר מן העולם במידה רבה. ולכך יש שתי סיבות עיקריות.

הסיבה הראשונה כרוכה בתפיסה מתוחכמת יותר של המציאות הרוחנית. אנחנו מבינים כיום שהעתיד אינו ניתן לחיזוי בוודאות, מכיוון שהוא אינו מגובש עדיין באופן סופי. נכון שקיימות תאוריות אזוטריות המניחות את קיומם של אין-סוף עולמות מקבילים, בכל אחד מהם מתקיים כרגע העבר או העתיד, אך מבחן המציאות מראה שבעוד שרבים מ"מגידי העתידות" אצלם תבקרו יוכלו לספר לכם באופן מדויק למדי על העבר וההווה שלכם – מעטים, אם בכלל, יוכלו לדייק לגבי העתיד באותה מידה. הם עשויים לומר כמה דברים נכונים על העתיד, אך לא יהיה זה באותה רמת דיוק של התיאור שימסרו בנוגע למה שכבר קרה. ומדוע זה כך? פשוט כי מה שעדיין לא קרה יכול עדיין להשתנות. במילים אחרות – העתיד אינו סופי, ולכן אין אפשרות לנבאו בוודאות מלאה.

היכולת לראות את העתיד אכן קיימת, כפי שיוכיחו נבואות ידועות שנתממשו, כמו אלו של נוסטראדמוס, אותו רופא צרפתי ממוצא יהודי בן המאה ה- 16. אך כפי שיוכיחו אי הדיוקים אפילו בתחזיותיו של מי שהיה כנראה גדול הנביאים אי פעם - היכולת להתנבא לא עומדת באותה רמת דיוק של היכולת לראות את העבר וההווה. כיצד זאת? אין לנו תשובות חד משמעיות כמובן. אך הדעה המקובלת עליי, גורסת שהעתיד הוא תוצר של ההווה, וככזה – אפשר לתאר את העתיד כהצטלבות אירועים שמקורם בהווה. נניח למשל שאתם רואים אדם חוצה כביש בלי שהסתכל לפני כן לצדדים. במקביל אתם רואים מכונית מתקרבת במהירות לאותו כיוון. לא צריך להיות מגדת עתידות מקצועית כדי לנבא את העתיד הצפוי לאותו אדם…

נסו לחשוב כעת שהייתם יכולים לראות "הצטלבויות" מסוג זה, אך באופן רחב יותר. למשל – אם יכולתם לדעת כל דבר שקיים ברגע זה בעולם: כל מה שקורה לכל אדם, בעל חיים, צמח, וחפץ בעולם ברגע זה היה ידוע לכם, כולל מה שכל אדם בעולם עושה, חושב, מתכנן, וכיוצא בזה. האם לא הייתם יכולים לנבא על סמך הצלבות של ידע רחב זה אירועים שעשויים לקרות בעתיד? האם לא היתה זו "הגדת עתידות"? יתכן שאלו נראות לכם כרגע שאלות תאורטיות בלבד, כי אין לכם את האפשרות לדעת כל מה שקורה כרגע. אך במציאות הרוחנית, בה אני דן, קיים מושג עתיק ואוניברסלי למדי, המכונה בשמות כגון "הרשומות האקאשיות", "הספריה הקוסמית", "המיינד האוניברסלי", ובימינו גם "האינטרנט הקוסמי". כל דבר ביקום - חי, צומח או דומם - מחובר לכל דבר אחר ברובד עמוק מאוד ובסיסי של הוויתו, ברובד של הנשמה (יותר על מהות הנשמה תמצאו במאמר שלי בנושא תקשור). אותו רובד, המכונה גם תת המודע הקולקטיבי, הוא "מקום" בו מידע עובר מאדם לאדם. במשך אלפי שנים למדו ולימדו מיסטיקנים טכניקות שונות להגיע לאותו מקור עמוק של ידע. הפסיכואנליטיקן קארל גוסטב יונג, למשל, חקר את האסטרולוגיה ואת האי צ'ינג (שיטה סינית בת כ- 5000 שנים ליעוץ רוחני) ומצא שהן שיטות יעילות להתחבר לאותו מקור ידע. הוא תיאר את הקשר בין כל הדברים במונח "סינכרוניזציה", שתיקצר היריעה כאן מלהסבירו לעומק. אך העובדה נשארת שקיימים אנשים המסוגלים להתחבר לאותו מקור קוסמי עצום של ידע.

לפיכך – ניתן להפיק ידע רב על העבר וההווה מאותו "שדה מאוחד", אך עדיין יש לעשות הצלבות של כל מה שידוע לנו על ההווה, כדי לתת הערכה בדבר אפשרויות עתידיות. הבעיה היא שהדיוק הנדרש בעשיית ההצלבות הללו הוא כה גדול – שבאופן טבעי גם בעלי הגישה לאותו מאגר ידע טועים לעיתים תכופות כשהם מנסים להעריך כיצד הנתונים הרבים שיש להם על ההווה יחברו לארועים עתידיים. וזו בדיוק הסיבה שכאשר תבקרו "מגדת עתידות"  – תקבלו מידע אמין הרבה יותר על העבר מאשר על העתיד.

 

האורקל מ"מטריקס" ארכיטיפ היועצת הרוחנית המושלמת

 

אך יש סיבה נוספת, ובעיניי חשובה עוד יותר לכך שימיהם של מגידי העתידות חלפו. הסיבה היא שאנשים העושים עבודה התפתחותית מבינים שלומר את העתיד, גם אם היתה בידינו וודאות לגביו, הוא דבר בלתי אחראי.

ישנם סרטים הממחישים יפה, גם אם ממקום דרמטי או אף בדיוני, עקרונות אלה.

סרט/מחזה אחד כזה הוא "כרמן". כרמן פונה למגדת עתידות המספרת לה שימיה ספורים. בהתאם לכך היא מחליטה לא לבזבז את הזמן היקר שנותר לה, ומבלה את זמנה באופן פרוע ולא אחראי. אגב כך היא מכירה אדם מפוקפק המביא למותה. בעצם – הנבואה הגשימה את עצמה…כפי שקורה, אגב, במקרים רבים גם במציאות. אם היתה כרמן נמנעת מללכת לאותה מגדת עתידות מלכתחילה – יתכן ולא היתה מתה באופן טראגי זה.

האם זה אומר שעלינו להיזהר ממגידי עתידות? באופן כללי - כן. האם זה אומר להימנע לחלוטין מלהיוועץ ביועצים רוחניים? ממש לא! כדי להסביר את דבריי – אמשיך בבקורת הסרטים…

את הטרילוגיה של "מטריקס" בוודאי רבים מאיתנו ראו, ואולי ראו שוב… אחת הדמויות המעניינות ביותר בטרילוגיה היא "האורקל": אשה שחורה, פשוטה למראה, אך חכמה להפליא. היא אינה מגדת העתידות של היריד, המחלקת נבואות שווא, או גרוע מזה – נבואות המגשימות את עצמן. האורקל, כפי שמסביר הסרט, לא אומרת תמיד את מה שבאמת יקרה, אלא את מה שנכון לנו לדעת. היא משמשת מדריכה, מנחה, השוקלת היטב את דבריה, מתוך הכרה בהשפעתם הרבה על הנועצים בה. דבריה לא נשפטים לפי אמיתותם אלא על פי התועלת שהם מביאים.

אפשר להציג את האורקל מ"מטריקס" כארכיטיפ של היועצת הרוחנית האידאלית, שתועלתו של הלקוח היא נר לרגליה, ולכן היא נוהגת באחריות. אחריות, קוראים יקרים, היא מילת המפתח בכל הקשור ליעוץ רוחני. לימוד תקשור מאפשר לנו לקבל הנחיה במקום נבואות.

היועץ הרוחני האמיתי אינו עוסק בלספר לנו ניסים ונפלאות על העתיד, ובוודאי שלא בלהפחיד אותנו, כמו אותה מגדת עתידות של כרמן. היועץ האמיתי עוסק בהכוונה, בהנחייה, בלהראות לנו את הדרך הנכונה. אל היועץ הרוחני האחראי, או האדם שלמד באופן רציני תיקשור מגיעים אנשים הנמצאים בצומת דרכים בחייהם, בתחום הזוגי-משפחתי (לעיתים קרובות במיוחד), מקצועי-פיננסי, בריאותי-רגשי, ועוד. הוא צריך לעשות כמיטב יכולתו והכשרתו לראות מה נכון לאותו אדם לעשות בנקודה בה הוא נמצא, מבלי להפחיד אותו מצד אחד, ומבלי להבטיח לו הבטחות שווא מצד שני. הוא צריך להראות לו את הדרך, אך עדיין להשאיר בידו את זכות הבחירה…

 

קלפי הטארוט דרך המלך אל האור והידע

 

כנער בן 13 גיליתי את עולם הנסתר. למדתי תחילה אסטרולוגיה, אחר כך נומרולוגיה, קריאה בכף יד, קלפים מעשרות סוגים שונים, שימוש בכדור בדולח ומה לא. כשבגרתי טיילתי בעולם, ולמדתי באפריקה שימוש בעצמות לראיית הנסתר, בסקוטלנד קריאה בקפה, ערכתי סיאנסים עם גדול המדיומים דאז, למדתי לקרא באבני הרונים, בעשן של קטורת, בלהבת נרות, באותות מן הטבע…  עסקתי ביעוץ רוחני פרטני במשך 10 שנים, בהם למדתי יותר מכל מהמפגש עם אנשים. מבין השיטות בהן השתמשתי – אהבתי מכל את קלפי הטארוט.

איני יודע אם זה בשל ההסטוריה העתיקה והמסתורית שלהם, הדימויים מעוררי ההשראה והאינטואיציה, הפריסות המגוונות, או היכולת לקבל באמצעותם תשובה אמינה כמעט לכל שאלה. מן הסתם - נראה שמכל הטעמים הללו יחדיו – הקלפים משמשים אותי כבר 22 שנים כדרך המלך אל הרשומות האקאשיות, אל המקום בו נמצא כל הידע, ונעשות ההצלבות...

לא ידוע לנו הרבה על מקורם של הקלפים. הם "הופיעו" באירופה במאה ה- 14, כאילו הונחו שם באישן לילה על ידי המדריכים הרוחניים של האנושות. ישנן רק השערות בדבר שמם ומקורם. רבים בדעה שמקורם מצרי, ושמקור שמם הוא "טא-רוס", כלומר – "הדרך המלכותית" במצרית עתיקה. אמר פרויד שהחלום הוא דרך המלך אל תת המודע. אין ספק שהטארוט הוא דרך המלך אל תת המודע הקולקטיבי. השערות נוספות קושרות את הטארוט לאבירים הטמפלריים, לכתות גנוסטיות ועוד. אחת ההשערות בדבר שמם גורסת שהמילה טארוט, כשהיא נאמרת מהסוף להתחלה - יוצרת את המילה "תורה" (בצרפתית האות האחרונה לא נשמעת).

מאז ועד היום שימשו הקלפים למתן יעוץ והכוונה רוחניים. כל אחד מ- 78 הקלפים המרכיבים את החפיסה מציג דימויים מעוררי השראה. החפיסה נחלקת ל- 2 חלקים. האחד מכונה "הארקנה הראשית", ומונה 22 קלפים ממוספרים, בעלי שמות מסתוריים כמו "המגדל", "הקוסם", "הכוהנת הגדולה", וכמובן "השוטה", שהפך להיות הג'וקר בחפיסה המודרנית.

החלק השני של הקלפים מכונה "הארקנה הקטנה", ומונה 56 קלפים. מפתיע שלמרות היותו החלק הגדול יותר של החפיסה הוא מכונה "הארקנה הקטנה". עם זאת – כוונת המשורר אינה למספר הקלפים כי אם לעוצמת הסמלים שעליהם. הארקנה הקטנה מחולקת בעצמה ל- 4 סדרות, המכונות בשמות מטות, גביעים, חרבות, ומטבעות. בכל סדרה 14 קלפים, הכוללים 10 קלפים ממוספרים, ועוד 4 "קלפי חצר". קלפי החצר הם מלך, מלכה, אביר, ונסיך. הארקנה הקטנה היא ההורה של חפיסת הקלפים המודרניים, בהם הפכה סדרת המטות לתלתנים, הגביעים ללבבות, החרבות לעלים, והמטבעות ליהלומים. החפיסה המודרנית איבדה קלף חצר אחד – האביר, בכל אחת מ- 4 הסדרות. יש האומרים שזה מכיוון שמשמעותו של האביר רוחנית ועמוקה מדי בשביל משחק. זו אולי גם הסיבה שהארקנה הגדולה לא הפכה חלק מחפיסת המשחק המודרנית.

 

 

כיצד נערך היעוץ באמצעות קלפים

 

לפני שיוכל לקרא בקלפים - לומד היועץ את משמעותם של כל 78 הקלפים. יש יועצים המפרשים באופן שונה קלף היוצא "הפוך", כלומר כשראשו כלפי מטה.

בכל מקרה – מציג הנועץ בפני היועץ את הדילמה שלו, או הנושא המעסיק אותו. אז טורף היועץ את הקלפים, ונותן גם לנועץ לעשות זאת. יש יועצים הנוהגים ליצור "מניפה" מהקלפים, ולתת לנועץ לבחור מהם את הקלפים שישמשו לפריסה המתאימה לשאלה שנשאלה.

פריסה היא צורת סידור ספציפית של הקלפים, החוזרת באותו אופן בדיוק בכל פעם. כמובן שרק צורת הסידור קבועה: הקלפים היוצאים בכל פעם שונים. לדוגמא – אם נתייחס ל"פריסה הקלטית", שהיא פריסת הטארוט הידועה ביותר, הקלף הראשון היוצא בפריסה תמיד מתאר את הדברים המסייעים לנועץ, בעוד הקלף השני, אותו  מניחים בהצלבה על הקלף הראשון, מתאר את הדברים המפריעים לו. כדי להמחיש את הדרך בה מפורשים הקלפים ביחס למקום בפריסה בו הם נמצאים – אביא שני מקרים הלקוחים מיעוצי קלפים שערכתי לאחרונה. נועצת אחת התקשתה ליצור קשר עם ילדיה הקטנים. היא העדיפה להתרכז בעבודתה, ולהשאירם עם מטפלת. עם זאת היא חשה אשמה, בגללה הגיעה ליעוץ. בפריסה הקלטית שערכתי לה היא קיבלה את קלף "השוטה" במקום הראשון. משמעות הדבר עבורה היתה שהיא צריכה לאמץ צורת ראיה נאיבית על מנת להיות מסוגלת להתחבר אל ילדיה, כדי לראות את העולם מאותה נקודת השקפה ממנה הם מתבוננים על המציאות. כלומר – ה"שוטה" כאן ייצג כוח מסייע, היות ויצא במקום הראשון. לעומתה – נועצת אחרת ביקשה לברר כיצד עליה להתייחס לבעלה הבוגדני. היא קיבלה את אותו קלף – השוטה – אבל במקום השני. משמעות הקלף כאן היא שתמימותה של הנועצת לאורך השנים, המתוארת על ידי השוטה, עמדה לה לרועץ, היות והמקום השני מתאר תמיד מה שפועל לרעת הנועץ.

רב האנשים סבורים שהיכולת להעניק יעוץ רוחני היא "מתת" מלידה, ושרק יחידי סגולה מסוגלים לעשות זאת. המחקר הפאראפסיכולוגי בן ימינו מראה דוקא אחרת: נראה שכל אדם מסוגל לפתח את יכולתו העל חושית. גם הנסיון מראה שכל אדם יכול ללמוד להשתמש בקלפים ביעילות על מנת לערוך קריאות יעוץ רוחניות. יותר  מכך – עצם השימוש בקלפים מפתח את היכולות העל חושיות הרדומות הקיימות בכולנו, ומחדד את האינטואיציה.

 

ירון זפרן הוא דוקטור לפסיכולוגיה טראנספרסונלית, מחבר ומרצה בינלאומי, ומן המורים הרוחניים המובילים בישראל. במשך 25 שנים הוא לומד, מיישם ומלמד שיטות רוחניות שונות. במסגרת "המכללה ללימודים רוחניים", אותה הוא מנהל, הוא מציע קורסים להכשרת מאמנים בגישה רוחנית, ריפוי בתקשור, שחזור גלגולים והכשרת יועצי פנג שואי. 03-5660066. מידע נוסף בנושא זה באתר הבית של דר' ירון זפרן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב