כיצד מומלץ לעובד להיערך לשיחת המשוב?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כיצד מומלץ לעובד להיערך לשיחת המשוב? 

מאת    [ 09/01/2010 ]
מילים במאמר: 894   [ נצפה 5458 פעמים ]

 
 

במסגרת תהליך ההערכה התקופתי מומלץ מאוד לבקש מכל עובד/ת להיערך לשיחת המשוב. מהן מטרות השיחה? מדוע חשוב שהעובדים ייערכו למפגש? כיצד עליהם להיערך והמלצות לניהול השיחה.

מהן מטרות שיחת המשוב התקופתית?

   · מתן משוב מקיף של המנהל/ת לעובד/ת על הביצועים המקצועיים והתנהגותו בצוות בתקופה שחלפה.

   · הגדרת יעדים לפיתוח אישי, תוך התייחסות לנקודות לשיפור שהוגדרו בשיחת המשוב הקודמת.

   · יצירת דיאלוג והקשבה הדדית בין העובד/ת לבין המנהל. זוהי הזדמנות להקשיב לרגשות

      ולמחשבות של העובד/ת לגבי התקופה שחלפה ולהבין כיצד העובד/ת רואה את הדברים מנקודת המבט שלו/ה.

   · הזדמנות לקשר בלתי אמצעי בין המנהל/ת לעובד/ת.

   · קבלת משוב מהעובד/ת על החברה, המחלקה, ממשקי עבודה, ניהול.

   · שיפור התפקוד המקצועי.

   · העלאת נושאים אישיים.

 

מדוע חשוב לך, העובד, להיערך לקראת השיחה?

        · כדי שתוכל/י לחשוב מראש ולהציג את משימותיך בתקופה האחרונה, כולל הישגים מרכזיים, בעיות שעלו ונקודות עצמיות לשיפור.

        · כדי שתוכל/י לבחון במהלך השיחה האם קיים פער בין הערכותיך את עצמך לבין הערכות המנהל אותך.

        · כדי לחשוב ולהיערך נכון כעובד/ת לקבלת המסרים מהמנהל/ת (לצפות את התגובה ולתכנן אותה כך שיושגו מטרותיך).

        · כדי לחשוב מראש על נקודות של אי-הסכמה או מחלוקת בינך לבין המנהל/ת על מנת לעבד אותן יחד.

        · כדי להיערך נכון לשיחה עם בעיות אישיות או נושאים הדורשים את טיפולו/ה של המנהל/ת.

        · הכנה טובה שלך, כעובד/ת מוערך/ת, ממחישה למנהל/ת את התייחסותך הרצינית לפגישה עצמה, לתהליך ההערכה כולו, לו/ה כמנהל/ת ולארגון.

 

איך מומלץ להתכונן לשיחה?

        · מומלץ שיהיה בידך סיכום המשוב מתקופת ההערכה הקודמת.

        · בדוק/י: האם הושגו המטרות והיעדים שהוצבו בפניך בתקופת ההערכה הקודמת? אם לא - מהם הסיבות או הנסיבות שהביאו לכך שהיעדים לא הושגו?

        · רשום/רשמי לפניך מהן משימותיך המרכזיות (הגדרת תפקידך), עד כמה הן ברורות, מה משקלן בעיניך והאם, לדעתך, קיים פער בין תפיסתך את התפקיד לתפיסת המנה/ת שלך את התפקיד.

        · האם יש דברים שהיית עושה אחרת? מה, לדעתך, הנקודות שעליך לשפר? מה, לדעתך, ת/יאמר עליך המנהל/ת בהקשר זה?

        · חשוב/י על מטרות המפגש - מה ברצונך להשיג? מהם 2-3 דברים שמקשים עליך להשיג את המטרות מה מניע אותך? מה חסר לך?

        · האם יש נושאים אישיים שברצונך להעלות?

        · מה לא כדאי להעלות בשיחה? מה לא יקדם את המטרות?

איך מומלץ לנהל את השיחה?

        · להגיע עם טופס משוב עצמי מלא.

        · חשוב/י על האפשרות האם כדאי לך למסור את הטופס למנהל/ת מס' ימים טרם השיחה.

        · זכור/י ששיחת המשוב מטרתה למידה ושיפור וקח/י את הביקורת באופן בונה ומלמד.

        · אפשר/י למנהל/ת להוביל את השיחה.

        · להקשיב, לא רק לשמוע!

        · נסה/י לא לפעול באופן אימפולסיבי; רשום/י לעצמך הערות במהלך הפגישה ולבסוף העלה/י אותן באופן מסודר ומושכל בפני המנהל/ת.

        · לא תמיד צריך לומר הכל! אמור/י באופן ענייני רק מה שיקדם את מטרותיך.

        · אוירה חיובית בשיחה תתרום לתחושתך בה, וכך תוכל/י לקדם את מטרותיה של הפגישה.

        · חשוב להתייחס בשיחה למכלול הנושאים המאפיינים אותך כעובד/ת ואת תחומי פעילותך.

        · בכל שלב נסה/י לראות מה את/ה יכול/ה לקחת מהשיחה לצורך התפתחותך העצמית ושיפור מתמיד בעבודתך.

 

בהצלחה!

 

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מיכל שמר-דהן בעלת ניסיון רב בניהול משאבי אנוש, יועצת ארגונית ואישית, מנחת קבוצות ומרצה בתחומי ניהול ומשאבי אנוש.
M.A.במנהל ומדיניות ציבורית, אוניברסיטת ת"א
B.S.W בעבודה סוציאלית, אוניברסיטת ת"א
לימודי LL.B במשפטים, מכללת שערי משפט
בוגרת ניהול משאבי אנוש, היחידה ללימודי חוץ, אוניברסיטת בר -אילן

לקשר עמה ניתן לכתוב לדוא"ל: mshemerd@gmail.com

הדברים הכתובים במאמריה מבוססים על הניסיון והידע המקצועי הרב שצברה כמנהלת, במסגרת תהליכי ייעוץ ארגוני ופיתוח מנהלים בחברות ובארגונים בתחומי ההייטק והתעשייה, ובעבור אנשים פרטיים. הדברים מיועדים להעשרת הידע בלבד, אינם מהווים תחליף לייעוץ מקצועי אישי המתאים למידותיו של כל אדם ואדם ואין להסתמך עליהם ככאלה. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

דף הכנה עצמית למוערך/ת בחוות דעת תקופתית*

 

        · אינך נדרש/ת להראות את הטופס שמילאת למנהל/ת, אולם מומלץ לעשות כן.

        · הטופס הוא להכנתך העצמית בלבד ומומלץ להביאו לשיחת ההערכה.

 

משימות עיקריות בהן עסקת במהלך השנה האחרונה:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

הישגים מרכזיים בעבודתך בשנה האחרונה:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

נושאים לשיפור עצמי בהמשך עבודתך:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

תחומים ונקודות לפיתוח עצמי וללמידה עצמית בהמשך:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

נושאים אישיים:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

להיוועצות או לשאלות/ הצעות נוספות ניתן לפנות למיכל שמר-דהן, מנהלת משאבי אנוש.

 

 

בהצלחה !

מיכל שמר-דהן בעלת ניסיון רב בניהול משאבי אנוש, יועצת ארגונית ואישית, מנחת קבוצות ומרצה בתחומי ניהול ומשאבי אנוש.

M.A.במנהל ומדיניות ציבורית, אוניברסיטת ת"א
B.S.W בעבודה סוציאלית, אוניברסיטת ת"א
לימודי LL.B במשפטים, מכללת שערי משפט
בוגרת ניהול משאבי אנוש, היחידה ללימודי חוץ, אוניברסיטת בר -אילן

לקשר עמה יש לכתוב לדוא"ל mshemerd@gmail.com


הדברים הכתובים במאמריה מבוססים על הניסיון והידע המקצועי הרב שצברה כמנהלת, במסגרת תהליכי ייעוץ ארגוני ופיתוח מנהלים בחברות ובארגונים בתחומי ההייטק והתעשייה, ובעבור אנשים פרטיים. הדברים מיועדים להעשרת הידע בלבד, אינם מהווים תחליף לייעוץ מקצועי אישי המתאים למידותיו של כל אדם ואדם ואין להסתמך עליהם ככאלה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב