דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרת הטרנדים המשמעותיים לקראת 2010 בתחום המיתוג האישי (מאור קפלנסקי) 

מאת    [ 09/01/2010 ]

מילים במאמר: 986   [ נצפה 2544 פעמים ]

13 שנים חלפו, ומאז מידע רב זרם בפסי התקשורת, שרק התרחבו והפכו למהירים יותר. האינטרנט בעשור החולף שינה את העולם ואת כל אחד מאיתנו. לנו, כבני אדם, יש יותר אפשרויות ויותר הזדמנויות למימוש עצמי, ולמיתוג האישי באינטרנט - יש חלק נכבד בכך.

בקצב המסחרר בו דברים משתנים, טוב שיש סוף שנה בה אפשר לעצור לרגע, לקחת אוויר ולנסות לחזות מה יהיה בשנה הבאה. אז לפניכם 10 הטרנדים והמגמות הצפויים לנו בתחום המיתוג האישי בשנת 2010:

1. וידאו, וידאו, וידאו אם התוכן הוא המלך, הווידאו הוא המלך של התוכן. בזכות הגידול המתמיד ברוחבי הפס ושטחי האחסון, הוידאו ימשיך לתת את הטון כתוכן המשמעותי ביותר. תוכן וידאו הוא אפקטיבי במיוחד עבור מיתוג אישי כי דרכו ניתן להעביר בצורה המוחשית ביותר את המרכיב האישיותי שגורם לנו להתחבר ולהזדהות עם המותג. ב-2010 יהיה הרבה יותר מקובל להשתמש בסרטי וידאו כחלק בלתי נפרד מקורות החיים (Video Resume), ושירותים כמו VIDEOBIO יהיו פופולאריים מתמיד.

2. מעסיקים יחפשו מותגים ולא עובדים כמו שחיפוש מידע באינטרנט על שירותים או מוצרים הוא דבר טבעי, כך גם יהיה בחיפוש מידע על אנשים. זה תופס בעיקר עבור מעסיקים, שמחפשים מידע על מאות מועמדים על כל משרה, שהוא מעבר לקורות החיים הבנאליים. כאן נכנסים לתמונה גוגל והרשתות החברתיות, שהחיפוש בהם יהפוך ב-2010 לחלק בלתי נפרד מתהליך מיון וגיוס עובדים.

3. רואי חשבון, מאמנים, עורכי דין - מותגים לכל דבר עבור בעלי המקצועות החופשיים הנשענים על שירותי ייעוץ, המיתוג האישי יעבור ב-2010 מ"כדאי" ל"הכרחי". מקצועות אלה, מעבר להיותם סופר-תחרותיים, מחייבים את בעל המקצוע להפגין מומחיות ולהראות את היתרון שיש לו על פני אחרים. שירותים אלה מבוססים בדרך כלל על מגע ישיר של אחד על אחד עם הלקוח, ולכן חשוב מאוד אצלם המרכיב האישיותי בשיווק.

4. קורסים ל-"מיתוג אישי" ייכנסו לאקדמיה עוד מוקדם להגיד שב-2010 "קורס מיתוג אישי" יהיה חלק מהסילבוס של לימודי השיווק במוסדות להשכלה גבוהה, אך אני צופה שאוניברסיטאות ומכללות תחלנה לתת שיעורי העשרה בנושא. מדובר לא רק בתחום מרתק המכיל בתוכו אלמנטים מעולם השיווק, הפרסום, הכלכלה ואפילו הפסיכולוגיה, אלא גם משהו שמהווה צורך בסיסי עבור כל סטודנט שמסיים את לימודיו.

"אל תשתלב - תוביל" הוא הסלוגן המוכר של "המכללה למנהל", אבל המציאות היא שהבוגר הממוצע עובר דרך חתחתים עד שהוא מצליח להשתלב בעבודה שווה. כשהתחרותיות בשמיים וההיצע בקנטים - זה לא פשוט בכלל. סטודנט שיידע את יסודות המיתוג האישי - העשור הקרוב יהיה ורוד עבורו מבחינת קריירה.

5. חיפוש מאוחד ובזמן אמת יהיה זה לא חכם לצפות לירידה בכוחו ובהשפעתו של גוגל בשנת 2010. יחד עם זאת, כדאי לקחת בחשבון כי החיפוש אחרי המידע ברשת ילך וישתכלל - גם עבור הגולש הממוצע. שירותים המאחדים תוצאות חיפוש ממקורות שונים כמו addictomatic.com, יהפכו נפוצים יותר, מנועי החיפוש המסורתיים יחלו לשלב תוכן בזמן אמת (Google Com כבר משלבים תוכן מטוויטר בתוצאות החיפוש). מגמה זו תשפיע כמובן גם על המיתוג האישי באינטרנט - שהבסיס שלו הוא האופן בו שם המותג שלנו (בדרך כלל שמנו המלא) מופיע בתוצאות החיפוש. אז לפני שאתם מלכלכים על הבוס שלכם בטוויטר, זכרו שב-2010 הוא עלול כבר למצוא את המידע מהר מאוד בגוגל בחיפוש פשוט אחר שמו.

6. שכלול קידום וידאו במנועי החיפוש עם הגידול העצום בתוכן וידאו אינטרנטי (ראו סעיף 1), תשתכללנה יכולות חיפוש שלו. עד היום רוב מנועי החיפוש משתמשים בעיקר בכותרות הווידאו, בתיאור וב"טאגים", על מנת לקבוע היכן למקם את סרטון הווידאו בתוצאות תחת ביטוי החיפוש. ההערכה היא כי ב-2010 נראה שיפור משמעותי בתחום זה. דירוג הווידאו ייקבע גם על פי מספר הצפיות בו ובהקשר התוכני שלו לביטוי החיפוש. כבר היום גוגל פיתח טכנולוגיה לזהות את תוכן תמונה, בלי קשר לטקסט הקיים סביבה. מגמה דומה גם נראה בסרטוני וידאו.

7. שיפור בייעול זמן המיתוג האישי באינטרנט התירוץ הכי שכיח אותו מאמץ מי שלא ממתג את עצמו באינטרנט הוא - "אין לי זמן". למרות שכבר הסברתי שבשביל מיתוג אישי באינטרנט אפקטיבי לא צריך יותר מ-3 שעות בשבוע, יכול להיות שב-2010 זה יהיה אף פחות. בשנה זו עתידים לצמוח ולהשתכלל שירותים חדשים שיהפכו את תהליך הבנייה והשמירה על המותג שלנו באינטרנט למהיר ויעיל הרבה יותר. כלים כגון KnowEm, HelloTxt, ו-ping.fm מאפשרים לנו להירשם ולהפיץ מסרים בו זמנית למספר רב של רשתות חברתיות. מבחינת המיתוג האישי זה אומר שנוכל להקדיש פחות זמן להפצה ויחד עם זאת עדיין להגיע ליותר אנשים.

8. SEO (קידום אתרים) אישי לפני שנתיים, כשחיפשתי עבודה כמשווק אינטרנטי אצל חברות לקידום אתרים והצעתי לתת שירותי SEO לשמות של אנשים, הם ראו בזה גימיק ותו לא. היום כבר ברור לכולם, שמחפשים אנשים בגוגל בדיוק כמו שמחפשים כל דבר אחר - ואולי אף יותר. האופן בו השם שלנו מופיע בגוגל הוא עדיין הבסיס למיתוג האישי באינטרנט ויש לעשות הכול כדי שהוא ייראה שם טוב ויופיעו בו דברים חיוביים. או שאין לנו שם מבודל (רמי לוי, למשל), או שיש לנו שם של סלבריטאי (אייל ברקוביץ). לאדם הפרטי יהיה קשה לטפל בעצמו עם בעיות SEO על שמו, אבל בדיוק לשם כך יקומו ב-2010 עוד חברות כמו QAlias או PeoplePond ,LOOKUPPAGE שיעניקו שירותי קידום אתרים על שמות.

9. ממשיכים לנקות "לכלוך דיגיטלי" מילא שם לא מבודל, אבל מה קורה כשיש אזכורים שליליים תחת שם המותג שלך (בדרך כלל השם המלא שלך) בגוגל? כבר לפני כשנתיים כחלוץ בתחום זיהיתי את הצורך בקרב אנשים "לנקות" אזכורים שליליים המופיעים תחת שמם בגוגל, וקמו עשרות חברות המציעות שירות כזה. אני מאמין כי ב-2010 שירותים כאלה יהפכו לפופולריים יותר ויהיו חלק מהשגרה של האינטרנט המסחרי בישראל. שירותים מסוג זה יהיה מקובלים בדיוק כמו כתיבת קורות חיים או שירותי אימון קריירה.

10.חשיבה אחרת על קריירה האפשרויות הטכנולוגיות, יחד עם האקלים התחרותי של שוק העבודה ב-2010, יגרמו לכך שאנשים לא יסתפקו רק ב-"למצוא עבודה שווה", אלא ירצו "לעשות קריירה". המגמה של תחלופת עבודות רק תגבר, לאו דווקא בגלל העובדה שהמשרות יציבות, אלא שהעובדים פשוט "שואפים ליותר" ומרגישים עצמאיים ובעלי חופש פעולה. בדיוק כמו שנתחיל לחשוב על עצמנו כעל חברה שיש לנהל, כך גם נבצע מיקור חוץ לפעילות הקשורות למיתוג שלנו, על מנת להשיג את מטרותינו המקצועיות. לדוגמא: לשכור איש שיווק אינטרנטי שינהל עבורכם את הפצת התכנים לצורכי מיתוג אישי. בקיצור, ניהול הקריירה יהפוך בקרב רבים לג'וב בפני עצמו.

מאור קפלנסקי, משווק אינטרנטי ובלוגר (INTERNETISHI), מבעלי eBrand - המתמחה במיתוג אישי באינטרנט, הדחקת אזכורים שליליים ושיווק ברשתות חברתיות

בלוג מיתוג אישי באינטרנט  http://www.internetishi.co.il מיתוג אישי באינטרנט


מאור קפלנסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב