דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוצאה לפועל - מורה נבוכים 

מאת    [ 09/01/2010 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 3045 פעמים ]

אין ספק כי אחת הבעיות הכלכליות המרגיזות ביותר היא חוב כספי שאינו מוחזר כפי שהוסכם, ואין זה משנה אם מדובר במזונות שלא שולמו בזמן, בצ'קים ללא כיסוי או באי-החזרת תשלומי הלוואה. בדיוק לשם כך נועדו הליכי הוצאה לפועל, אשר מסייעים להחזיר את הכסף האבוד. אם גם אתם מבקשים להחזיר חוב שלא שולם או נדרשים לשלם סכום כספי מסוים אותו לא שילמתם בזמן, לפניכם מידע קצר שיוכל להבהיר במקצת על המערכת של הוצאה לפועל.

מה זה בעצם הוצאה לפועל?

המערכת של הוצאה לפועל הוקמה לשם מימוש פסקי דין או מסמכים כספיים המקבילים להם, כמו צ'קים, שטרי חוב ומשכנתא. עיקר התפקיד של מערכת ההוצאה לפועל הוא לגבות חובות שלא שולמו על ידי אדם מסוים, המכונה "חייב", ולהעבירם אל האדם, המכונה "זוכה", לו היה אמור להעביר את הכספים בהתאם להסכם המקורי. הליכי הוצאה לפועל נועדו לגבות את הזוכה לקבל את המגיע לו בהתאם להסכם ולפי החוק אך הם מסייעים גם לחייב בדרכים שונות. לשכות הוצאה לפועל  ממוקמות בכל רחבי הארץ, כאשר בכל אחת מהן עומד ראש ההוצאה לפועל באותו אזור, הקובע באיזה אופן תתממש גביית החוב.

הליכי החייב והזוכה במסגרת הוצאה לפועל

ברגע שנפתח לחייב תיק בלשכת הוצאה לפועל, נשלח אליו מכתב אזהרה, המתריע בפניו כי נפתח לו תיק בגין החוב ועליו לפרוע את החוב לזוכה או לעורך דינו. המכתב מגדיר בפני החייב תקופה מסוימת, במסגרתה הוא יכול לפעול, כאשר במידה ויחרוג ממנה עלולות להינקט נגדו פעולות נוספות. החייב יכול להעלות טענת "פרעתי", המציינת כי הוא כבר פרע את החוב לשביעות רצונו של הזוכה. במקרה זה, ראש הוצאה לפועל  מחליט בהתאם לנסיבות. החייב יכול גם להעלות התנגדות לביצוע שטר, עקב סיבות שונות, כמו זיוף חתימת החייב על שטר החוב ואז יעברו מסמכי המקרה לדיון בבית המשפט. במידה והחייב אינו יכול לפרוע את החוב במלואו, ניתן לבצע הליכי הוצאה לפועל, כמו שינוי צו החיוב לפירעון החוב בתשלומים. בפני הזוכה עומדים הליכי הוצאה לפועל, המסייעים לו לקבל את הסכום הכספי המגיע לו. הליכים אלו כוללים, בין היתר, עיקול מיטלטלין (אך לא מיטלטלין בסיסיים, להם החייב זקוק למחייה ולפרנסה), עיקול מקרקעין, כינוס נכסים ועיכוב יציאה מהארץ.

מספר עצות לשיפור הליכי הוצאה לפועל

אין ספק כי הליכי הוצאה לפועל לכשעצמם יכולים להיות מייגעים לשני הצדדים, אך על מנת לבצע אותם בצורה הטובה ביותר, כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בנושאי הוצאה לפועל. עורך דין מקצועי יוכל לסייע לכם, מהשלבים הראשונים ועד לפירעון או קבלת החוב. כמו כן, הקפידו לעמוד בזמנים שנקבעו בידי ההוצאה לפועל. עצה זו תקפה גם לזוכה אך בעיקר לחייב, שכן ככל שתתעכבו יגדל סכום חובכם.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב