דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לסיים את זה יפה - היתרונות בחתימה על הסכם גירושין 

מאת    [ 09/01/2010 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 2733 פעמים ]

כל תא משפחתי הוא רגיש ומיוחד במינו, וגירושין יכולים לערער אותו באופן משמעותי ביותר. הסכם גירושין נועד למנוע מתהליך הגירושין להימשך פרק זמן ארוך, ולגרום תלאות נפשיות לבני התא המשפחתי ולבני הזוג. לפניכם מידע קצר על הסכם גירושין, אשר יוכל להבהיר לכם מדוע כדאי יותר לבצע אותו בתהליך הגירושין, וכיצד עורך דין מיומן יכול לסייע לכם להקל על התהליך ולעבור אותו בצורה נעימה ככל האפשר.

מהו הסכם גירושין?

הסכם גירושין הוא בעצם מסמך, המכיל בתוכו סעיפים רבים בנוגע לחובות ולזכויות של בני הזוג לאחר הגירושין. בדרך כלל הסכם גירושין כולל נושאים כמו משמורת על הילדים, דמי מזונות לילדים, הסדרי ראייה וחינוך וחלוקת רכוש. הסכם גירושין מחייב את הסכמתם של שני בני הזוג, ואינו יכול להיות תקף ללא חתימתם. לאחר שההסכם מנוסח, בית המשפט צריך לאשר אותו ולוודא כי הוא הוגן כלפי שני הצדדים. בית המשפט יכול שלא לאשר את ההסכם אם לא נקבעו דמי המזונות ואם ניכר, מסיבה זו או אחרת, כי אחד הצדדים אינו מסכים להסכם. עם זאת, הסכם גירושין נכנס לתוקפו רק לאחר שניתן הגט בבית הדין הרבני. במקרה הצורך, ניתן לבטל הסכם גירושין, בדומה לאופן הביטול של כל חוזה אחר, אם הוא התבצע מתוך הטעיה, כפייה, עושק או טעות. כמו כן, ניתן לבטלו אם אחד מהצדדים אינו עומד בתנאי ההסכם.

יתרונותיו של הסכם גירושין

היתרונות של הסכם גירושין הינם רבים, אך העיקריים שבהם הם מניעת עוגמת הנפש למעורבים בתהליך, קיצור התהליך והימנעות מפנייה לערכאות. תהליך גירושין הינו תהליך במהלכו עולים רגשות רבים על פני השטח. הסכם גירושין מאפשר בעצם לבני הזוג לסיים בצורה יפה את הנישואין, ולמנוע מרגשות אלו לגרום למשברים במערכת היחסים שלהם עם הילדים. הסכם גירושין גם מאפשר להימנע מפנייה לבתי המשפט, העלולה להפוך כל תהליך גירושין למכאיב הרבה יותר. פנייה לערכאות עלולה גם לעורר רגשות שליליים, בייחוד אם יחוש אחד הצדדים שהפסיקה שהתקבלה בעניינו אינה הוגנת. בנוסף לכך, הסכם גירושין מונע הארכה מיותרת בתהליך  הגירושין ומאפשר לסיים את הנישואים בצורה חלקה יחסית.

מדוע כדאי לערב עורך דין בעת החתימה על הסכם גירושין?

עורך דין הבקיא בתחום הגירושין יוכל לסייע לכם לעבור את כל התהליך בצורה נעימה יותר. מעבר לכך שעורך הדין יסייע בניסוח ההסכם ובתהליך הגישור בין בני הזוג עד להסכמה המלאה, הוא יוכל להמשיך ולעזור גם לאחר מתן הגט, כאשר לאחד מהצדדים תהיינה שאלות לגבי מימוש ההסכם. עצם ניסיונו ובקיאותו של עורך הדין יאפשרו לכם לנסח ולחתום על הסכם גירושין הוגן.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב