דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היתרונות של הסכם ממון 

מאת    [ 09/01/2010 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 2685 פעמים ]

בשנים האחרונות ניכר כי זוגות רבים מבקשים לחתום על הסכם ממון. אין זה משנה אם הדבר נובע מכך שאחד הצדדים נכווה בעבר מגירושין מכוערים ומבקש להימנע מהם מבעוד מועד או שאחד מקרוביו חווה זאת על בשרו - הסכם ממון נועד ליצור סיום הוגן ונעים לנישואין, מבלי שאחד מבני הזוג ירגיש כי הונו אותו. אם גם אתם מבקשים לקבוע הסכם ממון, לפניכם מידע קצר שיסייע לכם לבצע זאת בצורה הטובה ביותר.

מהו הסכם ממון?

על פי החוק הישראלי, כל רכושם של בני הזוג אמור להיות מחולק ביניהם בצורה שווה. עם זאת, לאחרונה החוק עודכן ונקבע כי ניתן לחתום על הסכם ממון לפני הנישואין או במהלכם, ובו יקבע כיצד יחולק הרכוש במקרה של גירושין. הסכם ממון נחתם, בדרך כלל, כאשר אחד מבני הזוג מגיע אל הנישואין עם רכוש או הון רבים הרבה יותר מאלה של בן או בת זוגו או כאשר אחד מבני הזוג אינו מעוניין שהשני יתערב בעסקיו במידה וייפרדו. תהיה הסיבה לכך אשר תהיה, הסכם ממון חייב להיות הוגן ובהסכמת שני הצדדים. לאחר שהסכם הממון מנוסח ומוסכם על בני הזוג, הוא מועבר לאישור נוטריון ובית המשפט, אשר בודק אם הצדדים הבינו את ההסכם וחתמו עליו ברצון. כמו הסכם חוזי אחר, גם הסכם ממון ניתן לביטול, אם מוכח כי נעשתה על אחד הצדדים הטעיה, כפייה או עושק או שקרתה טעות במהלך החתימה.

האם כתובה שוות ערך להסכם ממון?

על אף שכתובה הנה בעלת תוקף משפטי, היא אינה תקפה כהסכם ממון בין בני הזוג. כתובה במהותה מציינת את החובות והזכויות של בני הזוג ומגינה על האישה, אך לא מעבר לכך. בנוסף לכך, לא ניתן לראות את הכתובה בתור הסכם ממון, כי על אף שהיא כוללת נוסח סטנדרטי ונוקבת בסכומים, היא לא יכולה להכיל יותר מכך, ועל כן היא אינה יכולה להקיף את כל הממון אשר בבעלות בני הזוג.

סוגי הסכם ממון

ישנם שלושה סוגים עיקריים של הסכמי ממון -

  • הסכם ממון טרום נישואין.
  • הסכם ממון לאחר נישואין.
  • הסכם לחיים משותפים.

הסכם ממון טרום נישואין הנו הסוג הנפוץ ביותר והוא נעשה לפני החתונה עצמה. הסכם ממון לאחר נישואין נעשה לאחר החתונה עצמה, במהלך תקופת הנישואים. הסכם ממון זה אינו מצריך אישור של נוטריון אלא רק אישור של בית משפט או בית דין רבני. הסכם לחיים משותפים מתייחס לבני זוג שחיים ביחד ולא נישאו. בני זוג אלו מכונים ידועים בציבור ומאחר ואין בכוונתם להינשא, הסכם ממון יאפשר להחליט על החיים המשותפים ועל חלוקת הרכוש, במידה ודרכיהם ייפרדו. הסכם זה מתייחס גם לבני זוג מאותו המין.

לסיכום, ניתן לראות כי הסכם ממון בהחלט יכול להסיר דאגות מלבכם, לגבי מה שיתרחש בעתיד אם ייפרדו דרכיכם. עם זאת, כדאי לנסח הסכם ממון ולחתום עליו בשיתוף עם עורך דין מקצועי ומנוסה הבקיא בתחום זה, אשר יסייע לכם ליצור הסכם איכותי, שישמור על חלוקה הוגנת במקרה הצורך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב