דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דמות האישה בקלפי הטארוט- חלק ראשון 

מאת    [ 09/01/2010 ]

מילים במאמר: 1174   [ נצפה 2475 פעמים ]

לאורך ההיסטוריה של המין האנושי, בתרבויות השונות, בסיפורים המיתולוגיים, בדת ובמקומות נוספים ורבים, נפגוש את אלו הרוצים לדכא את כוחה של האשה. הגברים מאז ומעולם ניסו להיות החזקים, אלו שקובעים את החוקים, אך מאחורי הניסיון להיות המין השולט, הסתתר פחד, פחד מפני כוחם של הנשים. זו לא המשיכה המינית, או הפחד שהאישה כביכול תעורר את החולשות שלהם שהפחידו אותם, זה לא המשיכה המינית, או הפיתויים שהאישה מציעה, כפי שבוודאי יגידו אנשי הדת ולא הפחד שהגבר לא יוכל לשלוט בעצמו, הוא זה שהפריע. הפחד הוא מפני משהו אחר. הפחד הוא בפני כוחה של האשה. האישה יכולה לעשות דבר אחד חשוב ומרכזי שהגבר אינו יכול, ומדבר זה פוחדים הגברים יותר מכל- האישה יכולה לתת חיים, והיא הדבר הכי קרוב לכוח הבריאה, לאלוהות.

כוחה של האישה קשור למעגל החיים, מעגל החיים והמוות, היא מחזיקה בסוד החיים. היא זו שנותנת חיים, יוצרת את דור ההמשך, ולא משנה כמה הישגים הזכר יזקוף לזכותו, את דור ההמשך רק האישה תיצור, כך שבסופו של דבר הכוח האמיתי נמצא בידיים שלה.

אם נתבונן על חיי העכבישים, נוכל להתחיל להבין מדוע הגבר כה חושש: העכבישה היא המרכז של עולם העכבישים: אליה מגיעים הזכרים, היא מגדלת את הצאצאים ודואגת להם. היא מרכז העצבים וכל האחריות הקיומית של בני מינה מונחים על כתפיה. הזכר, ממלא את חלקו כמי שנותן הזרע אולם גורלו שונה. הוא חי חיי נדודים ולאחר שסיים את תפקידו הוא ימות בדרך זו או אחרת.

אגב, גם אם לאחר הזיווג הגורלי בין העכביש לעכבישה, מחליטה העכבישה לשחרר את הזכר (בד"כ כיוון שהיא לא רעבה), הוא לא יחיה יותר מאשר כמה שבועות לאחר הזיווג וימות מוות טבעי.

המעניין כאן הוא שנראה שהעכבישה מושכת עכביש מסוים. היא יודעת מה היא רוצה, ולבסוף הוא מגיע. הייתכן והיא טווה קורים נוספים, בלתי נראים המושכים את העכביש הרצוי? האם היא מכשפת אותו?

מה קורה אצל בני האדם?

הנשים לא כל כך חלשות כפי שהגברים סוברים. הן בעצם מרכז היקום והכול נמשך אליהן:  תחילה הגברים, אולם בסופו של דבר החיים עצמם. האישה היא זו היוצרת את החיים, דואגת ומטפחת אותם והכול חייב לעבור דרכה.

גם כאן נראה כאילו האישה מושכת בקורים הבלתי נראים של היקום ולא פעם כשגבר מתאהב באשה הוא טוען שהיא "מכשפת" אותו. הנשים מחזיקות את סודות החיים בדיוק כמו העכבישות, להן יש את הכוח והכול ייעשה כרצונן. כל שנותר להן הוא לטוות את דרכה של האנושות למסלול הנכון.

בשני מאמרים, אני מזמין אתכם לפגוש בשבע הנשים המופיעות בסדרה המרכזית של קלפי הטארוט ולהכיר קצת יותר לעומק את דמותן.

 

 הקיסרית

הכוח המפרה, האישה האימהית

השיעור הרוחני של הקלף: לכולנו יש תפקיד כאן בעולמנו- והוא להיות פוריים. להפרות את כל מה שנמצא סביבנו. זו חובתנו בעולם, וזו גם זכותנו. חובה וזכות זו- להפרות את עולמנו, אינה מתייחסת רק לעיקרון פרו ורבו, והכוונה היא לא רק להביא ילדים לעולם, כי אם לגרום לכל מה שקורה סביבנו להיות מופרה. כך גם נגיע לאושר וסיפוק חומריים, דרך כך שנהייה פוריים בעבודה, בלימודים, במערכות היחסים שלנו, בגינה, בבית ובכל מקום.

במקום שבו אנו לא נהיה פוריים, נמצא את עצמנו סובלים, משועממים, או לא מאושרים, ועלינו לעשות דבר מה בנידון, כיוון שחוסר פריון יהיה הסימן הראשון לחוסר איזון, שיוביל לחוסר סיפוק, התמרמרות, כעס, קנאה, סבל ולבסוף אף יוביל למחלות. זהו עקרון מנחה בחיינו ששומר עלינו, ונותן לנו נקודת התייחסות, דרכו אנו יכולים לשפר את עולמנו ותפקודינו. כאשר אנו פוריים, אנו מחוברים לאנרגיה של שגשוג, הצלחה ואושר.

הקלף בקריאה: בקריאה קלף הקיסרית מייצג פריון, הצלחה ושגשוג. בכל מקום בו נמצא קלף הקיסרית, הוא תמיד יורה על הצלחה. זהו קלף מבורך בטארוט שיכול אף לרמוז על פריון אמיתי כמו ילדים, חתונה, שגשוג כלכלי ועוד ועוד.

דמות האישה בקלף: האישה המיוצגת בקלף תהיה נשית להפליא, רכה ונעימה. היא יפה, מושכת ומטופחת, מודעת לעצמה, בטוחה בעצמה, ויודעת מה היא רוצה.

זו אישה שיודעת לתת ולהעניק אהבה ללא גבול, אך יודעת גם לדרוש לקבל אהבה חזרה ומבקשת שיכירו בנשיות שלה וישעריצו אותה. אישה זו הרמונית וכל דבר בה היא נוגעת מופרה, היא אהודה ואהובה בכל מקום.

 

הכוהנת הגדולה

כוח המסתורין, האישה המסתורית

השיעור הרוחני של הקלף: הקלף עוסק באחד השיעורים החשובים בקלפים. הוא עוסק בצורך להכיר את החלקים האפלים, הלא מוארים בחיינו. הקלף מראה שללא הכרת חלקים אלו, חיינו ידמו לאדם הנכנס בחושך לחדר. אותו אדם ילך לאט ובחוסר בטחון, כיוון שהוא מפחד למעוד או לגרום נזק. כל שעליו לעשות הוא להדליק את האור. וכשידליק את האור יוכל לראות טוב יותר לאן הוא הולך ולצעוד בבטחה. הקלף קורא לנו להאיר את החלקים האפלים שלנו. לא החלקים השליליים והרעים שבנו, אלא את אלו שאנו לא רוצים לראות, ושאנו חוששים מפניהם ולא רוצים לגעת בהם. אנו חוששים מפניהם, כיוון שאנו פוחדים מהבלתי ידוע, מהלא מוכר, ויש נטייה טבעית לא להתמודד או להתעמת אתם. אולם עד שלא ניגע בהם לא נהיה שלמים אף פעם.

לכן, קלף הכוהנת הגדולה מראה שזה הזמן ללמוד ולהכיר את כל הצדדים שבנו. זה הזמן להבין כי חוסר הוודאות והמסתורין האופפים את חיינו, ייעלמו כשיתגלה עולמנו הפנימי. כשזה יקרה, נהפוך לאדם שלם, יציב וחזק יותר.

הקלף בקריאה: קלף הכוהנת הגדולה, כמו קלף השוטה, אינו יכול לתת תשובה, ועל אחת כמה וכמה- תשובה סופית. לא ניתן לתת תשובה כאן כיוון שזהו קלף של מסר הקורא לנו לבאר את הנסתר שבנו, ללמוד ולהכיר את כל החלקים מהם אנו חוששים. כשזה ייעשה ישתנה עולמנו והתשובה תבוא מאליה.

כשהקלף מופיע בקריאה, הוא מדבר על חוסר ודאות ומסתורין. דברים רבים לא ברורים בחיינו ותחושתנו היא שאנו הולכים על קצה של תהום, שדבר לא בטוח, אולם בחיים, לא צריכים תמיד "ללכת על בטוח". בחיים יש גם מסתורין וחוסר ודאות ולמרות שאולי אנו לא רואים את זה, אם אנו ניתן לחיים להוביל אותנו אל הלא ידוע, אנו נלמד את השיעור אותו אנו צריכים לעבור, שיעור שיעזור לנו לצמוח ולגדול. שיעור שבסופו הכול יהיה ברור.

דמות האשה בקלף: דמות הכוהנת הגדולה הנה דמות חצויה, החיה בשני עולמות בו זמנית. עולמה הנסתר, האפל והלא מוכר, ועולמה המואר, המוכר. כשדמות זו תהיה לא מאוזנת אנו נפגוש אישה  הנצמדת לחלקים המוארים והמוכרים שבחייה, וכמו אדם העומד על קצה צוק, היא תפסע לאט ובאימה צעד אחר צעד בחייה, כשציפורניה אוחזות בפחד במציאות המוכרת על-מנת להבטיח את אחיזתה.

אך באיזה שהוא שלב היא תגלה שמתחתיה אין תהום, והיא כלל אינה עומדת על קצה של צוק. אם היא רק תבטח בעצמה ובכוח המסתורי שקורא לה להבין את שאר החלקים הלא מוארים שבה, ותעשה את הצעד הנועז, חייה ישתנו מבלי היכר. היא כבר לא תחשוש, תהיה מחוברת לכוחה הפנימי, לאינטואיציות שלה, תדע מה נכון לה ואיך להוציא לפועל את רצונותיה.

האישה המיוצגת בקלף זה, גם היא תהיה נשית להפליא, יפה ומושכת, אך יחד עם זאת נראית מהוססת ובמידה רבה מרוחקת ובלתי מושגת.

אישה זו משתייכת לסוג האנשים שנראה שהם זורמים עם החיים ושניתן לכוון אותם לאן שרוצים. כשמבקשים מהן לעשות דבר הן תעשנה "כן, כן" עם הראש, אבל אם ליבן לא יהיה שלם- הן יעשו רק את מה שנכון עבורן. לא ניתן לשלוט בהן והן יודעות יפה מאד לדאוג לעצמן.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. על הכותב בהרחבה תוכלו לקרוא באתר הבית: טארוט חלומות וקצת יותר. את שגיא והנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה. וכן בקורסי: טארוט ו- חלומות אותם הוא מלמד. אם ברצונכם להעמיק קצת יותר, ולקבל את קורס המבוא לקלפי טארוט של שגיא (חינם) הרשמו כאן, וישלחו אליכם שנים-עשר שיעורים במייל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב