דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לשמור על המחשב נקי מוירוסים ללא אנטי וירוס? 

מאת    [ 07/01/2010 ]

מילים במאמר: 676   [ נצפה 3314 פעמים ]

מרביתנו יכולים לישון טוב יותר בלילה בידיעה שהמחשב שלנו מאובזר בתוכנת אנטי וירוס, שיכולה למנוע וירוסים ואיומים נכנסים אחרים. מתוך פרנויה, חלק מאתנו אפילו יתקינו מספר תוכנות אנטי וירוס על גבי המחשב - זוהי פעולה מוגזמת ואינה מועילה! אין ספק, שעם הדברים שאנו מבצעים על המחשב ועם האינפורמציה שאנו מאחסנים בו - בטיחות של מידע רגיש היא עדיפות ראשונה. ובכל זאת... הרשו לי לציין שעם קצת נסיון, כולנו יכולים לשוטט באינטרנט בשלום בליווי אבטחה מינימלי.

אני מניחה שברגע זה ממש, לא מעט קוראים יחשבו לעצמם "לא תודה". וזה מובן לחלוטין. תוכנת האנטי וירוס מתאימה לרב האנשים, אבל ללא קשר לעובדה זו, חשוב לפתח הרגלי גלישה בטוחה ברשת, ע"מ לשמור על תקינות המחשב ולמנוע איומים כגון תוכנות זדוניות. מה משמעות "הרגלי גלישה בטוחה ברשת"? בקצרה, לא מדובר באלו שמבלים את זמנם באתרי פורנו מפוקפקים ואתרי הורדות כאלו ואחרים. זיהוי תכנים שאינם תמימים ואף רעים, הם קו ההגנה הטוב ביותר של כולנו! תוכנות זדוניות שחודרות למחשב, בד"כ מגיעות "ארוזות" בתכנים לגיטימיים לכאורה, כדוגמת תוכנה, מדיה, קובץ מצורף למיל ועוד רבים... כך שאם איזשהוא וירוס תקף את המערכת שלך, סביר מאוד שבאופן לא מודע איפשרת לו להכנס בדלת הראשית.

אם כך... למה שלא אתקין אנטי וירוס?

אתם יכולים לקרוא לי עצלנית או פזיזה וחסרת זהירות, אבל מצאתי שעבודה עם אנטי וירוס יכולה להיות מטרד. צריך להוציא כסף בשביל מוצרים טובים והגונים כדוגמת NOD32 או Kaspersky, בעוד שאלטרנטיביות חינמיות בד"כ פחות טובות ומציפות אותנו בפרסומות ותכנים מעצבנים אחרים. כל זה, מודגש בפרסומות מוצרי חברת Apple, ששמה לא מעט דגש על חוויות מחשב נטולה ווירוסים וסיכונים אחרים הקשורים לבטיחות המידע שלך. אני מודעת לכך, שאני מתארת את הדברים בכלליות וכי ישנם מוצרי אבטחה שמציעים הגנה מספקת. אבל, גם כשעבדתי עם תוכנת אנטי וירוס שעמדה על המשמר, הופיע חלון פופ-אפ מס' בודד של פעמים, כך שדאגה לגבי אבטחה פעילה הפכה לנטל, שפשוט אינו נחוץ עבורי.

ברור לי, שלא ניתן לנטרל את כל האיומים וזה בסדר. פורטל הגישה לרשת האינטרנט, השתנה משמעותית לאורך השנים. מרבית הדפדפנים המודרנים, יעדכנו ויזהירו מאתרים חשודים. כמו גם, שירותי מייל אלקטרוני המבוססים על דפי רשת יבצעו סריקה של קבצים מצורפים וישנם כלים נוספים רבים, שיסייעו בהגנת המחשב והתכנים. במילים אחרות, סביר שהיום אנחנו הרבה יותר בטוחים ברשת, מאשר היינו בעבר.

טיפים להגנה על המחשב מוירוסים...

כמו שציינתי קודם לכן, ביקור באתרים מהימנים הוא הכרחי, כמו גם לסמוך על האינסטינקטים שלנו - ישנם מס' כלים שיכולים לסייע לנו בכך.

עדכוני תוכנה - שמירה על מערכת ההפעלה מעודכנת היא חיונית. בנוסף, חשוב לשמור על עדכון התוכנות המותקנות על גבי המערכת. אינפורמציה זו נכונה, ללא קשר לסוג ההגנה שיש לך. חשוב לוודא, שמערכת ההגנה שלך מעודכנת ולהתקין תוספות ועדכונים עם יציאתם.

סריקות תקופתיות ברשת - תוכנת אנטי ווירוס מבית Eset, מציעה תוכנת סריקה ברשת, שניתן לעשות בה שימוש ללא תשלום. (היא מתקינה באופן זמני תוכנה, שניתן להסיר אותה עם תום הסריקה) בנוסף, תוכנת Malwarebytes היא כלי פשוט ונטול מטרדים ששווה שיהיה מותקן על גבי המערכת.

הייתי מציעה, לבצע את שניהם כל מס' שבועות לפני השינה או כמובן, אם עולה הצורך בכך. ביצוע קומבינציה זו מידי פעם יבטיח על שמירת המערכת.

בקרת תנועה ברשת - שימוש בחומת אש סטנדטית של Windows בשילוב עם נתב NAT, בד"כ מספיקה ושומרת על פעילות תקינה ועל הרשת נעולה.

תחזוקה כללית - בין סריקות המערכת, אם אתה מרגיש לא בנוח לגבי קובץ מסוים בצע סריקה! סריקה זו, יכולה להתבצע ע"י תוכנת האנטי וירוס שלך, במידה ויש לך. במידה ואין לך, גש ל- Virus Total והעלה את הקובץ לצורך אנליזה. Virus Total הינו כלי חינמי שיסרוק את הקובץ תוך שימוש בעשרות מנועי אנטי וירוס. עם תום הסריקה, התוכנה תציג פירוט של ממצאי כל מנוע אנטי וירוס.

הגנה וטיפים נוספים - אם במקרה אתה עובד עם דפדפן מסוג Firefox ואתה מעוניין לשמור עליו מאובטח, עד כמה שניתן השתמש ב- NoScript. NoScript מאפשר לך להגדיר אלו אתרים יריצו JavaScript, Java ותוכן Exe. בכך, תוכל למנוע איומי XSS & Clickjacking.

שימו לב, זהו לא סוד שמשתמשי Avid של טכנולוגית שיתוף קבצים הם בסיכון הגבוה ביותר "להדבק" במשהו. למרות זאת, ישנם קהילות שיתוף מכובדות כביכול כדוגמת torrent, מצאו אותם ועבדו רק איתם. בנוסף, הקפידו לקרוא ביקורות, מרבית האנשים שהורידו קובץ מסוים, יפרסמו תגובה לגבי ממצאי בדיקת האנטי וירוס.

למעבר לכתבה ב- בלוג גולדטופ מחשבים :

http://blog.goldtop.co.il/2009/12/איך-לשמור-על-המחשב-נקי-מוירוסים-ללא-אנטי-וירוס/

 

בלוג גולדטופ מחשבים | פורטל החומרה הגדול בישראל http://blog.goldtop.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב