דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה VoIP? 

מאת    [ 07/01/2010 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 4961 פעמים ]

בטח שמעתם על אנשים שמשתמשים באינטרנט כשירותי טלפון ושמעתם על המאות שקלים שהם חוסכים בחשבון הטלפון... ואז שאלתם את עצמכם: "מה זה VoIP ואיך זה עובד?" צוות גולדטופ שם לעצמו כמטרה לנסות ולהבהיר את הנושא האפוף הזה!

ראשי התיבות VoIP מסמלות Voice Over Internet Protocol. שירותי VoIP, טכנולוגיה חדשה יחסית שמשדרת אותות קול בזמן אמת ועושה שימוש במחשבי האינטרנט במקום קווי הטלפון הסטנדרטיים של חברות הטלפון השונות. הטכנולוגיה אינה מושלמת, אנו שומעים כל הזמן תלונות על כך שאיכות הסאונד אינה טובה ושלעתים תקופות ישנה השהיה בשידור האות. אין ספק, ששירותי ה- VoIP הופכים מתוחכמים יותר עם הזמן ויש להם יתרון אדיר בכך שעלויות השרות זולות יותר מהשירותים שמציעות חברות הטלפון המקומיות. חלק ממשתמשי שרותי VoIP יכולים לחייג לחו"ל בחינם בשימוש בתוכנות VoIP חינמיות, מה שכן איכות השיחה עלולה להיות ברמה נמוכה יותר.

בעוד שיש אלפי אנשים שמשתמשים בשרותי VoIP בטלפונים הנראים לנו רגילים לחלוטין ודומים לסט המצוי במשרד או בבית, הרבה ממשתמשי VoIP בוחרים להשתמש בסט מיקרופון ואוזניות המחובר למחשב שלהם. נכון שעם סט אביזרים כדוגמת זה, קיימת תחושה של טלפן באיזה חברת תקשורת או איזה גיימר מטורף... אבל אל תטעו שרות VoIP הוא מערכת תקשורת לכל דבר וחברות הטלפון המקומיות חוששות שציבור הקהל הרחב ינטוש את קווי הטלפון הרגילים ויעבור לאלטרנטיבה האינטרנטית הזולה יותר.

אז נשאר לנו לכסות עוד פרט קטן... איך אתה יכול להשתמש בשרותי VoIP?
עקוב אחר השלבים הבאים:

שלב ראשון - וודא שחיבור האינטרנט שלך עובד כראוי

הדבר הראשון שאתה צריך זה חיבור טוב לרשת האינטרנט, מה שאומר רוחב פס מספק. סביר שחיבור ADSL 2MB יהיה הולם ואם אינני טועה הוא די סטנדרטי בארץ, נכון להיום. קיימים אתרי אינטרנט חינמיים שבודקים את מהירות הגלישה, רוחב הפס, קצב הורדה והעלאת קבצים.

שלב שני - בחר בספק שירותי VoIP

רישום לספק שירותי VoIP הוא הכרחי לביצוע וקבלה של שיחות. בחירה של ספק שירותי VoIP מתאים היא חשובה על מנת לנצל את הטכנולוגיה במלואה, ברר איזה ספק מציע לך את השרותים המתאימים ביותר לצרכים שלך ובעלויות נוחות לכיס. 

שלב שלישי - בחר בתוכנית המתאימה יותר עבורך

לאחר שבחרת את ספק שרותי VoIP, עליך לבחור תוכנית מתאימה מבין התוכניות שמציע הספק.

שלב רביעי - רכוש ציוד מתאים

הציוד לתפעול שירותי VoIP יכול להיות זול או יקר מאוד, תלוי בצרכים שלך. אם אתה מבצע תקשורת מבוססת תוכנה PC-PC כל שאתה צריך מלבד המחשב שלך הוא סט אוזניות ומיקרופון או רק מיקרופון ומערכת שמע (רמקולים). חלק מספקי ה- VoIP מאפשרים לך לקבל שיחות לנייד ובכך חוסכים לך הוצאה כספית על אביזרים נלווים. כל שתצטרך לעשות הוא להתקין אפליקציה על הפלאפון או לגלוש לשירותי הספק ברשת האינטרנט הסלולארית.

ע"מ לתפעל את שירותי ה- VoIP המבוססים על חומרת המחשב יהיה עליך לקנות מתאם טלפון למחשב ATA וסט טלפון. יש באפשרותך לרכוש טלפון VoIP ובכך לחסוך רכישה של מתאם טלפון, טלפונים אלו בד"כ מעט יקרים ולרוב עסקים עושים בהם שימוש.

שלב חמישי - קבלת מספר טלפון

אם אתה מעוניין להרחיב את שירותי ה- VoIP אל מעבר למחשב ה- PC שלך, תיהיה זקוק למספר טלפון. מס' הטלפון ינתן לך עם ההרשמה לספק שירותי VoIP והעברת התשלום, לא משנה אם בחרת להשתמש בשירות מבוסס תוכנה או חומרה.

שלב שישי - הגדרת VoIP

במידה ובחרת להשתמש בשירותים מבוססי תוכנה, תהליך ההגדרה שצפוי לך הוא פשוט למדי. כל שתצטרך הוא להוריד את תוכנת ה- VoIP, להתקין אותה על גבי המחשב/פלאפון, להזין את שם המשתמש והסיסמא, להוסיף אנשי קשר ולהתחיל לדבר!

במידה ובחרת להשתמש בשירותים מבוססי חומרה, יהיה צורך בחיבור מתאם ATA לנתב האינטרנט שלך וחיבור הטלפון למתאם ATA. לאחר מכן, יתכן ויהיה צורך לבצע הגדרות שונות בעזרת המחשב, עקוב אחר הוראות הספק והתייעץ עם צוות התמיכה במידת הצורך.

שלב אחרון - איכות השמע

לאחר התקנת התוכנה, יהיה עליך לגשת להגדרות התוכנה ולבצע התאמה של הסאונד. בדוק אם הציוד שרכשת עובד כראוי, הגדר אותו כך שיעבוד בצורה הטובה יותר ויספק לך איכות שמע גבוהה. בצע שיחות עם חברים/משפחה וודא שהם שומעים אותך טוב כמו שאתה שומע אותם... ואל תשכח לשמור על קשר!

לקריאת הכתבה  ב- בלוג גולדטופ מחשבים :

http://blog.goldtop.co.il/2009/12/מה-זה-voip/

 

בלוג גולדטופ מחשבים | פורטל החומרה הגדול בישראל http://blog.goldtop.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב