רבים מכם שואלים את עצמכם איך אפשר למכור יותר ממה שיש, כאשר יש לכם קהל מבקרים קבוע בחנות / באתר?
אז ככה, דעו לכם שדי והותר אם אתם מאמינים ביכולתיו של המוצר, ומאמינים כי קיימים אלה הצריכים אותו. תוסיפו לכך את ההנחה שאלה שצריכים אותו מבקרים את עסקיכם או אתרכם, אך לא בטוח שכיום אתם עושים מספיק כדי למכור להם.
אז מה אפשר לעשות?
בהתבסס על אותה נקודת הנחה, שאתם רוצים למכור ללקוחות שכבר מבקרים אצלכם, וכל מה שאתם יודעים זו העובדה שהם מבקרים אצלכם.
עכשיו, נסו להעריך את הסיבות המרכזיות לכך שמבקרים אצלכם. מה המוצר הנצרך ביותר? מה המוצר שלפי דעתכם רוב קהל היעד שלכם מבקש?
במידה ואתם מחזיקים חנות - דאגו שהמוצר יהיה בגבוה העינים של הלקוחות, במקום שבו יוכלו לצפות בו בקלות ולהבחין בו. היתרון בחנות, הינו שניתן לבחור אפילו יותר ממוצר אחד שיופיע באופן בולט.
לעומת זאת, אם אתם מחזיקים אתר אינטרנט - קיימות לרשותכם מספר דרכים לייעל את המכירות. נסו לקבוע מהן מילות החיפוש המשמעותיות ביותר דרכן מוצאים אתכם במנועי חיפוש. לדעת מה אנשים חיפשו כאשר הגיעו אליכם, זה נתון יקר ערך! תוכלו לפרסם את המורצ שאותו חיפשו כבר בעמוד הראשי, להציג תמונה לפיה אתם מתרכזים בעיקר במוצר הזה. "אלופים" של ממש ביצירת אותו המוצר עבור הלקוחות!
דרך נוספת היא להפנות גולשים לעמודים מסוימים באתר, בהתאם למילות החיפוש אותן ביקשו - במערכת מתקדמות ניתן לבצע זאת באמצעות פאנל ניהול, ואם עדיין לא הקמתם אתר אינטרנט - תוכלו לבקש זאת מחברת בניית האתרים שפניתם אליה (תוספת לא קלת-תקציב, אבל אפשרית בהחלט). בדרך הזו, תוכלו להציג ללקוח עמוד בית שונה בכל פעם שייכנס לאתר, בהתאם לפי המוצר שאותו חיפש במנוע החיפוש!
דרך נוספת, שבה משתמשים בעיקר ברוב האתרים העסקיים, הינה להציג מספר מוצרים עיקריים הנמכרים ע"י בית העסק, ולהציג את היתר לאחר לחיצה לכניסה לעמוד משני.
בכל אופן, אם בחרתם מוצר או כמה מוצרים ספציפיים שבהם אתם מתמקדים, דאגו להיות מקצועיים בתחומכם, שהרי אלה הם המוצרים הבכירים שלכם, ואתם צריכים להשיג עליהם מידע רחב יותר מאשר על יתר המוצרים.
אם תפגינו באתר / בחנות מידע רב לגבי מוצר מסוים, יכולותיו, השגיו, והדרך להבדיל בין מוצר זה או אחר, לדעת מה טוב במוצר ומה לא, וכן הלאה - הלקוחות יקחו אתכם ברצינות רבה יותר. דאגו שהמידע יהיה אובייקטיבי ככל הניתן - תחושה של מתן מידע אובייקטיבי ללקוח מעוררת אצלו סימפטיה ואהדה כלפי המוכר העוזר, ומגדילה את הסיכוי למכור לו. באתר שלכם, כתבו / שלחו קישורים למאמרים טובים הקשורים למוצר, מידע זה יעורר אצל הלקוח תחושה של מתן תמיכה טובה מטעם העסק.
דבר נוסף שהמידע באתרכם יעזור לכם לשמר הינו כמות הגולשים הקבועה. תוכן טוב באתר מכירות יגרום לגולשים להיכנס שוב ושוב לאתר, יתן להם את הסיבה להיכנס לאתר שוב ולא להרגיש שהם נכנסים בעצם לאתר שמתכוון רק למכור להם מוצרים. נסו להתמקד גם בכלי הזה! לשמר גולשים קבועים באתר משתווה כמעט לזכייה בלוטו. הרי מה לא תיתנו אם קונה טוב ופוטנציאלי יכנס אליכם לחנות הפיזית אחת ליום או יומיים, ויקשיב בשמחה למה שיש לכם להגיד. הדרך נשמע מופרך - אך באינטרנט זה אפשרי! לשמר גולש אם כן באמת משתווה לזכייה בלוטו. שיטה נוספות לשימור לקוח הינו הצטרפותו למאגר רשימת התפוצה שלכם.
מאחל לכם שתוכלו להפקיד את המירב מהמדריך, ולהוציא ממנו רעיונות נוספים.
בהצלחה,
- דוד לוי - שיווק אתרים (הבלוג שלי)
- בניית אתרים עסקיים (העסק שלי)
- בניית אתר לעסק (צפו ברשימת לקוחות חלקית)
המלצות שלי על בתי-עסק ועצמאים:
ניתן לפנות אלי תמיד במייל: david@davidlevy.co.il אשמח לתת ייעוץ (אפילו בחינם) בכל הקשור לכתיבת מאמרים, קידום אתרים והקמת אתרי אינטרנט למטרות עסקיות.