דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משרדי רואי חשבון מבצעים תפקיד חשוב עבור משלם המסים 

מאת    [ 07/01/2010 ]

מילים במאמר: 552   [ נצפה 1857 פעמים ]

רואי חשבון ממלאים תפקיד חיוני בכל עסק משום שתפקידם הראשון הוא לדווח לממשלה את הכנסות החברה ולשלם בהתאם את המסים וההיטלים הנדרשים. מסים הם המקור העיקרי של ההכנסות לכל ממשלה. תשלום מסים מאפשר לממשלה לשלם את הוצאותיה אשר כוללות פרויקטים תשתיתיים, משכורות של עובדי הממשלה ופעילויות ותוכניות של הממשלה. במלים פשוטות, עסקים משלמים מסים על מנת להבטיח שהממשלה תדאג לאותם עסקים.

במקרים רבים, הדבר באמת קורה בדיוק כך. הכסף שהעסק משלם מאפשר לממשלה המקומית לבנות כבישים נוספים. כבישים אלו מאפשרים לאנשים לבקר באזור העסקים וכך לבעלי העסקים יש יותר נפח עסקים.

מסים משלמים עבור משכורות עובדי הממשלה אשר יוציאו את הכסף שהרוויחו במשכורתם בקניית דברים להם הם זקוקים כגון מזון וביגוד. המסים שהחנות משלמת מביאה לכמות גדולה יותר של אנשים לקנות ממנה.

משרדי ראיית חשבון גם משפרים את התהליך לא רק בכך שהם מספקים לעסקים שירותי ראיית חשבון אלא גם על ידי הוספת שירותי ייעוץ פיננסי לתחומי עיסוקם. רישום נכון של פעולות פיננסיות ודיווחן בצורה טובה לפקידי השומה לא רק מסייעים לך לחסוך כסף אלא גם מספקים לך תמונה טובה יותר על מצב עסקיך. תוכל אז לדעת כיצד להשקיע את רווחיך, ובאיזו צורה וסוג של השקעות עליך לבחור.

קח לדוגמה בעל עסק כמו מרפאה אלטרנטיבית; רואה חשבון יבצע פחת של הריהוט לאורך מספר שנים שלאחריהן בעל העסק יוכל למכור את הריהוט הישן ומהתמורה שיקבל עבורו יוכל לרכוש ריהוט חדש. החיסכון שמשרד ראיית החשבון יביא כאן הוא שהריהוט הנמכר יהיה כבר מופחת במלואו וכך כל שקל שבעל העסק יקבל על הריהוט יחשב כרווח מלא והוא יוכל להפחית את הריהוט החדש במהלך 5 השנים הבאות בדיווח לרשות המסים שמשרד ראיית החשבון שלו יגיש.

משרד ראיית חשבון מקומי בא לידי ביטוי במיוחד במהלך תקופת הדיווח לרשויות. אז רואה החשבון מקבל לידיו את כל הדוחות, עובר עליהם ומכין אותן לדיווח עבור הרשויות. רק רואה חשבון מוסמך לחתום על דוח רווח והפסד שעליך להגיש מידי שנה לרשויות.

רואה חשבון יכין עבורך את הדוח, ישלח לך אותו לבדיקה ויזמן אותך לפגישה. זהו התהליך אצל מרבית רואי החשבון בישראל. בפגישה תוכלו לעבור ביחד על הסעיפים תוך כדי ניתוח הסעיפים השונים והמגמות המסתמנות מהנתונים כמו רווח גולמי, רווח תפעולי, יחס מלאי, יחס חייבים ועוד אינדיקטורים על מצב העסק.

במהלך שנת המס ובהתאם לצרכיו של העסק, יהיה עליך לייצור קשר עם רואה החשבון כדי לשמוע את חוות דעתו ו/או הצעתו לגבי פטור ממסים, הכרה בהוצאות מוכרות, סליקת כרטיסי אשראי וכדומה. שירות זה ניתן לקבל באמצעות הטלפון או המייל ואין צורך להיפגש.

רואה שחבון יורם שיפר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב