דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרציתם לדעת על פתיחת חברה ולא העזתם לשאול 

מאת    [ 06/01/2010 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 2411 פעמים ]

 

אנשים רבים מבקשים לנצל את המציאות הכלכלית הנוכחית שלאחר המשבר, בכדי לשנות כיוון מקצועי או להתפתח באותו התחום. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות פתיחת חברה. הליכי פתיחת חברה דורשים הכנה ותוכנית מדוקדקים, ויכולים אמנם לייגע קמעה מבחינה בירוקרטית אך אין ספק כי זהו צעד משמעותי ומספק ביותר. לפניכם מידע קצר, אשר נועד לסייע לכם להתחיל את המסע בדרך אל פתיחת חברה משלכם ברגל ימין.

 

מהי בעצם חברה?

לפני שנבחן את השלבים בתהליך של פתיחת חברה, כדאי להגדיר לפני כן מהי חברה ומהם סוגי החברות העיקריים. חברה הנה התאגדות עסקית, אשר מהווה רשות משפטית אוטונומית בפני עצמה. בראשה עומדים המנהל הכללי, הדירקטוריון והאסיפה הכללית. ישנם שני סוגי עיקריים של חברות - חברות פרטיות וחברות ציבוריות. בחברות פרטיות יש בעל מניות אחד או מספר מצומצם של בעלים. במידה והאחריות על המניות מוגבלת החברה מכונה "בע"מ". את המניות של חברה ציבורית ניתן לסחור בבורסה, ולכן היא בעצם פתוחה יותר לציבור הרחב.

 

תהליך פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיעשות על ידי כל אדם או תאגיד, כל עוד החברה אינה נוגדת את חוקי המדינה ואת תקנות הציבור. הליכי פתיחת חברה נעשים באמצעות הגשת בקשת רישום חברה אל רשם החברות. בקשה זו כוללת את תקנון החברה, תצהירים לגבי בעלי המניות והדירקטורים הראשונים ואופן חלוקת המניות. תצהירי בעלי התפקידים השונים צריכים להיות מאומתים על ידי עורך דין. כמו כן, בעת פתיחת חברה יש לשלם אגרת רישום חד-פעמית, העומדת על סך 2,200 ש"ח. לאחר מכן רשם החברות בודק אלמנטים שונים, כגון האם כל המסמכים שהוגשו נכונים, האם החברה ושמה אינם נוגדים את החוק, מאמת את הפרטים של בעלי המניות והאם שולמה אגרת הרישום. במידה והוא מוצא שהכל תקין, הוא רושם את החברה, ממספר אותה ומוציא לה תעודת התאגדות.

 

מדוע כדאי להיעזר בשירותי עורכי דין בעת פתיחת חברה?

מעבר לכך שבמהלך פתיחת חברה יש לבצע אימות של זהות בעלי המניות והדירקטורים על ידי עורך דין, כדאי להסתייע בשירותיו במהלך כל שלביה של פתיחת חברה. מאחר ומדובר בצעד משמעותי ביותר, כדאי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. עורך דין מקצועי, המתמחה בדיני חברות, יסייע לכם במהלך כל התהליך של פתיחת חברה ויסייע, בין היתר, לנסח תקנון חברה נכון אשר יבהיר את מטרות החברה, את התנהלותה ואת ההסכמים בין בעלי התפקידים. יתר על כן, עורך דין מנוסה יסייע לכם להתמודד עם כל ההליכים הבירוקרטים ויקל עליכם לצלוח אותם בשלום ולא קשיים מיותרים.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב