דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעיות גב אחרי לידה 

מאת    [ 06/01/2010 ]

מילים במאמר: 639   [ נצפה 3079 פעמים ]

בעיות גב אחרי לידה

בעיות גב אחרי לידה זו תופעה שכיחה שהרבה אמהות סובלות ממנה. במהלך ההיריון גוף האישה עובר לא מעט שינויים פיזיולוגיים והורמונאליים שמשפיעים על תנועת הגוף במרחב, על גמישות הגוף ועל היציבה.

לאחר הלידה המשקל פוחת והגוף מנסה לשוב לעצמו, אבל זה לא קורה בבת-אחת. השילוב של המאמץ  ההריוני שארך תשעה חודשים ביחד עם השינויים ביציבה הנגרמים בעקבות הסטת מרכז הכובד של הגוף - גורם לנשים רבות לסבול בתקופה הזו מכל מיני בעיות גב וכאבים אשר מקרינים לעיתים גם לאזור הרגליים.

 

בעיות גב אחרי לידה – גורמים

בעיות גב אחרי לידה נובעות מכל-מיני סיבות. הבולטת שבהן פעילות יתר של שרירים ורקמות באזור הגב, בעת נשיאת הגוף וייצובו ובעת תנועה. הגבר בנוי מקבוצות שרירים ובין קבוצות השרירים השונות ישנה קבוצה הקרויה "זוקפי הגב", שמטרתם לגרום לגוף שלנו לשמור על איזון, להיות זקוף ולמנוע מאיתנו ליפול לפנים עקב כוחות הגרביטציה הפועלים עלינו. קבוצת זוקפי הגב פועלת שעות נוספות בהיריון, שהרי יש על הגוף משקל נוסף של 15 ק"ג, משקל הגוף והרחם.

גם שרירי הישבן ושרירי הירך האחורית, אשר מחוברים לשרירי הגב, חשובים בייצוב הגוף. שרירים אלו מסייעים לתמיכת הגב התחתון, ועבודה רבה שלהם, כמו גם חוסר בגמישות ובאלסטיות, עלולה לגרום לכל מיני בעיות גב.

סיבה אפשרית נוספת לבעיות גב היא זריקת האפידורל. ישנן נשים רבות אשר סובלות מבעיות גב וכאבים עזים גם אחרי חודשים ארוכים לאחר הלידה. הבשורות הטובות הן שלא צריך לסבול בעיות גב. הרפואה האלטרנטיבית מציעה סוגים שונים של טיפולים לטיפול בבעיות גב, על כמה מהם תוכלי לקרוא כאן.

 

בעיות גב אחרי לידה – טיפול טבעי ויעיל

עיסוי שבדי: זהו עיסוי מרגיע ויעיל הנעשה בשמנים מפנקים. עיסוי שבדי משפר את תיפקודי הגוף, ממריץ את מחזור הדם, מאיץ חילוף חומרים בגוף, משחרר שרירים תפוסים, מקל על בעיות גב, מסייע בריפוי כאבים. לעיסוי שבדי השפעה חיובית על כל מערכות הגוף.

רפלקסולוגיה: רפלקסולוגיה היא שיטה שמאבחנת בעיות ומטפלת בהן באמצעות כף הרגל. ההנחה שבבסיס השיטה הזאת גורסת שעל כף הרגל האנושית משתקפים כל איברי הגוף – על כל תחלואיהם ופגמיהם. התבוננות בכף הרגל ונגיעה מושכלת בה יכולות להעשיר את האינפורמציה שמקבל המטפל בנוגע למצבו הגופני והנפשי של המטופל. טיפול רפלקסולוגיה הוא פתרון מומלץ ויעיל בבעיות גב, לאיזון ורגיעה ולשיפור תפקוד כל מערכת הגוף.

 

 

לקבלת מידע נוסף אודות בעיות גב ושיטות אלטרנטיביות לטיפול, את מוזמנת להיכנס ולהוריד חינם את הספר – "לתת לכן גב". הספר מביא מידע מגוון על כאבי גב והדרכים למניעתם וטיפול בהם ללא תרופות ותופעות לוואי.

יהודית מורי, קוסמטיקאית רפואית בשיטת ד"ר דב קליין, מסירה שיער בשיטת האינפרא אדום-תוצאות מטיפול ראשון, מעסה רפואית מוסמכת ורפלקסולוגית. מומחית לטיפול בכאב, מ"מור קליניק" קליניקה לקוסמטיקה רפואית, הסרת שיער באינפרא אדום, רפואה אלטרנטיבית ושיזוף בהתזה בראשל"צ. במרכז מיגוון טיפולי יופי וגוף לנשים באוירה הוליסטית. www.morclinic.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב