דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספורט להקלה על כאבי גב 

מאת    [ 06/01/2010 ]

מילים במאמר: 710   [ נצפה 5470 פעמים ]

ספורט להקלה על כאבי גב

 

כאב גב – גורמים נפוצים

 

קיימות סיבות רבות לכאב גב. הנפוצות שבהן: ישיבה ויציבה לא נכונה, עבודה פיזית מאומצת, תנועות מוטעות, מתחים ומחסור בספורט. כאב גב הוא הדרך של הגוף להתריע לבעליו שיש בעיה בגב שצריך לטפל בה. כאב גב מצריך טיפול יסודי. לא מומלץ להתמודד עם כאב גב באופן נקודתי וזמני באמצעות כדורים נוגדי כאב. זה פותר את הבעיה רק לכאורה, אבל הרסני לטווח הרחוק. חשוב לבדוק בצורה מעמיקה ויסודית מה הסיבה שבגללה נוצר כאב גב ולטפל כמו שצריך בגורמים לבעיה.


איך ספורט יכול לסייע להקלה על כאב גב?


כדי להקל על כאב גב וכן על מתחים שהביאו לכאב הזה, מומלץ לנסות שיטות טיפול מתחום הרפואה המשלימה כגון: עיסוי, שיאצו, כירופרקטיקה וטווינא. את הטיפולים חשוב לשלב עם פעילות גופנית מתונה וספורט הולם ומתאים, על פי בחירתכם והעדפותיכם. ספורט רפואי מועיל גם לגוף וגם לנפש. פעילות גופנית מתאימה תסייע במניעת כאב גב באמצעות חיזוק השרירים התומכים בעמוד השדרה ותתרום להפחתת תחושת הכאב בעזרת הפרשת חומרים כימיים הקרויים אנדורפינים.

לפניכם מספר אפשרויות של פעילויות ספורט רפואי מתחומים שונים המסייעים להקלה על כאב גב:

 

שיטת פלדנקרייז

 

פלדנקרייז היא שיטת לימוד אשר נועדה לשפר ולשכלל את היכולת התפקודית של השרירים והשלד. שיטת פלדנקרייז עוזרת בהקלה והפחתה של כאבים שונים בגוף, לרבות כאב גב, ומסייעת באופן משמעותי בשיפור היציבה והתנועה. שיטת פלדנקרייז לא מרפאה את הכאב, אלא מונעת את התפתחותו ומסייעת בהקלה על כאב גב.

 

הליכה מתונה

 

וגם ריקודים, טיול בחיק הטבע או עבודה בגינה הם סוגים שונים של פעילות גופנית מאוזנת ומהנה, שקל להתמיד בהם ושהם תורמים רבות לשמירה על גב בריא. הליכה מתונה של 45 דק' כל יום יכולה לעזור הרבה לזרימת הגב בגוף, להפעלת השרירים, לחיזוק השלד ולהירגעות ושחרור ממתחים. הליכה מתונה על בסיס יומי יכולה להיות פתרון זמין, קל ויעיל להקלה על כאב גב.

 

יוגה טיפולית

 

היוגה הטיפולית היא שיטה יעילה מאד להקלת כאב גב פתאומי, כאב גב הנובע מגב תפוס או כאב גב כרוני. הן אם מדובר על כאב גב שנובע מיציבה או ישיבה ממושכת והן אם מדובר על כאב גב כרוני כתוצאה מפגיעה, פריצת דיסק, תאונה, או ניוון, ליוגה הטיפולית יש פתרון. מטרתה של היוגה הטיפולית לשקם את הגב, לחזק שרירים חלשים, לשחרר מקומות עם מתח, להפחית כאב, לתקן יציבה ולפתור מהשורש בעיית כאב גב. 

 

 

לקבלת מידע נוסף אודות בעיות גב ושיטות אלטרנטיביות לטיפול, את מוזמנת להיכנס ולהוריד חינם את הספר – "לתת לכן גב". הספר מביא מידע מגוון על כאבי גב והדרכים למניעתם וטיפול בהם ללא תרופות ותופעות לוואי.

יהודית מורי, קוסמטיקאית רפואית בשיטת ד"ר דב קליין, מסירה שיער בשיטת האינפרא אדום-תוצאות מטיפול ראשון, מעסה רפואית מוסמכת ורפלקסולוגית. מומחית לטיפול בכאב, מ"מור קליניק" קליניקה לקוסמטיקה רפואית, הסרת שיער באינפרא אדום, רפואה אלטרנטיבית ושיזוף בהתזה בראשל"צ. במרכז מיגוון טיפולי יופי וגוף לנשים באוירה הוליסטית. www.morclinic.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב