דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לחזק זוגיות? לחדש אהבה?- על רומנטיקה זוגית 

מאת    [ 07/12/2006 ]

מילים במאמר: 587   [ נצפה 13013 פעמים ]

זה מתחיל עם ההבנה, שכל מערכת יחסים זקוקה לתדלוק שלה. נסיבות החיים היומיומיות, הלחץ, שעות עבודה מרובות, הטיפול בילדים ומטלות שונות- כל אלו יכולים להוות גורמי שחיקה בקשר הזוגי שלכם.

בהתחלה זה מחוסר זמן - אילוץ "טכני", ממשיך לעובדה שהפכתם להיות הורים לילדים במשרה מלאה, ממשיך דרך תקשורת שהפכה להיות תפקודית וקשורה למשימות נדרשות, ומסתיים בכך ש'שכחתם' בכלל שאתם זוג.

האם קורה שלא נותר פנאי לעיסוקים שאהבתם? פנאי טכני, פיזי או נפשי? האם אתם מכירים את המשפטים: "למי יש חשק? כוח? זמן? אנרגיה?"

אז.. איך בכל זאת מתחזקים את הזוגיות ?

תקשורת

* שפת גוף- כשאתם משוחחים עם בן/בת הזוג שלכם, הביטו בעיניים שלהם. שימו לב שבעת כעס, המבטים שלכם אינם נפגשים, ובעת קירבה- אתם נוטים להתבונן ישירות.
* תקשורת ישירה ופתוחה- הביעו את הרגשות, המחשבות, הפחדים והרצונות שלכם. ככל שאתם מאפשרים לעצמכם להיות גלויים ולשתף את בן/בת הזוג שלכם, כן אתם מחזקים את החברות ביניכם. זוגיות טובה מתחילה מחברות טובה.
* העובדה שאתם יחד, איננה מספרת לבן/בת הזוג שלכם אוטומאטית, שאתם אוהבים אותם. אמרו זאת להם. זו תזכורת מקרבת וחשובה.

בילוי
* צאו מהבית, לפחות אחת לשבוע, יחד, רק שניכם. תוכלו לצאת להליכה רגלית, לים, לבילוי מוסדר כמו סרט או מופע. באשר תהיו, אפשרו לעצמכם לשוחח, להחזיק ידיים, לתקשר.
* מצאו תחביב או פעילות ששניכם נהנים לחוות. פנו זמן בלוחות הזמנים שלכם לבילוי משותף שבו אתם עוסקים בעניין זה. אם אתם מגדלים ילדים קטנים, מצאו עיסוק קצר- מועד לביצוע בבית, בעודם ישנים.
* היפתחו להשתתף בתחביב של בן/בת הזוג שלכם, גם אם אין זה תחביב מועדף עליכם. הכירו את עולמו/ה. תנו להם להרגיש שהם מספיק חשובים לכם, כך שאתם מסבים תשומת לב לתחום היקר לליבם. ייתכן ותגלו כי הנושא/ הפעילות דווקא מוצאים חן בעיניכם.
* יוזמה אחרת, שונה, היוצאת מהשגרה, מרעננת קשר זוגי. השתובבו. שחקו, השתעשעו ומצאו דרכים יצירתיות וחדשות לעשיית דברים 'רגילים'. לו אתם בני נעורים כעת, היכן הייתם מקיימים את הסקס הבא שלכם? איזה בילוי הייתם מציעים לבן/ בת הזוג שלכם? הפתיעו. גם את עצמכם.

מודעות
* מהי האיכות שאותה אתם רוצים לחוש בזוגיות שלכם? קבלה, תמיכה, אהבה, חיוך, ביטחון, שמחה, זרימה, חמימות? העניקו לבן/בת הזוג שלכם את האיכויות שאתם רוצים לקבל. מצאו דרכים לבטא איכויות אלה. כל אנרגיה שאתם מעניקים- אתם מקבלים. במקום להמתין לקבלה, העניקו אותה. זה עובד.
* אם אתם נתקלים בקושי רב להעלות את הזוגיות שלכם על דרך המלך, מצאו לכם ייעוץ מקצועי הולם. זה יכול להביא לשינוי משמעותי בחייכם. משבחרתם בכך, עשו זאת ללא ציפייה או דרישה מבן/בת הזוג שלכם להצטרף או להשתתף גם כן. אתם יכולים לשנות רק את עצמכם.
* שחררו התחשבנות, ציפיות וביקורת. אם טרם למדתם כיצד לעשות זאת- מצאו קורס מורה או מטפל שיסייע לכם לשנות תבניות רגש וחשיבה, ולשחרר דפוסים שהוטבעו בילדות שלכם (ואשר אתם עשויים לשחזר כעת שלא במודע).
* ולסיום- התמסרו לאהבה, לאינטימיות, לסקס. ללא מעצורים. רק באופן זה תוכלו לגעת בדופק החיים, ללא פחד. להרגיש.
* וחוץ מזה- מצאו דרך רומנטית או מפתיעה לסקס שלכם.

רומנטיקה
* אפשרו לעצמכם זמן מוסיקלי משותף. בכל פעם אחד מכם אחראי על התוכן והסגנון. שירו או האזינו יחד. תנו למוסיקה למלא אתכם. רק תהיו.
* כיתבו פתקים של אהבה שיחכו לבן/ בת הזוג שלכם בבוקר, שילחו במשך היום הודעת ס.מ.ס שמחממת את הלב. השקיעו תשומת לב לקשר הזוגי כמו בתחילתו.
* הפתיעו במתנה קטנה. זה יכול להיות משהו סמלי ביותר, שבא מהלב. סתם כך, ללא סיבה מיוחדת.

ותהנו..

שלכם

אוריאלה פז-מורין


אם אתם רוצים לקרוא עוד מאמרים מרתקים ולקבל כלים נוספים, מסר אישי, דרכים ליצירת מופלאות ויישומיות לאיזון והגשמה בחייכם לפי שיטת אומגה- היכנסו כעת לאתר הבית. באתר תוכלו למצוא מידע על מיני-סדנאות פתוחות לקהל בנושאים מגוונים מדיי שבוע- מאמרים מרתקים מדיטציות ועוד..
כותבת המאמר היא אוריאלה פז-מורין מפתחת שיטת אומגה-O.P.M. שיטת אומגה משלבת בתוכה שימוש ואימון בכוח התודעה והמגנוט לשם יצירת מציאות רצויה. השיטה מהווה "מכון כושר" אישי וכוללת כלים מעשיים וקלים להפעלה המשפיעים על איכות החיים, בגוף ובנפש.
אתר הבית לעדכונים שוטפים: http://www.oriella.co.il
טל' 03-6359699
oriellaz@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב