דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להתגבר על ירידה בדחף המיני ולהשיב את הסקס לחיינו. 

מאת    [ 06/01/2010 ]

מילים במאמר: 718   [ נצפה 3940 פעמים ]

ירידה בדחף המיני הינה בעיה המשותפת ומוכרת לכולנו בשלבים מסוימים בחיים. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות. בריאותיות כלכליות ואפילו מטאורולוגיות, אך על נקודה אחת אין מחלוקת. לדחף מיני בריא ולחיי מין פעילים ישנה חשיבות רבה מאד על איכות חיינו. מספר עיצות כיצד להתגבר על ירידה בדחף המיני ולהשיב את הסקס לחיינו.


מתוך מגזין פעימות און-ליין יולי, 2008

 


רבים מאיתנו חווים תקופות בחיים במהלכן אנו חשים שהדחף המיני שלנו נחלש ולעיתים אף נעלם לחלוטין. אפשר להרגע. כולנו עוברים את זה בנקודה כזו או אחרת בחיינו. ישנן נשים שהדחף המיני שלהן גובר בתקופת ההריון. ישנן אחרות שזה פועל בדיוק ההפך. ישנם גברים שהלהט המיני שלהם גובר בקו ישיר עם ההצלחה העיסקית והמקצועית שלהם. ישנם אחרים שעבודתם, תהיה מוצלחת אשר תהיה מנקזת מהם כל גרם של אנרגיה ומבלי שהם שמים לב לכך הדחף והלחץ להגיע להצלחה כלכלית תופס את מקומו של הדחף המיני.

לירידה בלהט ובדחף המיני סיבות רבות, אך ההשפעה שהיא גורמת על חיינו היא לרוב משותפת. פגיעה בדימוי העצמי שלנו, ביחסים שלנו עם בני הזוג ולבסוף פגיעה באיכות החיים שלנו . מה גורם לבעיה זו - כאמור דברים רבים יכולים להשפיע על החשק המיני שלנו. לרוב שינוי בדחף המיני מיוחס לבעיות בריאותיות ו/או שינויים הורמנוליים המושפעים מגילנו או ממצבנו הבריאותי. הדחף המיני שלנו נתון גם להשפעה משמעותית מצד הבריאות הנפשית והמנטלית שלנו. לתחושות כמו עצב, דכאון, לחץ וחרדה יש משקל עצום על היצר המיני שלנו ולהפחתת העניין בחדר המיטות. לעיתים ירידה קיצונית יכולה לנבוע מקבלת בשורה על מצבנו הבריאותי, העלולה להכניס אותנו להלם, חוסר אמון חרדה, צער ואפילו רוגז. לתחושות הללו השפעה שלילית מאד על הדחף המיני שלנו. אך ישנן סיבות נוספות העלולות להשפיע על העניין המיני שלנו בעצמנו בבני הזוג שלנו ובכלל. לא רק בעיות בריאותיות משפיעות על כך. לעיתים חווה הגוף שלנו שינויים כמו כאב ועייפות ואין ספק שאי נוחות פיסית מהווה אף היא תרומה משמעותית לירידה בדחף המיני. מיני. לכך ניתן להוסיף גם תגובות כתוצאה מנטילת תרופות חדשות העלולות אף הן להשפיע על היצר המיני שלנו. 

אך יהיה מצבנו אשר יהיה ותהיה הסיבה אשר תהיה, אסור לשכוח שחיי מין פעילים וטובים ודחף מיני בריא הינם מהמרכיבים החשובים ביותר באיכות החיים שלנו. ולכן להלן כמה דרכים כיצד לטפל במצב בו אנו חשים ירידה בדחף המיני:
שתפו את בת או בן הזוג שלכם בנושא
שמירה על תקשורת פתוחה ומלאה בין בני זוג הינה חשובה לא פחות מכל דבר אחר ככלל ובהקשר לחיי מין בפרט. ספרו לבת או בן הזוג שלכם עד כמה אתם אוהבים אותם ונהנים להיות איתם מבחינה מינית. שתפו אותם כי תרצו לעבוד יחד איתם על הבעיה במטרה להחלים ולהחזיר את הדחף המיני. שיתוף זה יאפשר לבת או בן הזוג שלכם לדעת ולהבין שהקירבה האינטימית בינכם חשובה לכם מאד. במידה ואתם פתוחים לסוג של פתרון זה הרי שניתן לשקול פניה ליעוץ מקצועי כגון יועצים זוגיים או מטפלים המתמחים בטיפול מיני זוגי. שימוש בערוץ זה יכול לשמש דרך לקראת פתרון הבעיה ואפילו להתניע מחדש את היחסים שלכם. אך אם אתם חשים שהתקשורת הזוגית שלכם טובה מספיק וכי היחסים שלכם אינם מצויים בסכנה כל שהיא בשל בעיה זו , אז יתכן שלא תזדקקו לעזרה מגורמים חיצוניים.

התייעצו עם הרופא שלכם

חיי מין בריאים ופעילים הינם נדבך חשוב בבריאות שלנו. לכן, אל תתביישו ובררו עם הרופא המטפל האם יתכן שהירידה בחשק המיני הינה תוצאה של נטילת תרופה כזו או אחרת או תוצאה של המצב הבריאותי שלכם באותה נקודת זמן. לעיתים לא קל לנו לחשוף סוגיה רגישה זו בפני אדם זר, אך זכרו כי רופאים נתקלים בשאלות אלו מצד מטופליהם לעיתים קרובות והן יכולים לשמש כאוזן קשבת מצוינת ואף לייעץ לכם כיצד לטפל בעניין.

הקדישו יותר תשומת לב לתחושות שלכם
האם אתם חשים שישנם מצבים בהם הדחף המיני שלכם חזק יותר מאשר במצבים אחרים? אם כן נסו לברר עם עצמכם מה גורם לכך. חזרו לעשות דברים שגרמו לכם בעבר לחוש סקסים . הכלל הוא שאין כללים. רכשו לכם בגדים סקסיים. השתמשו בבושם החביב על בן הזוג שלכם. חזרו להשתמש בנרות ובשמנים בחדר השינה ובמקומות אחרים בבית . בידקו האם דברים אלו מסייעים לכם להכנס לאוירה הנכונה. לעיתים שינוים גדולים בחיינו מתרחשים בשל לעיתים שינוים קטנים בהתנהגות שלנו וזה נכון גם לגבי התחושה שלנו כלפי עצמו וכלפי חיי המין שלנו. כל אלו נועדו לסייע לנו להתחבר מחדש עם התחושות והרגשות המיניים שלנו.

ולסיכום. החזיקו מעמד ואל תוותרו. בעזרת אהבה ותקשורת פתוחה ניתן להשיב את הדחף המיני ואת חיי המין הפעילים אל חיינו וכתוצאה מכך לשפר משמעותית את איכות החיים שלנו.

שחל טלרפואה - רפואת העתיד פועלת כבר היום, בעשרות אלפי בתים בישראל

עשרות אלפי המנויים של שחל מצוידים במכשור טלרפואי מהמתקדמים בעולם, ההופך את האבחון מהבית לפשוט וידידותי. האמצעים הטכנולוגים העומדים היום לרשות הטלרפואה מאפשרים לצוות הרפואי מעקב שוטף אחרי מצבו של המנוי, בארץ או בעולם.
התקף לב | מחלות לב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב