דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע נשים מתות יותר מגברים מהתקפי לב? 

מאת    [ 06/01/2010 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 2645 פעמים ]

סקר שחל כבר הוכיח כי המודעות לסימפטומים השונים של התקפי לב אצל נשים – נמוכה בקרב הציבור הרחב. האם זהו ההסבר היחיד לשיעור המוות הגבוה אצלן?
מאת: רועי שני ועופר מאיר
 
"גורמים רבים אחראים על שיעור המוות הגבוה ממחלות לב של נשים בהשוואה לגברים" אומרת סוזן ליין מ-"Women Heart", הקואליציה האמריקאית לנשים עם מחלות לב, "הגורמים העיקריים הם אבחונים שגויים הנעשים על ידי רופאים, וחוסר מודעות של הנשים עצמן המבלבלות בין גורמי סיכון לסימפטומים". היא מוסיפה.

בסקר שחל שערכנו באחרונה, גילינו את המודעות הציבורית הנמוכה לסימפטומים של "התקפי לב נשיים" – בהשוואה להתקפי לב טיפוסיים, בדרך כלל של גברים.
בעיתון Daily News היוצא לאור במיזורי, ארה"ב, שוחחו עם כמה אנשי מקצוע, וביקשו לבדוק, בין היתר, את הסיבה לכך. "אבחון וטיפול במחלות לב אצל נשים שונה משל גברים" אמרה לעיתון תמי רוברטס, תזונאית מומחית מאוניברסיטת מיזורי.

"למשל", היא הסבירה, "מדד חשוב לניבוי מחלות לב כליליות אצל נשים הוא דווקא רמות נמוכות של כולסטרול, בעוד שאצל הגברים דווקא רמות גבוהות של הכולסטרול הרע הן אינדיקציה לבעיות לב". לדברי רוברטס, גם הסיכוי של נשים לשרוד לאחר ניתוח לב, וגם הסיכוי שהן יזכו לטיפול יסודי ומקיף למחלות לב נמוכים יותר.

"אבחונים שגויים של מחלות לב אצל נשים זה דבר שבשגרה", הוסיפה ליין. "למרות קווי היסוד הטיפוליים הברורים של בתי החולים ושל הרופאים למקרים של מחלות לב, יותר נשים נפטרות בבתי חולים לאחר התקף לב מפני שהן לא זוכות לאותו טיפול כמו הגברים". ו-90% מהרופאים בטיפול נמרץ כלל אינם יודעים כי מחלות לב הורגות יותר נשים מגברים".
לדברי ליין, גילוי מוקדם ופיקוח רפואי של גורמי הסיכון העיקריים למחלות לב יכולים למנוע כ-80% מהמקרים, והבעיה נעוצה בחוסר מודעות של הנשים לגורמי הסיכון למחלות לב.

ידוע כי נשים רבות מתעלמות מהסימפטומים, מפני שהן מאמינות שהן צעירות מדי בכדי לחוות התקף לב. נשים חייבות לשים לב כאשר הן חשות כאב או לחץ במרכז החזה, קוצר נשימה, כאב שמקרין על הכתפיים, צוואר, גב, זרועות או לסת, דפיקות לב חזקות או מהירות במיוחד, כאב בבטן העליונה, בחילה, הקאה או הפרעה קשה בעיכול, הזעה בללתי מוסברת, סחרחורת מלווה בתחושת חולשה ועייפות קיצונית ופתאומית.

ליין מדווחת כי כשליש מהנשים אינן חשות כאבי חזה בעת התקפת לב, וכשני שליש מדווחות על שפעת כשבועיים-חודש לפני התקפת הלב. "סימפטומים של התקף לב לב יכולים להיות שונים אצל נשים מאשר אצל גברים. וחשוב שנשים יכירו את הסימפטומים הנפוצים" אומרת רוברטס, ומוסיפה "זה גם מאוד חשוב שנשים ידרשו טיפול יסודי ומקיף כשמדובר בבריאות הלב".

שחל טלרפואה - רפואת העתיד פועלת כבר היום, בעשרות אלפי בתים בישראל

עשרות אלפי המנויים של שחל מצוידים במכשור טלרפואי מהמתקדמים בעולם, ההופך את האבחון מהבית לפשוט וידידותי. האמצעים הטכנולוגים העומדים היום לרשות הטלרפואה מאפשרים לצוות הרפואי מעקב שוטף אחרי מצבו של המנוי, בארץ או בעולם.
התקף לב | מחלות לב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב