דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רגע לפני שמזמינים הפלגה רומנטית ביאכטה: מה חשוב לדעת על שייט רומנטי 

מאת    [ 05/01/2010 ]

מילים במאמר: 1141   [ נצפה 4165 פעמים ]

ברכותינו! יש  לכם אירוע לחגוג: יום הולדת, יום נישואין או אירוע זוגי אחר. ויתכן ומדובר רק ברצון להשקיע קצת בזוגיות, בלי כל סיבה מיוחדת. חיפשתם משהוא חדש והחלטתם על משהו שונה: שייט רומנטי.  חיפשתם בגוגל או בבינג, חרשתם את הרשת ומצאתם לא מעט חברות המציעות חבילות דומות. סיננתם מתוכם את מי שנראים לכם מתאימים יותר מאחרים, ועכשיו אתם מתלבטים כיצד לבחור את מי שמתאים לכם? מי יעניק לכם את החוויה שלה ציפיתם, ומי יותיר אתכם עם טעם של החמצה?

יש  דרכים רבות להתמודד עם הדילמה. מאמר זה מציג טיפים שיסייעו לכם לשאול את השאלות הנכונות, לקבל את ההחלטה הנכונה ולבחור את השייט המתאים לאירוע שלכם.

  • בדקו מי מהמתחרים  מתמחה באירוע מהסוג שחיפשתם. עסקים רבים מהווים "כלבויניקים" לענייני שייט, ומשמשים במקביל בית ספר לשייט, מועדון, או כולם יחד, ובזמן הפנוי מפעילויות אלה מוציאים הפלגות לזוגות. באלה, הספינה בה תתארחו לא תמיד תהיה מתאימה או נקייה מספיק. וודאו שהספינה שלכם תהיה נקיה ומסודרת - לא תרצו לצאת לשייט רומנטי ביאכטה שזה עתה חזרה מהפלגת דייג או מהפלגת מועדון שחבריו פיצחו בה גרעינים ושפכו משקאות על הרצפה. מן הסתם לא תרצו להפליג גם ביאכטה המשמשת למגורים (של בעליה, המפעיל אותה גם לאירוח..) ולשבת לצד הגרביים ששכח לכבס או עם הכביסה המקופלת... לעומת אלה, קיימים עסקים מתמחים, העוסקים אך ורק בארגון הפלגות מסוג זה, ואשר בחרו עבורכם את היאכטה המתאימה. אלה ידאגו גם שתהיה תמיד מבריקה לצורך ההפלגה הרומנטית שלכם.
  • אל תזמינו שייט באמצעות מערכת הזמנות כלשהיא באינטרנט. דברו בעצמכם עם הגופים השונים, והתרשמו  מרמת המומחיות של הצוות ומאיכות השירות. לא תרצו לשוט עם מי שיצר אצלכם רושם ראשוני רע, או שהתרשמתם שאינו אמין, וודאי לא תרצו שעל החוויה המיוחדת שלכם יהיה אמון מי שעימו לא יצרתם "קליק" במהלך השיחה. זה האירוע שלכם - אל תתפשרו עליו.
  • הקפידו לבדוק מה משך ההפלגה. הדיל זול - אולי קניתם שייט קצר של שעה במקום שעה וחצי או שעתיים.
  • בדקו היטב מה מציעים לכם במהלך השייט. יש מי שמציע יין  ו"נשנושים" כבר מתחילת השייט. נשמע טוב? להיפך..!  אלכוהול הוא ממעודדי הבחילות המובילים בים, וכמותו גם ה"נשנוש".  מרבית האורחים, שזו להם ההפלגה הראשונה, לא יודעים להעריך את מידת רגישותם למחלת ים. יש מי שיחושו ברע בכל מקרה - מי שסובלים ממחלות נסיעה למשל - ויש מי שתמיד ירגיש טוב בים. באמצע, קיימים רבים שיהנו מאד מחוויית השייט, אך במידה וישתו אלכוהול, יקבלו בחילה בתוך זמן קצר, כך שבעצם, מי שיגיש לכם יין  במהלך ההפלגה, יגדיל את הסיכוי שתחושו בחילה, ובכך יקצר את משך ההפלגה שלכם - ושלו.... המקצוענים באמת, שמעוניינים שתיהנו ממלוא חוויית השייט שלכם, ינהגו אחרת.
  • הזמנתם שייט עם ארוחת "גורמה"? רבים מתהדרים במונח זה מבלי שיוכלו לערוב לתכניו. בדקו מי השף ומה איכות הארוחה שתוגש לכם. יש מי שמגישים ארוחות מיוחדות אותן יכינו בעצמם, ויש מי שיגישו לכם חמגשיות ממסעדות שכנות. גם בין הראשונים יהיו מי שיקפידו על תפריט מיוחד, על תכנון מוקפד של המנות ועל איכות המרכיבים והיין, ויהיו מי שיגישו מושט מטוגן במחבת עם סלט ירקות כארוחת גורמה, מלווה ביין זול. בדקו את עיתוי הארוחה: יהיו מי שיגישו את הארוחה במהלך ההפלגה, ואז באמת לא קיימת חשיבות גבוהה לאיכות המרכיבים היות ומרביתכם לא תהנו מארוחה שתוגש תוך כדי השייט, וחלקכם אף יחלוק אותה עם דגי הים... המקצוענים יגישו לכם ארוחה רק כשהיאכטה עוגנת במרינה, גם אם ייקח הדבר שעתיים נוספות מזמנם, היות והנאתכם חשובה להם.
  • בדקו היכן עוגנת היאכטה בשעת הארוחה: ברציף מבודד, כדי שתוכלו להנות מהארוחה, או באזור ה"תיירותי" והצפוף של המרינה, כדי ללכוד את עינו של לקוח פוטנציאלי מזדמן, על חשבון איכות האירוע שלכם.
  • ליאכטה עצמה חלק מרכזי בהנאתכם. לא כל בית עסק מחזיק ומפעיל יאכטה מתאימה.   בדקו מול המפעיל איזו יאכטה תשמש אתכם לשייט. יאכטה מנועית עשויה לכלול גימיקים כמו ג'קוזי ולשאת מספר מפליגים גדול, אך לרוב היא יציבה פחות מיאכטה מפרשית, היות ואינה נהנית מהיציבות שמעניקה הרוח למפרשית , והיא רגישה יותר לגלים. מלבד זאת - היא אינה מעניקה את השקט והשלווה, אותם מעניק השייט במפרשים. מאידך, גם בקטגוריית יאכטות המפרש קיים מגוון עצום. ספינה קטנה מדי תושפע מכל גל, ותיטלטל באופן שעשוי לפגוע בהנאתכם - במיוחד בחודשי הקיץ, אז הגלים גבוהים יותר.  יאכטה גדולה נשמעת מרשימה מאד, אך בימים שבהם הרוח חלשה, ויש לא מעט כאלה, תהיה כבדה מדי מכדי להפליג בכח הרוח בלבד, ותיאלצו לקיים שייט מנועי, שהוא מהנה פחות. היאכטה המיטבית לאירוע מסוג זה הינה מפרשית מסדר הגודל של 35-37  רגל.
  • גיל היאכטה חשוב אף הוא. ספינה מיושנת לא תמיד תדע לספק את הבילוי הרומנטי שדמיינתם. הגוף חורק, המושבים מוכתמים, החבלים מרופטים, הספינה חבולה, אינה מבריקה ויפה, והמנוע מרעיש ואולי אף מעשן.
  • השכרת יאכטה מחייבת שימת לב לפרטים. עסקים רבים מציעים השכרת יאכטה להשטה עצמית, אך לא כך הדבר במקרה שלכם, שכן מן הסתם אתם חסרי רישיון משיט. לכן, תזדקקו לצוות מיומן שישיט עבורכם את הספינה. החוק מחייב 2 אנשי צוות בהפלגה: סקיפר ואיש צוות נוסף, שגילו יעלה על 15 שנה. אין מדובר בזוטות שכן במקרה של אירוע חירום או תקלה , יידרש הצוות לטפל בספינה כמו גם בנוסעים, ומשיט יחיד לא יוכל לעשות את השניים, מוכשר ככל שיהיה. בדקו היטב אם מי שעימו התקשרתם מכיר את החוק - ופועל לפיו!
  • עוד קובע החוק כי רק ספינה שאושרה ע"י משרד התחבורה תוכל לשמש לצרכי השטת נוסעים בשכר. ספינות "מסחריות" אלו עומדות בביקורות קפדניות בתכיפות כפולה מאשר ספינות רגילות, כולל בדיקות מהנדס  המחייבות את הוצאתן מהמים, מחויבות בציוד בטיחות והצלה בתקן מחמיר, ועוד. בדקו היטב אם היאכטה המיועדת לשמש אתכם היא ספינה מסחרית. אל תפקידו את היקרים לכם בידי מי שמשתמש בספינתו האישית להשטת נוסעים בשכר מבלי שאושרה לכך פרטנית על ידי רשות הספנות במשרד התחבורה - הגוף היחיד המוסמך להעניק אישור להשטת נוסעים בשכר. אמנם מקרי חירום בים הם נדירים, אך הפיקוח המחמיר הוא למענכם.

מצב הרוח מהמרינה של אשקלון הינו בית עסק המתמחה בארגון הפלגות ואירועים רומנטיים זוגיים מהסוג אותו חיפשתם. במצב הרוח מקפידים על כלל מרכיבי החוויה, מהכבד ביותר - היאכטה ומקום עגינתה - דרך הארוחה ומרכיביה, ועד לפרטים הקטנים  ביותר. צוות מצב הרוח ישמח לייעץ לכם גם טלפונית, ולתכנן, יחד אתכם, את ההפלגה הבאה שלכם.

לייעוץ בלתי מחייב התקשרו לטלפון 050-9908852.

 

צחי ישורון סקיפר, שף ובעלים "מצב הרוח": רומנטיקה, אוכל טוב והרפתקאות בים http://www.mazavharuach.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב