דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק במדיה החברתית ב2010 

מאת    [ 04/01/2010 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2351 פעמים ]

במהלך השנה האחרונה צפו כמה מומחים שהרשתות החברתיות הן טרנד חם שיגווע במהירות שבה צמח. בינתיים, נראה שהמציאות רחוקה מהתחזית הזו. 

סוכנות המחקר הישראלית TrendSpotting Marketing Research הפיצה דו"ח המנבא, לפי מומחים בתחום, מה תהיה תמונת המצב של הרשתות החברתיות בשנת 2010. 

בינתיים נראה שההירשמות לרשתות החברתיות רק צוברת תאוצה, והן הולכות ונהיות דומיננטיות בנוף האינטרנטי. 

 יותר ויותר עסקים נרשמים לרשתות הללו, ויותר עסקים ימשיכו להירשם. ההבדל הוא שבשנת 2010 יחול תהליך של "התבגרות", יגובשו אסטרטגיות מגובשות יותר בנוגע לשיווק במדיה, ובעלי העסקים יתחילו להתייחס לרשתות "יותר ברצינות". כתוצאה מכך יתפתחו כלי מדידה שמטרתם למדוד השקעה ורווח בפעילות השיווקית הנעשית ברשתות. 

עם זאת, כתוצאה מההירשמות ההמונית לרשתות, כמות העדכונים שמקבל הגולש הממוצע תגבר, וייעשו מאמצים שונים "לסנן" את העדכונים הללו. לדוגמא, יתפתחו יותר רשתות חברתיות סגורות ואקסקלוסיביות שאינן מאפשרות כניסה לכולם. גם הרשתות עצמן יתחילו לפתח כלים לסינון הודעות שאינן רלוונטיות לגולשים. הגולשים עצמם יתחילו למחוק חברים המופיעים בשם חברה או מותג. 

בנוסף לזה, צפויים להתפתח שני טרנדים מעניינים:

• צריכה מבוזרת – אם בעבר גולשים נכנסו לאתרים עצמם כדי לצפות במידע שהם מציגים, בשנה הקרובה יותר גולשים יצרכו את התכנים שלהם במקום אחד המרכז את כולם: דרך IGoogle, Rssים וכו'.  ייתכן שגם הרשתות החברתיות ישמשו כמקור מידע עיקרי, וגולשים יצפו בקישורים המוצעים להם בפייסבוק ובטוויטר.   

• קהילות נישתיות – יתפתחו יותר קהילות נישתיות בנושאים שונים (אוכל, סגנון חיים, ספרות וכו'), שיפעלו בכמה פלטפורמות בו זמנית (פייסבוק, טוויטר וכו'). מפרסמים יתחילו להפנות את תשומת ליבם לקהילות הללו. 

כיצד יתפתח תחום השיווק באינטרנט בשנת 2010?

חברות שיווק באינטרנט ישקיעו יותר בשלב ההתחלתי: עידוד הגולש להירשם לרשימת התפוצה של החברה ולקבל ממנה עדכונים. אם בעבר חברות יכלו לבצע הוספה רנדומאלית בפייסבוק, ולצפות שחברים יאשרו אותם, בעתיד חברות ישקיעו מאמץ רב יותר כדי לגרות את הגולשים ולעניין אותם בעדכונים שהם צפויים לקבל.

• חברות לשיווק באינטרנט ישקיעו יותר זמן ומשאבים במדיה החברתית. 

• יותר אתרים המשווקים את עצמם ברשת יאפשרו לגולשים לעקוב אחר התכנים שלהם בRSSים או בכל דרך שנועדה לשמור על קשר עם משתמשים שאינם גולשים באתר. 

• חברות לשיווק באינטרנט יתחילו לשווק את אתרי לקוחותיהם בקרב הקהילות הנישתיות המתאימות להם. 


אלון סודרי, מנהל מחקר ופיתוח בנייה ועיצוב אתרי אינטרנט אוריון - http://www.aurion.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב