דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלקוח לא תמיד צודק. אבל, הוא חייב תמיד לצאת שבע רצון. 

מאת    [ 04/01/2010 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 3829 פעמים ]

קרה לכם פעם, כשחשבתם על אנשים או לקוחות מסוימים את אחד מהמשפטים הבאים: "הוא סחטן" , ''אני איתו לא יכול להסתדר'', ''או אני או הוא'', ''הוא מקצר לי את החיים'', ''הוא עושה אותי חולה'', ''הוא פשוט משגע אותי''.

המודעות הצרכנית ורף הציפיות העולה מיום ליום מגביר את הקושי והמורכבות בהתמודדות עם הפניות השונות מצד הלקוחות ובמיוחד עם התלונות.

כל אחד מאיתנו נתקל פעמים רבות בתלונות ובהתנגדויות העולות בתהליך השירות שלנו. אולם הדרך להיות נותני שירות מעולים נעוצה ביכולתנו להסתכל על כל תלונה והתנגדות כהזדמנות למינוף היחסים שלנו עם הלקוחות ולהפיכתם לנאמנים, לשותפים ולשגרירים שלנו.

אני מאמינה שהגורם המשפיע ביותר על ההתמודדות ועל הדימוי הנתפס בעיני הלקוחות ביחס לאיכות השירות/המוצר טמון במקצועיות ובמיומנות עובדי החברה העומדים בקו החזית מולם.

בכל ארגון קיימות מספר נקודות קריטיות ("נקודות אמת") במפגש מול הלקוח.

בכל נקודת קשר כזו נדרשת הכוונה, והדרכה מקצועית על מנת לשמור על רמת שירות גבוהה ואחידה.

זכרו: ככל שתהליכי העבודה יהיו מתוכננים ויתנו מענה מיידי לציפיות ולדרישות וככל שההיכרות תהיה אישית יותר, כך תגדל המחויבות של הלקוחות שלכם אליכם.

ה"אני מאמין" שלי ביחס לתלונות לקוחות:

1. תלונות הם אמצעי ונקודת זמן חשובה לאיסוף מידע דרך עינו של הלקוח.

2. לקוחות מתלוננים הם לקוחות אכפתיים שאינם אדישים לחברה!

3. לקוחות מתלוננים הם הלקוחות החשובים ביותר לארגון! לא רק בשל הנזק העלול להיגרם לתדמית החברה אלא במיוחד ובעיקר בשל המשמעות שהם טרחו להסב את תשומת ליבו של הארגון מתוך תחושת שותפות ואכפתיות להצלחת החברה.

4. המדד החשוב ביותר לחברה ביחס לתלונות לקוחות הוא לא כמות התלונות אלא אחוז המוצדקות מתוכן!

5. ב"שיפור מתמיד" - היא מן המשימות העיקריות והחשובות ביותר כיום לחברות בשוק העסקי. היכולת

לבחון, להקשיב ולהתגמש בהתאם לצרכי הלקוח חשובה לעין שיעור.

לקוחות הם "עם" לא קל. וככל שתודעת השירות מחלחלת וחודרת לחיינו, הקושי גדל. לקוחות יודעים היום לבוא בדרישות, להפעיל שיקול דעת ואף להשוות איכותיות בשירות מול חברה לחברה.

ממצאי מחקרים בנושא מעידים כי :

· לקוח עם תלונה מספר עליה לכ- 10 אנשים - כיום בעידן האינטרנט - המספר אף גדל.

· לקוח שתלונתו טופלה לשביעות רצונו יספר עליה לכ- 5 אנשים.

· על כל לקוח מתלונן יש 24 לקוחות לא מרוצים שאינם טורחים להתלונן.

· לקוח צריך 10-12 התנסויות חיוביות על מנת להתגבר על התנסות שלילית אחת.

· רוב החברות משקיעות 80-90% מהזמן בהרגעת הלקוח ורק 5-10% בלהבין "מה השתבש".

· ביותר ממחצית המקרים שחברות טיפלו ברוגזו של הלקוח, תגובותיו השליליות התגברו.

לקוחות מגלים סלחנות לשגיאות של חברות שהשכילו לנהל עימם קשר ומערכת יחסים שהתבססה על אמינות, אכפתיות והגינות. מערכת יחסים כזו שבבסיסה היה דיאלוג איכותי והקשבה אמיתית לצרכים.

שביעות רצון לקוחות ונאמנות לקוחות מובילה לא רק לרווחיות ולהגדלת נתח שוק - היא מסייעת רבות ולאין שיעור בהתמודדות עם לקוחות בכלל ובשעת משבר בפרט!

הטמעת ערכים ומסרים בשירות ללקוח של אכפתיות, קבלת אחריות, גישה חיובית, חיוניים ביותר לחברה שרוצה לצאת ממשבר עם לקוחות ולשמר את לקוחותיהם לאורך זמן.

מערך שירות איכותי הכרחי בראש ובראשונה, כדי למנוע! כדי למזער את האפשרויות לתקלות.

ואם כבר ארעה תקלה, היא משמשת כזרוע מגשרת ומקשרת כדי להפוך את הטעויות להצלחה, ואת האירוע לנקודת זינוק!

לפרטים נוספים וסדנאות פנו אלינו עכשיו. לחץ כאן

שלכם, רונית בן-שושן, מנכ"ל Servicom

יעוץ וליווי עסקי בשירות וניהול קשרי לקוחות.


לסדנאות וימי עיון לחץ כאן
רונית בן-שושן, מנכ"ל סרוויקום Servicom - The Human Aspect of Service 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב