דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי הלנת שכר 

מאת    [ 03/01/2010 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 7089 פעמים ]

התחום הסבוך של דיני עבודה מאפשר לעתים למעסיקים 'לשכוח את חובותיהם כלפינו. הלנת שכר היא אחת הצורות בהן מתבטאת שכחת המעסיקים הזאת. זהו נושא חמור שאסור לעבור עליו בשתיקה וחובתכם כעובדים להיות בקיאים בזכויותיכם. כי אם אתם לא תדאגו לעצמכם, מי ידאג?

מה היא הלנת שכר?

על פי דיני עבודה, בסוף כל חודש עבודה חייב המעסיק לשלם את המשכורת לעובד. אי תשלום משכורת נחשב לעבירה על חוק הגנת השכר ולהלנת שכר. מפתיע לגלות עד כמה עבירה זו נפוצה בשוק העבודה וכמה רבים המעסיקים שינסו לנצל את חוסר הידע שלכם או את הצורך שלכם בעבודה, ולא ישלמו את שכר עבודתכם או פיצויי פיטורין שמגיעים לכם.

מתי עיכוב בתשלום הופך להיות הלנת שכר?

לא רק חוסר תשלום, גם עיכוב בתשלום הוא הלנת שכר והוא נחשב לכזה אם התשלום מתעכב ביותר מעשרה ימים מסוף החודש. צורה נוספת של הלנת השכר שלכם מתבטאת בכספים שהמעביד צריך להעביר עבורכם לקופות הגמל שלכם, כאשר מדובר בעיכוב של מעל 21 יום.

מלינים את שכרך? פנה לבית הדין לעבודה

עבירת הלנת השכר היא עבירה אזרחית ולא עבירה פלילית. הטיפול בעבירות מסוג זה נערך בבית הדין  לעבודה. אם נעשה לכם איזשהו עוול בקבלת השכר השוטף או באי קבלת פיצויי פיטורין המגיעים לכם, ביכולתכם להתייעץ עם עורך דין לענייני דיני עבודה. עורכי דין רבים לענייני עבודה מציעים ייעוץ ראשוני בחינם ללא התחייבות להמשך טיפול.

הפיצויים הקבועים בחוק במקרה של הלנת שכר

החוק קובע כי במקרה של הלנת שכר, בנוסף לקבלת השכר שנמנע מן העובד, יינתנו לו פיצויים על הזמן בו לא קיבל שכר על עבודתו. המעסיק בעצם יהיה חייב לשלם לעובד את כל שכרו בתוספת פיצויים של אחוזים מהשכר על כל זמן העיכוב בתשלום ובתוספת של הפרשי ההצמדה מתקופה זו.

עד מתי אפשר להגיש תביעה על הלנת שכר?

אל תחכו עם התביעה, כיוון שגם במקרים של הלנת שכרכם ישנה התיישנות בחוק. אם המעסיק שלכם לא שילם את שכרכם כלל, מה שבדרך כלל קורה בסיום התקשרות עם מקום עבודה, כאשר המעסיק מנסה להתחמק מתשלום פיצויי פיטורין, יש בידכם את היכולת להגיש תביעה עד שנה מהיום בו הייתם אמורים לקבל את כספכם.

במקרה בו המעסיק עיכב את שכרכם וקיבלתם אותו לאחר זמן מה, עדיין זכותכם לתבוע אותו על תקופת העיכוב. תלונה על הלנת שכר במקרה כזה יכולה להיות מוגשת עד 60 יום מיום קבלת השכר, או לעתים, באישור מיוחד של בית הדין לעבודה, עד 90 יום מהיום בו קיבלתם סוף סוף את שכרכם.

אל תפחדו לדרוש את המגיע לכם

כפי שכבר הזכרנו , רבים המקרים של מעסיקים המלינים את שכר עובדיהם, גם ללא סיבות כמו זמני מיתון או פשיטת רגל. עם זאת, בית הדין לעבודה לחלוטין לא טובע בתביעות מהסוג הזה. עובדים רבים חוששים מפני הגשת תביעה, כיוון שהם מפחדים מאיבוד מקום עבודתם או מהרעה בתנאיהם וביחסיהם עם המעסיק.

עליכם לזכור שהמעסיק ביצע עבירה והתקנות מאוד ברורות. דיני עבודה נועדו לשמור על נהלי עבודה תקינים ובין היתר על זכויות העובדים. ישנם עורכי דין המתמחים בנושא ויעזרו לכם לקבל את שמגיע לכם בלי לסבול מהרעת תנאיכם. החוק הוא לצדכם - הלנת שכר היא עבירה שעליה יש להיענש. 

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב