דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צופים למכירה 

מאת    [ 04/09/2005 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 4311 פעמים ]

האיום הכבד ביותר המרחף כיום מעל עולם הפרסום, כפי שאנחנו מכירים אותו , נקרא "ההגירה הגדולה" (the great immigration) . הכוונה היא להגירת הצופים (לצורך העניין הם גם קוראים ו/או מאזינים) מהמדיה המסורתיים אל המדיה המאפשרים לצופים שליטה מלאה על תכני הצפייה, כגון: אינטרנט, DVD, TIVO,IPOD, רדיו לווייני ועוד. כל אלה מספקים לצופים את הכלים לקבוע בעצמם מתי ולמה להיחשף. צרפו לכל אלה את ריבוי הערוצים ותתחילו להבין את גודל האימה שנפלה על בעלי המדיה, על הפרסומאים ועל המפרסמים, גם יחד. הם עלולים להשאר ללא צופים. ובלי הצופים, מה הם שווים?

בפסטיבל קאן האחרון נערך דיון בנושא בהשתתפות בעלי מדיה ופרסומאים כשלדעתי גולת הכותרת של הדיון היתה קביעתו של מר לכלן מורדוק מחב' ניוז קורפ " הפסקות הפרסום בנות השתיים-שלוש דקות הן רעיון מטופש ואין ספק שהוא יעבור מן העולם" כל שאר המשתתפים התחבטו בשאלה איך בכל זאת ניתן "להערים" על הצופים ולגרום להם להיחשף לפרסומות בניגוד לרצונם או איך לחדור את חומות ההגנה שהם בונים לעצמם באמצעות הטכנולוגיות החדשות.

עקב האכילס של הדיון היה לדעתי בעובדה שכולם מחפשים את המטבע מתחת לפנס ואף אחד לא מסתכל מתחת לאפו. כי שם בדיוק נמצא הפתרון. הפתרון כל כך פשוט וכל כך מתבקש שאף אחד לא רואה אותו. או שמא הכל מסרבים לראות אותו.

הפתרון הוא "קניית צופים". בדיוק הפוך מ "מכירת מדיה" כפי שמקובל כיום. אם עד היום הצרכן משלם תמורת המדיה שהוא צורך ( בעיקר המסורתיים) ומקבל , לרוב בניגוד לרצונו, גם פרסומות, הרי בעתיד הלא רחוק בעלי המדיה ישלמו לצרכנים תמורת הסכמתם לצרוך את המדיה שלהם על תכניהם ועל פרסומותיהם.

אחרי הכל מה שהמדיה מוכרים למפרסמים אלה הם קהלי הצופים שלהם. הצופים הם בעצם המוצר האמיתי שהם מוכרים באמצעות הפלטפורמה של המדיה. בלעדי הצופים אין להם סחורה. אם כך, מה הגיוני יותר מאשר "לרכוש" את הצופים?! אני משוכנע שבעתיד, הקרוב מאוד, בעלי המדיה "יקנו" את הצופים ו"יימכרו" אותם למפרסמים. איך בדיוק זה יתבצע, אינני יודע עדיין אבל לפחות 2 דברים שייקרו כתוצאה ממהלך זה,אפשר לצפות: מחירי המדיה יעלו מצד אחד ויעילות הפרסום תעלה מצד שני.

למה אף אחד לא מדבר על הפתרון הזה? לדעתי לא בגלל שלא חשבו עליו אלא רק בגלל שכולם מפחדים מפניו ומשלים את עצמם שאם הם יתעלמו ממנו הוא ייעלם.

ועוד מחשבה: בעתיד אנחנו צפויים להקלע למצב בו אנו נדרשים לשלם אגרה עבור ערוץ שאיש לא צופה בו בעוד שנקבל תשלום עבור צפייה בערוצים שאנחנו רוצים לצפות בהם.
עיקר העיסוק של ADMAN הוא התאמה בין עובדים למעסיקים ובין מעסיקים לעובדים בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת, בכל קשת התפקידים והרמות.

גינגי פרידמן, מנכ"ל ADMAN משמש גם כיועץ לפרטיים ולחברות,
כמרצה באקדמיה וכמרצה אורח בפני ארגונים וחברות בנושאי שיווק, פרסום, מיתוג ומשאבי אנוש.
בעל טור קבוע ב-YNET מדור שיווק ופרסום.
www.adman.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב